Mommybloggerstopic #6

Ja sorry ik weet dat die babynaam te veel besproken wordt, maar ik vind het echt hi-la-rish hoe ze eerst met al die namen ciggar hadden gespeld ipv cigar en nu Geert gewoon hebben weggehaald in die post😂

Zou het in de aangifte nog wel “verkeerd” staan? Misschien ff zonnebril af, dan ziet ie tenminste wat ie doet🙈

40 likes

Oh god, Elise met haar boeken ‘lezen’ terwijl ze naar storytel LUISTERT.

7 likes

Ik tel dat ook gewoon als lezen hoor. Een boek is een boek :woman_shrugging:t2:

23 likes

Iets in de fashion industrie voor schoenen volgens mij. Ik dacht bij omoda. Misschien moet ie veel inkopen en bij leveranciers en fabrieken langs enzo.

Is niet absurd om dat te willen. Bespreek het met je verloskundige, die heeft de data waarmee je een goede keuze kunt maken. Dit gebeurt vast echt heel weinig.

Hahaha ja ik moest hardop lachen.

1 like

Hahahaha ik moest ook echt schater lachen. Hoe ie daar bij lag en hoe ze hem binnen toegedekt hadden. Hun commentaar ook erbij!

2 likes

Hahaha ik gier!! Nog nooit zo gelachen bij een story. Prachtig

1 like

Haha wow ik lach ook echt hardop. Het ziet er meteen ook zo dramatisch (op een leuke manier) uit

1 like

Humpf?!
Noem je het kijken vam Harry potter dan ook lezen, want het is een boek ( geweest)?

4 likes

Of een pianostu luisteren? Is dat dan bladmuziek lezen?
(Nee natuurlijk niet)

1 like

Nee, maar het luisteren naar een luisterboek van HP wel. Vind dit echt gatekeeping.

27 likes

Hahahaha ik lig ook dubbel om de stories van een slapende Hunter. Alsof ze een lijk aan het vervoeren waren😂 adorable

2 likes

Ik heb zojuist de betekenis van gatekeeping opgezocht en het is nog steeds voor mij onduidelijk wat je bedoelt…
Wat bedoel je precies?

Wellicht ben ik iets te rechtlijnig in het taalgebruik, maar ik vind dat als je zegt dat je gelezen hebt terwijl je geluisterd hebt, je gewoon moet zeggen dat je geluisterd heb. Want je hebt niet gelezen.

10 likes

Maar het werd wel aan je voorgelezen, miss dat de aanwezigheid van het woord lezen daarin dan weer rust kan geven haha
Het maakt me verder weinig uit wat anderen ervan denken, maar boeken luisteren geef me echt hetzelfde gevoel en beleving als wanneer ik het lees! Ik gebruik de termen dan ook door elkaar. Snap echt niet waarom mensen dat gek of erg of whatever vinden, is toch fijn dat boeken zo een extra breed publiek krijgen! Ik ben iig superblij met de optie!

16 likes

Mwah maar een luisterboek leest letterlijk het hele verhaal woord voor woord voor. Of je eigen ogen nu langs alle woorden glijden of de woorden in je oor worden gefluisterd, je neemt het hele boek in je op.

Een film is een 2 à 3 uur durende interpretatie van een verhaal, niet vergelijkbaar.

14 likes

Helemaal eens hiermee.

2 likes

Zeker, ik ook hoor!!

1 like

Ik vind lezen en luisteren toch echt 2 verschillende dingen. Ja, je neemt een boek tot je, maar echt niet lezend? Een podcast lees je toch ook niet?

16 likes

Als reactie hier nog op; als je leest lees je hoe woorden zijn geschreven, wat correcte spelling is etc. Vandaar dat lezen ook goed voor je is. Dat mis je allemaal bij voorlezen, waar het meer om het verhaal draait…

5 likes