Mommybloggerstopic #7

Nee, dat denk ik niet. Ik was echt verbaasd toen ik de cijfers zag van niet members only topics en hoeveel mensen hier meelezen zonder account en hoeveel mensen met een account die nooit wat posten. Ik zou dat echt niet onderschatten; mensen die hier lezen en posten. Daarnaast is hier posten dat je die mensen nog wel allemaal volgt onderhand wel een impopulaire mening geworden denk ik, dus dat zal ook uit de posts niet blijken.

Oke echt een stomme vraag dit maar, members only? Wat houdt dat in? Welke topics zijn dat dan?:sweat_smile:

Om het topic niet te vervuilen zal ik het straks verwijderen

1 like

Kun je vragen aan de moderators. Mits je in aanmerking komt idd. Staat geloof ik bij faq, hoe en wat.

1 like

Je mag het bericht prima laten staan, misschien informatief voor mensen die hier geen account hebben of nog geen toegang tot MO hebben.

Bepaalde topics zijn dus alleen toegankelijk voor members, meer hierover hier:

Om terug te gaan naar mijn bericht; dat is een vergelijkbare soort schijnveiligheid als met mommybloggers omdat je denkt te weten wie je publiek is en tot waar jouw bericht reikt of hoe het geïnterpreteerd wordt maar je dat eigenlijk helemaal niet kunt weten. Dus je verliest eigenlijk per definitie de controle en zeggenschap over eender wat je online plaatst.

1 like

Dankjewel!

1 like

Ik herinner me dat er rond nieuwjaar een update was? Of soort jaaroverzicht? Waarin ook bleek dat er mensen zijn die duizenden berichten lazen met account maar nooit postten.

Hoi als je dit nu leest

Edit: het staat oa hier FF Eindejaarsupdate 2020

‘Maar vergeet niet dat we ook een heleboel actieve lurkers hebben! @stingray was de meeste actieve lurker in 2020 met 831.892 gelezen berichten. Op plek twee vinden we @dulcis met 806.101 gelezen berichten. De derde plek gaat naar @foster. Zij las in totaal 708.700 berichten. Wat ons betreft hierbij een uitnodiging om gezellig mee te posten!’

18 likes

Ik hoop dat de vele meelezers de discussie hier hebben gelezen en er wat van hebben opgestoken.

6 likes

Om als ‘meelezer’ te reageren. Ik vind het zelf best lastig om te reageren zeker omdat het vaak als is gezegd en of uitgelegd. Klinkt misschien suf (?) maar vind het altijd heel interessant om de meningen van andere te lezen en er zo iets van op te steken. Of überhaupt ergens op gewezen te worden. Want ja die kids worden veel als reclamezuil ingezet maar waarom vinden veel mensen dat maar normaal? Afgaande op de reacties etc op de foto’s.

39 likes

Het is zeker goed als je alleen meeleest omdat je het interessant vindt! Ik hoop wel dat jij (en andere lurkers, hoi!) je vrij voelt om mee te posten als je dat wil!
Ik ben altijd bang dat lurkers niet durven te posten, maar dat mag dus wel! Je bent meer dan welkom om mee te lezen en mee te posten!

10 likes

Ik denk dat mensen het normaal vinden omdat ze er nog nooit over hebben nagedacht

3 likes

Meelezer hier (ook in andere YT topics overigens). Helemaal eens met deze post.

Wat ik ook lastig vind aan een eerste reactie in deze topics hier is als je iets positief post over een bepaalde YT’er al snel over je heen krijgt dat je die persoon bent, maar ook als je “altijd” negatief bent je ook dat weer over je heen krijgt. Dat maakt voor mij het ook lastig om mee te posten hier en in de andere topics. En daarbij, jullie zijn toch wel voor mij de topics waardoor ik bij blijf over influencers zonder deze zelf te hoeven volgen. Dan volg ik voor mij alleen de leuke en als ik zin heb ik irritainment (geweldig woord btw) kan ik gericht een vlog/video kijken.

Overigens volg ik zelf geen enkele mommy influencer en vind ik het bizar dat sommige hun kind zo mogen gebruiken en dat daar niets mee gedaan word. Zeker in vergelijking met een Claire die ze alleen wat spelend hebben laten zien en deze kinderen zijn meestal heel bewust bezig met de situatie/het “bekend” worden en dit wel zo mag.

