Mommybloggerstopic #6

Ik vind het zo fijn dat het goed gaat bij Willemijn. Ze straalt echt en wat een knap kindje!!

Voor Elise is het echt zo sneu. Ben dan benieuwd waar je op lange termijn aan zou moeten denken. Zou er zuurstoftekort zijn geweest, of heeft dat weinig met die navelstreng te maken? Iniedergeval mega sneu en ga hopen dat het goed komt met Guusje.

Dacht ik ook aan. Ik heb ook even gegoogled en vond dit:

“reet , reet , uitdrukking , De zon schijnt een el ijje reet De zon schijnt al volop (aansporing om uit bed te komen);
Bron: Werkgroep Dialecten Hoeksche Waard (2006), Hoekschewaards woordenboek, Klaaswaal.”

Bingo! Hartstikke normale Hoeksche Waard-taal :smile:

(OMG is dit mijn eerste post? :face_with_hand_over_mouth: Nee, ik ben niet T.ien)

105 likes

Haha is dit echt

1 like

Wauw, het is opgelost!

2 likes

Ik ben echt shocked hoeveel zij zit te lullen tussendoor haha. Wat fijn als dat kan :crazy_face::heart:
Echt zo mooi relaxed!

& zo fijn dat alles goed ging voor ze

1 like

haha ik dacht ook meteen aan ‘el’ de lengtemaat, dat het wel een uitdrukking moest zijn, maar ik vind het wel een heel rare uitdrukking :joy: maar dat zijn wel meer uitdrukkingen natuurlijk.

1 like

Nou inderdaad zeg! Ik kon vooral mijn vriend en de VK afblaffen dat ze gvd hun bek moesten houden. Veel meer kwam er niet uit😅
En Wil staat ondertussen haar andere zoon nog half te verzorgen. Knap hoor!

2 likes

toch wel jammer dat hij niet vandaag geboren is, gemiste kans

12 likes

Dit verstond ik ook ja :exploding_head:

Ohhh Siep, echt een dotje. Rammelende eierstokken to the max.

Wat heerlijk voor Willemijn dat alles zo goed is gegaan!
Ik put ook echt kracht uit de beelden van haar bevalling, zo kan het dus ook :relaxed:

3 likes

Get a job

3 likes

Superschattig kindje en fijn dat het zo goed is gegaan. Snap alleen niet zo goed dat Martine het twee x een regenboogbaby noemt. Leuk dat je mooie kleuren zag in de lucht maar een regenboogkindje is echt wezenlijk iets anders. Dat zal ze toch wel weten?

Het is wel een regenboogbaby.

19 likes

Het is toch ook een regenboog baby?

Edit: spuit 11 met mijn reactie

1 like

Wat is een regenboog baby dan?
Ik dacht baby na verlies? Dat is deze baby toch :face_with_monocle:

1 like

Oh god, ik kom er na jullie reacties achter dat ik het zelf helemaal mis heb. Wat stom. Ik ken regenboogbaby’s alleen uit de lhbti-gemeenschap.

27 likes

Ja klopt, regenboog baby is een baby na het verlies van een kindje.

3 likes

Jaa oké ik dacht al, wat is het dån :face_with_hand_over_mouth:

@Amarens ohh ja die kan ik me ook wel indenken ja haha!

1 like

Beste eerste post in tijden, welkom! :v:t3:

4 likes