Haha nou ja Maik is ook al vanaf dat hij geboren is ‘ondeugend’, Jelle was ‘de professor’ en Siep is met nog geen dag oud blijkbaar ‘pienter’.
Het zijn gewoon heel voorlijke kinderen 
Misschien is het ‘el’ ipv ‘L’? Niet dat het daarmee duidelijker wordt 
Maar een eetlepel in je reet is toch ook niets iets wat je tegen een baby zegt als gelukswens 
Ik vond het trouwens echt een lieve video, en zo fijn om te zien dat het zo goed gaat
Een eetlepel… ik mis wat context geloof ik.
Omg ik wil graag kinderen maar vind dat hele bevallen maar eng, maar zoals het nu bij Wil overkwam leek het een fluitje van een cent. Lijkt me ook heel fijn dat je je lijf op die momenten al zo goed kent en je precies weet hoe het gaat.
De afkorting ‘el’ staat toch voor eetlepel in recepten?
edit: misschien heb je de start van het verhaal gemist ipv waar de afkorting ‘el’ voor staat 
In de video over de geboorte van het zoontje van Willemijn zegt Martine iets van: “lief jongetje, wat ben je op een prachtige dag geboren, de zon schijnt, een L in je reet”
Niemand hier snapt wat dat laatste stukje betekent, @kaasstengel zegt misschien bedoelt ze wel ‘el’ ipv ‘L’.
Maar dat maakt het ook niet duidelijker.
Wat fijn dat het zo goed gegaan, en wat is Willemijn relaxed!
Siep is een prachtige baby.
Of een lengte maat, maar dan van erg lang geleden. Maar alsnog niet logischer.
Voor Lul denk ik?
Ja dat is de eerste gedachte, maar waarom je dat zou zeggen in die context?? Wat bedoelt ze daarmee
Die snap ik ook niet helemaal
Ik vind het zo fijn dat het goed gaat bij Willemijn. Ze straalt echt en wat een knap kindje!!
Voor Elise is het echt zo sneu. Ben dan benieuwd waar je op lange termijn aan zou moeten denken. Zou er zuurstoftekort zijn geweest, of heeft dat weinig met die navelstreng te maken? Iniedergeval mega sneu en ga hopen dat het goed komt met Guusje.
Dacht ik ook aan. Ik heb ook even gegoogled en vond dit:
“reet , reet , uitdrukking , De zon schijnt een el ijje reet De zon schijnt al volop (aansporing om uit bed te komen);
Bron: Werkgroep Dialecten Hoeksche Waard (2006), Hoekschewaards woordenboek, Klaaswaal.”
Bingo! Hartstikke normale Hoeksche Waard-taal 
(OMG is dit mijn eerste post?
Nee, ik ben niet T.ien)
Haha is dit echt
Wauw, het is opgelost!
Ik ben echt shocked hoeveel zij zit te lullen tussendoor haha. Wat fijn als dat kan 

Echt zo mooi relaxed!
& zo fijn dat alles goed ging voor ze
haha ik dacht ook meteen aan ‘el’ de lengtemaat, dat het wel een uitdrukking moest zijn, maar ik vind het wel een heel rare uitdrukking
maar dat zijn wel meer uitdrukkingen natuurlijk.
Nou inderdaad zeg! Ik kon vooral mijn vriend en de VK afblaffen dat ze gvd hun bek moesten houden. Veel meer kwam er niet uit😅
En Wil staat ondertussen haar andere zoon nog half te verzorgen. Knap hoor!
Dit verstond ik ook ja