12 likes

Waarom? Naar mijn idee is er geen probleem met weinig posten of alleen meelezen (of lezen zonder account). Ik denk niet dat meelezers per se dingen moeten opsteken maar dat we ons allemaal bewust moeten zijn van de schijnveiligheid van een online platform waarbij je de controle en zeggenschap verliest over wie, wat, waar, en in welke context bekijkt wat je er op zet.

1 like

Nee is ook niet erg inderdaad! Ik bedoel de meelezers die ook mommybloggers volgen die foto’s en info van hun kinderen plaatsen. Dat ze de discussie over privacy van kinderen waarborgen ook gelezen hebben.

1 like

Hier ook een lurker! Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk helemaal geen mommybloggers of iets volg, omdat ik het zelf gewoon echt niet vind kunnen hoe kinderen worden gebruikt door hun ouders, zodat die ouders lekker geld kunnen verdienen. Dat vind ik erg krom en heel vervelend voor die kinderen. Die kinderen zijn vaak nu nog zo jong dat ze het wellicht niet door hebben of dat ze het niet interesseren, maar dat kan natuurlijk veranderen. Ik denk dat haast iedereen het wel gênant vindt om kinderfoto’s of filmpjes van jezelf te zien in de privésfeer, moet je dan nagaan hoe dat is voor zo’n kind van een mommyblogger waarbij echt alles is vastgelegd. Ook zo leuk voor de klasgenoten voor die kinderen als ze ouder zijn. Kortom, ik ben geen fan! Ik vind dit topic overigens wel interessant om te lezen. Dus ik zal zo nu en dan wel alleen blijven lurken😉

3 likes

Ja precies dit! Ik volg ook geen mommybloggers maar dankzij dit topic ben je toch een soort van op de hoogte?

Ik blijf het een kwalijke zaak vinden en zeker wbt de privacy van de kids. Man ik schaam me nog steeds kapot als mijn moeder mijn babyplakboek pakt als ik daar in een badje lig. Moet je nagaan als je vanaf je geboorte al op internet staat.

Hopelijk komen er strengere regels en wetten voor maar ik betwijfel het. Ik denk dat mocht ik ooit kinderen kunnen krijgen zelf heel erg voorzichtig zijn met het uberhaupt plaatsen van foto’s. (Wel gesloten profiel op insta etc). Maar blijkbaar schijnt het veel mensen niet uit te maken, en als er geld aan verdiend kan worden. Dan worden alle principes helemaal overboord gegooid.

5 likes

Neee ik ook niet 🥲🥲
Nooit een ‘knappie’/‘knapzak’/‘:fire:’ ooit gehad terwijl ik best wel actief ben op de socials.
Ik denk dat dat is omdat ik

  1. misschien toch niet zo knap en/of hot ben als ik dacht
  2. ik dit ook nooit naar mensen stuur. Ik denk dat er toch een soort onbenoemde ‘innercircle’ van social slijmjurken ontstaat waar ik niet bij hoor
8 likes

Ik denk dat er ook een verschil is tussen af en toe een keer een ‘leuke’, normale foto posten van je kind, of elke poep en scheet delen incl halfnaakte foto’s/ je kind in zetten voor spon dus eigenlijk gewoon laat werken (alle influencers zeggen zelf dat het echt werken is, dus dan geldt dat voor die kinderen net zo).

Ik post ook vrij weinig foto’s waar ik erom ‘vraag’ met mezelf prominent tentoongesteld zeg maar. :wink:
Het zijn meer foto’s van vakantie/omgeving/terrasje etc. geen selfie’s of foto’s waarbij ik helemaal in de steigers op sta. en wellicht is het ook meer iets voor jongere meiden ofzo :woman_shrugging:
Eigenlijk krijg ik helemaal geen opmerkingen op mijn foto’s, alleen soms wat likes. Of van mijn schoonmoeder :laughing:

1 like

Ik krijg ook echt kotsneigingen van de woorden ‘knappie’, ‘knapzak’ en het vaak bij kinderen gebruikte ‘knaptoet’.

5 likes

Ja ik ook, maar misschien ben ik gewoon jaloers :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like