Mommybloggerstopic #6

Ik snap het ook echt niet… En dan in de reacties nog op anderen reageren met “oh ja zo schattig hè, die baby vetjes? :heart_eyes::tired_face:

Op het account van de fotograaf staat ook zo’n zelfde soort foto (van haar + haar kind dus). Dus blijkbaar heeft ze er ook geen problemen mee dat het op nog een ander account staat. Ik kan er echt niet bij dat je dit wilt

3 likes

Haha ja en wel het hoofd afdekken in foto’s maar de rest van het blote lichaam vol in beeld, naja iets is beter dan niets maar helemaal niets zou nog beter zijn

2 likes

Ik heb laatst een foto van mijn schoonzus gerapporteerd omdat mijn nichtje van 11 daar halfnaakt opstond (ontbloot bovenlichaam) en die heeft insta toen wel verwijderd. Als je denkt dat iets op insta too much is: gewoon rapporteren.

Snap zelf ook totaal niet waarom je zulke foto’s online zou zetten waar iedereen het kan zien. Houd het voor jezelf, laat het aan mensen zien in je omgeving maar NIET online waar het nooit echt verdwijnt.

9 likes

Heel naïef idd. Ze heeft 't ook als profielfoto

1 like

Ohhhh don’t do it. Blote billen gewoon niet doen als je kind er herkenbaar op staat, hoe oud ze ook zijn.

6 likes

wat mensen vaak niet weten is dat dit soort foto’s vaak worden gemanipuleerd door kwaadwillenden. Dan wordt het hoofd van een ander kindje er op geplakt, en zo komt het dan in bepaalde netwerken terecht.

Wow 11 is ook best oud, toch? :anguished:

Ik vind het zo sneu dat we kinderen (en op latere leeftijd vooral meisjes) op deze manier moeten beschermen.

6 likes

Gerapporteerd :grimacing:

6 likes

Ik heb de foto gerapporteerd. Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat je, je kind zo op internet plaatst voor duizenden andere.

11 likes

Wat ik mij dan wel afvraag is of je eerst bespreekt met je schoonzus waarom je het niet ok vind, want rapporteren zonder het met de persoon in kwestie te bespreken haalt verder niks uit, behalve dat die foto dan misschien verwijderd wordt. Het gaat er juist om dat het besef waarom zoiets niet ok is land bij iemand.

5 likes

Verdomme wat mankeert dit soort mensen? Dat jezelf in je blote niksie voor iedereen wenst te poseren moet je zelf weten, maar dit is een kind dat nog geen woord kan zeggen. Doe normaal! Heb hem ook gerapporteerd. Waar moet het heen met de wereld?!?!

3 likes

En ook niet als het kind er niet herkenbaar op staat.

2 likes

Het erge is nog dat ze waarschijnlijk van zichzelf echt geen blote-billen-foto zullen plaatsen. Maar omdat het een kind is, is het dan ineens “schattig” ofzo…

3 likes

Even los van het feit dat dit natuurlijk niet ok is, moest ik er wel om lachen dat dat haarbandje dan wel om moest. Want ojee… stel dat mensen niet zien dat het een meisje is.

Haalt voor mij ook het ‘pure’ dat ze er waarschijnlijk mee zou willen uitdrukken (maar doe dat aub gewoon in je eigen fotoboek en niet online) er direct af.

11 likes

Ja sorry ik las je post verkeerd. Heb mijn bericht verwijderd en mijn vorige iets aangepast. Maar het stond hierboven al een aantal keer vrij expliciet dus in die zin niet gedacht dat ik met mijn bewoordingen zou choqueren… excuus

1 like

Ik volgde haar ook (ik weet niet waarom eigenlijk) maar ze is een coronawappie dus ik heb haar daarom een tijdje terug ontvolgd :grimacing:

De foto van I.M. is ook weg.

Heb hem gerapporteerd en is bij mij nu weg

Bij de fotografe ook

Bij mij staat ie er nog🤷🏼‍♀️