Mommybloggerstopic #6

Ik vond Martine veel leuker dan Willemijn. Het gezweef rondom cijfertjes enzo kan ik mij helemaal niet in herkennen maar het was geen reden om te denken: ik ontvolg. Nu ze zulke onzin uitkraamt over Corona, dat enge mens volgt op Insta volgt enzo ben ik wel afgehaakt.

Willemijn volgt overigens ook die Isa. Ik denk alleen dat ze wat slimmer is in het beschermen van haar imago door niet openlijk haar mening te ventileren.

2 likes

U vraagt wij draaien. Willemijn was een tijdje nogal salty omdat martine regelmatig te laat was.

mjtvb6X

Ux7LsA

En deze was te lang voor het forum dus hoop dat het zo lukt

Edit: oh eentje doet het niet :frowning:

9 likes

Ik begrijp haar wel. Ik vind mensen die te laat komen ook echt irritant :face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:.

12 likes

Ik denk dat de enige reden dat Willemijn op een bepaald moment meer geliefd werd dan Martine is dat Willemijn kinderen kreeg. Het magische moment in influencerland

3 likes

Laten we niet dat pad op gaan waarop we peuters gaan beoordelen.

1 like

Zullen we de kinderen alsjeblieft even buiten beschouwing laten?

2 likes

Wel heel mooi hoe Willemijns kinderen Krijn nog steeds betrekken in hun leven (zie stories). Heel bijzonder lijkt me dat

9 likes

Als ze zo lelijk kijkt zegt ze TE LAAT

1 like
NRC is niet zo positief over de GRIP testen

10 likes

Echt fascinerend hoe die Grip ‘ondernemer’ blijft doen alsof ze de wereld een goede dienst doet door een niet-werkend product te verkopen. Zelfde voor Annic. Hoezo maak je niet gewoon datgene waar wel duidelijk behoefte aan is: een vindplaats voor informatie over vruchtbaarheid en kinderwens als je zo’n missie hebt. Antwoord is natuurlijk dat dat geen geld oplevert.

9 likes

Ik blijf het ongemakkelijk vinden dat Lize Korpershoek dit ook promoot. Ja, zij is een persoon los van Tim Hofman, maar zij ziet Tim dag in en dag uit alle bullshit in Nederland te lijf gaan, zou ze zichzelf dan hier geen kritische vragen bij stellen? Ik ga er toch vanuit dat zij redelijk hetzelfde in het leven staan. Ik vind het telkens weer raar, als ik een ad met haar foto en quotes zie.

Edit: wat zou er gebeuren als we BOOS vragen naar Grip te kijken? Ik meld mij af als vrijwilliger.

71 likes

Ik meld mij af als vrijwilliger. :joy::joy:

5 likes

Ik had ook echt verwacht dat Lize een soort undercover missie aan het uitvoeren was. Ze lijkt namelijk altijd heel goed na te denken voordat ze een spondeal aanneemt.

5 likes

Heeft zich waarschijnlijk laten voorlichten door super betrouwbaar ogende mensen met science-like artikelen. Het is ook niet heel gemakkelijk om hier doorheen te prikken, en het is ook niet alleen maar slecht, ik kan hier een stuk genuanceerder naar kijken dan naar Annic en Linda en hun scam. Maar toch is het niet oké.

3 likes

Ik vind dit misschien nog wel erger dan mamaworden. Ik geloof ergens oprecht dat Annic in alle bullshit van mamaworden gelooft. Ze zou niet de eerste zijn en dan begrijp ik dat je denkt die kennis aan de vrouw te moeten brengen. De drama daaromheen is voor mij ook meer dat ze ipv inging op kritiek direct juridische stappen ondernam en verzweeg dat ze financieel belang had. Grip is overduidelijk gebouwd op het maken van winst (alleen al de loopbanen van de drie founders zeggen dat ze hopen dat dit op grote schaal aanslaat), heeft een co-founder uit het vakgebied, meerdere ‘consultatie artsen’ uit het vakgebied, had tot verkort een hoogleraar uit het vakgebied als backing én negeert weliswaar op een nette manier net zo goed alle tegenspraak en waarschuwingen over wat ze doen. Terwijl zij, meer dan ik bij Annic denk, snappen dat dit tricky is.

9 likes

Ja ik snap je, dus kan me meer voorstellen dat door de schijn van sCiEnCe je als leek hier makkelijker in meegaat dan met Annic en Linda, en zo snap ik het dus ook beter vanuit Lize.

Maar klopt: hoe meer het lijkt op reguliere geneeskunde en wetenschap, hoe schadelijker het in principe mogelijk is.

6 likes

Met die body scans heb je nog een ander fenomeen, bijv dat mannen zo op hun 50e ontdekken dat ze beginnende prostaatkanker hebben, terwijl dat er anders op hun 75e uit was gekomen. Dan denk je misschien: oh mooi toch, je kunt maar beginnen met behandelen! Maar de meeste prostaatkankers worden behandeld met “watchful waiting”, dus het resultaat is dat je dan ineens 25 jaar extra kankerpatiënt bent, terwijl het onder de streep geen fluit uit had gemaakt als we er pas 25 jaar later achter waren gekomen. De vraag is uiteraard of dat nou goed doet op je levensgeluk/kwaliteit van leven.

24 likes

Haha dan ben je nog 150 euro verder na je testuitslag. Je droomhuis, vaste contract en gezonde financiën krijg je er helaas niet bij.

1 like

en je kunt wel een vast contract hebben maar als er reorganisatie aankomt, of je wordt boventallig of het bedrijf waar je werkt gaat failliet sta je alsnog nergens.
uiteindelijk krijg je in het leven nooit echt zekerheid denk ik

Zo’n test helpt je daar ook niet bij want je krijgt geen garanties. Stel dat blijkt dat je nog maar weinig goede eicellen hebt, begin je dan wel gelijk? dan had je net zo goed gelijk kunnen beginnen want je situatie is dan toch niet opeens veranderd…

5 likes

Pfff ik vind het kut voor je, dit is niet oke. En op macro-niveau: helpt niet echt de zorgkosten te drukken als dit leidt tot overbodige zorgconsumptie.

9 likes