Rustig aan, meid.
Zo mooi hoe Martine op een gegeven moment zegt; dan heeft ze drie zoontjes in haar armen en eentje in haar hart. Hele mooie video
Leuke naam voor het kindje. Past ook echt bij de andere namen. En vind de vriendschap tussen tien en wil wel echt om jaloers op te zijn.
Ah wat fijn dat de kleine er van Wil is, past qua naam ook mooi bij de anderen. Vind de vriendschap tussen wil en tien wel echt goals ondanks dat ze allebei zo verschillend zijn
Over de betekenis niet, ze zei alleen dat het een close call was met Siem maar dat ze dat te lief vonden dus dat de P in siep dan staat voor pienter of ondeugend of zo.
Vind het zelf wel een mega leuke naam overigens!
Echt zo fijn voor Willemijn dat het zo goed is gegaan! Ze zag er ook helemaal happy en ontspannend uit. En super leuke naam en wat een lief kindje zeg, helemaal rammelende eierstokken. En ook zo leuk op de uitgerekende datum, dat gebeurt echt heel weinig toch?
Oh god, hoe zou Mascha reageren als ze toch voor Siem waren gegaan
Ik heb dit net gegoogled (in een incognito tabblad ) en ik vond niet echt iets duidelijks maar wel dit:
Dordts dialect - Mijnwoordenboek](https://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/Dordts)
De zon schijnt fel
Deāzon schijn 'n pit in me reet
Ze komt wel uit ongeveer die richting (hoekse waard) dus misschien bedoelt ze gewoon dat de zon schijnt en niet letterlijk iets over sodomie
Zal wel weer iets zijn wat zij thuis op die manier zeiden (net zoals ze zichzelf 'incest/inteelt Groninger" noemt)
Ik ben wel heel benieuwd waar die L dan voor staat volgens Martine
Haha nou ja Maik is ook al vanaf dat hij geboren is āondeugendā, Jelle was āde professorā en Siep is met nog geen dag oud blijkbaar āpienterā.
Het zijn gewoon heel voorlijke kinderen
Misschien is het āelā ipv āLā? Niet dat het daarmee duidelijker wordt
Maar een eetlepel in je reet is toch ook niets iets wat je tegen een baby zegt als gelukswens
Ik vond het trouwens echt een lieve video, en zo fijn om te zien dat het zo goed gaat
Een eetlepel⦠ik mis wat context geloof ik.
Omg ik wil graag kinderen maar vind dat hele bevallen maar eng, maar zoals het nu bij Wil overkwam leek het een fluitje van een cent. Lijkt me ook heel fijn dat je je lijf op die momenten al zo goed kent en je precies weet hoe het gaat.
De afkorting āelā staat toch voor eetlepel in recepten?
edit: misschien heb je de start van het verhaal gemist ipv waar de afkorting āelā voor staat
In de video over de geboorte van het zoontje van Willemijn zegt Martine iets van: ālief jongetje, wat ben je op een prachtige dag geboren, de zon schijnt, een L in je reetā
Niemand hier snapt wat dat laatste stukje betekent, @kaasstengel zegt misschien bedoelt ze wel āelā ipv āLā.
Maar dat maakt het ook niet duidelijker.
Wat fijn dat het zo goed gegaan, en wat is Willemijn relaxed!
Siep is een prachtige baby.
Of een lengte maat, maar dan van erg lang geleden. Maar alsnog niet logischer.
Voor Lul denk ik?
Ja dat is de eerste gedachte, maar waarom je dat zou zeggen in die context?? Wat bedoelt ze daarmee
Die snap ik ook niet helemaal