Mommybloggerstopic #6

He wat een mooi en wat een verdrietig nieuws ook. Ik ben heel blij voor Willemijn na alles wat er gebeurd is. maar wat heftig voor Elise. Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je hoort dat je baby misschien wel blijvende schade heeft en wat voor zorgen daar bij komen kijken.

Hahaha ja ik heb het ook twee keer terug geluisterd maar kon er ook niks anders van maken.

Ik heb dit ook echt nog nooit gehoord. Zou ook niet weten wat het betekent (is dus ook niet te vinden) :joy:

Ik vind de naam heel leuk maar ik denk ook gelijk aan
image

62 likes

Fijn voor ze dat alles is goed gegaan!
Zit me dan wel weer een beetje te verbazen over Martine die als ze heeft opgehangen heel overdreven ā€œwat is dit?! Wat is dit??ā€ aan het roepen is alsof een bevalling (op de uitgerekende dag notabene) compleet uit de lucht komt vallen😬

11 likes

Ja en dat het kindje dan door de meditatiegroep van Tien is welkom geheten op Gaia (?). Ik heb er allemaal niks mee en ik kan me niet voorstellen dat Wil dat wel heeft. Maar ach, het is vast lief bedoeld allemaal en ze lijken een fijne vriendschapsband te hebben.

11 likes

Geweldige naam!

Ja zo overdreven. Vind dat ze zichzelf dan zo op de voorgrond probeert te zetten? Vind de beelden van Willemijn heel mooi!

3 likes

Leuk ook dat Martine ons nog een mooi shot gunt van haar groene tuin!

9 likes

Ik heb alles van Martine geskipt.

Ja is ook wel weer zo, maar dat Gaia is wel enorm over de top toch. Vind het gewoon zonde van de video ofzo (niet dat dat belangrijk is, als zij t maar goed vinden zo is dat prima natuurlijk)
Ik vind Willemijn als zij zo hysterisch doet ook echt niet te doen maar zij doet (op beeld) niet zo vaak meer zo

Wel leuke naam ook, lief en vrolijk

2 likes

Rustig aan, meid.

6 likes

Zo mooi hoe Martine op een gegeven moment zegt; dan heeft ze drie zoontjes in haar armen en eentje in haar hart. :two_hearts: Hele mooie video

49 likes

Leuke naam voor het kindje. Past ook echt bij de andere namen. En vind de vriendschap tussen tien en wil wel echt om jaloers op te zijn.

7 likes

Ah wat fijn dat de kleine er van Wil is, past qua naam ook mooi bij de anderen. Vind de vriendschap tussen wil en tien wel echt goals ondanks dat ze allebei zo verschillend zijn

1 like

Over de betekenis niet, ze zei alleen dat het een close call was met Siem maar dat ze dat te lief vonden dus dat de P in siep dan staat voor pienter of ondeugend of zo.

Vind het zelf wel een mega leuke naam overigens!

1 like

Echt zo fijn voor Willemijn dat het zo goed is gegaan! Ze zag er ook helemaal happy en ontspannend uit. En super leuke naam en wat een lief kindje zeg, helemaal rammelende eierstokken. En ook zo leuk op de uitgerekende datum, dat gebeurt echt heel weinig toch?

1 like

Oh god, hoe zou Mascha reageren als ze toch voor Siem waren gegaan

16 likes

Ik heb dit net gegoogled (in een incognito tabblad :joy:) en ik vond niet echt iets duidelijks maar wel dit:

Dordts dialect - Mijnwoordenboek](https://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/Dordts)

De zon schijnt fel
De’zon schijn 'n pit in me reet

Ze komt wel uit ongeveer die richting (hoekse waard) dus misschien bedoelt ze gewoon dat de zon schijnt en niet letterlijk iets over sodomie :stuck_out_tongue:
Zal wel weer iets zijn wat zij thuis op die manier zeiden (net zoals ze zichzelf 'incest/inteelt Groninger" noemt)

3 likes

Ik ben wel heel benieuwd waar die L dan voor staat volgens Martine :sweat_smile: