Heeft zich waarschijnlijk laten voorlichten door super betrouwbaar ogende mensen met science-like artikelen. Het is ook niet heel gemakkelijk om hier doorheen te prikken, en het is ook niet alleen maar slecht, ik kan hier een stuk genuanceerder naar kijken dan naar Annic en Linda en hun scam. Maar toch is het niet oké.
Ja ik snap je, dus kan me meer voorstellen dat door de schijn van sCiEnCe je als leek hier makkelijker in meegaat dan met Annic en Linda, en zo snap ik het dus ook beter vanuit Lize.
Maar klopt: hoe meer het lijkt op reguliere geneeskunde en wetenschap, hoe schadelijker het in principe mogelijk is.
Met die body scans heb je nog een ander fenomeen, bijv dat mannen zo op hun 50e ontdekken dat ze beginnende prostaatkanker hebben, terwijl dat er anders op hun 75e uit was gekomen. Dan denk je misschien: oh mooi toch, je kunt maar beginnen met behandelen! Maar de meeste prostaatkankers worden behandeld met “watchful waiting”, dus het resultaat is dat je dan ineens 25 jaar extra kankerpatiënt bent, terwijl het onder de streep geen fluit uit had gemaakt als we er pas 25 jaar later achter waren gekomen. De vraag is uiteraard of dat nou goed doet op je levensgeluk/kwaliteit van leven.
en je kunt wel een vast contract hebben maar als er reorganisatie aankomt, of je wordt boventallig of het bedrijf waar je werkt gaat failliet sta je alsnog nergens.
uiteindelijk krijg je in het leven nooit echt zekerheid denk ik
Zo’n test helpt je daar ook niet bij want je krijgt geen garanties. Stel dat blijkt dat je nog maar weinig goede eicellen hebt, begin je dan wel gelijk? dan had je net zo goed gelijk kunnen beginnen want je situatie is dan toch niet opeens veranderd…
Pfff ik vind het kut voor je, dit is niet oke. En op macro-niveau: helpt niet echt de zorgkosten te drukken als dit leidt tot overbodige zorgconsumptie.
kostte mijn eigen risico dus ook zonde van mijn geld.
Nee nog niet, laatste contact met ze was denk ik iets meer dan half jaar geleden.
Wat dacht je van vrouwen die wel een kinderwens hebben maar geen partner en een keuze denken te moeten maken uit ‘wachten’ op een partner en met die persoon proberen ‘gewoon’ zwanger te worden of eitjes in laten vriezen of er alleen voor gaan?
Edit;
Aanvulling;
Ik zou een hoop geld voor over hebben voor het antwoord op de vraag hoe lang ik nog voldoende vruchtbaar ben.
Helemaal mee eens! Ik heb een heleboel collega’s die single zijn en begin 30 - halverwege 30 voor wie het niet vanzelfsprekend is om te beginnen met hun kinderwens, want geen partner. Alleen durven zij vooralsnog niet de stap te zetten.
Ja en daarom is het zo schofterig dat je beweert enig beeld te kunnen schetsen met het bepalen van je schildklierfunctie en AMH.
Het was mij niet duidelijk dat je die groep expres niet noemde. En inderdaad, zoals jij en @tessel zeggen; het is erg schofterig. Als er een bedrijf was wat 100% te vertrouwen was en mij antwoorden kon geven op mijn vragen dan heb ik er wel een aardige zakcent voor over.
Helaas niet. Zou wel fijn zijn als je het leven zou kunnen plannen 
Wij zijn weer "het forum waar instamommy’s belachelijk worden gemaakt"forum. Aldus Dappermaentje in haar story. Alof dat het enige is wat er hier gebeurd.
Wat is ze toch dapper!
Kan ze niks aan doen, ze is kreeft
Huilie huilie insta story want “een volger stuurde me dit door” in 3, 2, 1…
Ik kan er niet over uit dat een van haar kinderen serieus Dapper heet. Hoe verzin je het, dat is echt next level. Doet me denken aan dikkertje dap.
Zullen we dit niet doen? Zij vindt die naam wél mooi en heeft 'm waarschijnlijk met veel liefde en zorgvuldigheid uitgekozen. Stop baby-name-shaming please
Prima, ik zal het niet meer doen. Vind het wel wat overdreven dat er niks over een naam gezegd mag worden hier (kwestie van smaak, mensen zullen ook de naam van mijn kind stom vinden) maar poepsessies van kids op insta hier bespreken, geanonimiseerde foto’s van kids in kwestie mogen wel. Lijkt me iets ‘schadelijker’ dan een forumster die zegt dat de naam haar aan een kinderliedje doet denken en ze de naam stom vindt.
Ik zeg nergens dat er “niks over een naam gezegd mag worden,” maar come on, je opmerking is toch lullig. Wat er dan verder nog over die instakids wordt besproken en hoe schadelijk dat wel of niet is staat daar toch compleet los van. Vind het erg “je mag tegenwoordig nergens iets meer over zeggen” hoor.