Mommybloggerstopic #7

Ja ik vind dit ook wel bijzonder hoor! Sowieso de gedachte dat we mitochondriaal DNA alleen via de vrouwelijke lijn doorgeven en dat je dus je via je moeder en haar moeder en haar moeder genetisch allemaal aan elkaar verbonden bent, tot aan ver in de prehistorie de allereerste vrouw!

Beetje zweverig haha, maar toen ik dat leerde dacht ik echt: wow wat vet om een vrouw te zijn

19 likes

Hier baby uit mijn buik maar andermans eicel. Kan tegenwoordig ook allemaal :grinning_face_with_smiling_eyes:

21 likes

Vind dat echt zo mooi dat dat kan :heart:

5 likes

Kunnen we ook even stilstaab bij de magie van de andere kant van het verhaal?
Dat je ook voor de helft uit de balzak van je vader komt. Dat jij, tussen alle miljoenen-miljarden cellen die zijn geeindigt in tissues, sokken, monden , doucheputjes of net niet de eerste waren bij de eicel, het bent geworden! De magie van de spermacel! :pray:t2: :sparkles:

64 likes

Wat lief!!! :smiley::two_hearts: Ik ook, haha! Echt een wonder der wetenschap wat mij betreft :slight_smile:

Ik zag van de week bij een kleine insta”mom” foto’s in haar verhaal voorbij komen over een bestelling die ze plaatste bij Kruidvat en dat ze op het einde voor een paar centen erbij condooms kon halen, dat was nu wel écht te laat omdat ze zwanger is aldus zij.

Een foto daarna, haar echo van haar nog ongeboren kind, met de mededeling dat die condooms dus niet meer werken en dat de kleine man zelfs door de morning afterpil is gekomen. Nou, ook fijn om te weten als buitenstaander en voor dat kindje (wellicht later) :woman_facepalming:t2:

7 likes

Soms vraag je je echt af waar mensen hun hersenen laten.

3 likes

Ik trigger een beetje op de ‘not all classrooms have four walls’ post van de Huismuts. Ik zie het wel vaker bij mensen die veel reizen en dat de kinderen daar zoooooooo veel meer van leren dan school en hoe fantastisch dat is, maar er zit (voor mij) ook zo veel privilege in. Iets verhevens. Hoe freaking uitzonderlijk is het dat je de middelen hebt (ohnee, hebt gemanifesteerd) om met je kind naar een tropisch eiland te vliegen.

55 likes

Oh mijn God wat een nare berichten. Echt leuk ook voor vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen om te lezen dat haar baby dus eigenlijk ongewenst is want waarom zou je anders een morning-afterpil nemen :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Hmm er is nog wel een nuance tussen ongepland en ongewenst…

6 likes

Oke oke maar als nog niet leuk om te lezen lijkt mij, als je geen kinderen kan krijgen. En voor hem zelf later?

2 likes

Ik snap je frustratie / irritatie richting de Huismuts (die heb ik zelf ook haha), en ja, ze gaat soms een beetje te veel de spiriwiri kant op wat mij betreft, maar, ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het wel met haar eens ben dat je veel dingen juist niet op school leert. Dat zij op een tropisch eiland is voor 6 dagen in de herfstvakantie vind ik ook bizar, maar ook in een midweek Terschelling leert een kind dingen die je niet op school leert.

5 likes

Het irriteert mij dat het vaak gebruikt word icm dingen die maar voor heel weinig mensen zijn weggelegd, zoals verre reizen of bijzondere ervaringen die voor weinig mensen bereikbaar zijn. Ik zie die quote niet bij babygeitjes aaien op de kinderboerderij of die midweek terschelling

8 likes

Ik zag gister volgens mij ook een bericht er over bij kyraelgersma over influencer zijn enzo. Eerlijk toen ik dat las besefte ik me pas hoe veel werk het eigenlijk is. Mijn idee was wel dat het lekker makkelijk geld verdienen was met even fotootje plaatsen en voila

Niet dat ze ongepland/ongewenst zwanger werd. Wel dat ze lollig doet over een niet werkende morning-afterpil. Dat is gewoon niet grappig en kan veel mensen echt een steek geven.

Ik vind het een beetje lichtgeraakt, zo’n hele post over dat je wel drie hele kantoordagen kan vullen met een baan waarvan iedereen ziet dat de beloning relatief hoog is in vergelijking met de inspanning. Tuurlijk zijn mensen verbaasd over dat je een maandloon kan verdienen aan een paar instapost. Denk altijd: own het gewoon.

29 likes

deze post is #spon voor huispakken :joy: veeg mij maar op hoor

11 likes

hahaha ik wou t net posten, ‘echt heel zwaar leven als influencer hier koop een pakkie bij wehkamp xoxoxo mijn spaarrekening’

11 likes

Dit inderdaad en überhaupt dat hele doen alsof het mega bijzonder is dat je kind iets buiten school leert. Kinderen leren de hele tijd van alles, dat heet opgroeien.

14 likes

Ik zag een keer een mukbang van Lenette met nog iemand(Denise?) en toen zei dat andere meisje dat ze het zo vervelend vindt dat mensen doen alsof influencer zijn makkelijk geld verdienen is want dat is niet zo. En Lenette antwoordde toen dat dat wel echt zo is. Ze vertelde dat ze ooit een bijbaantje had ik een kleding winkel en daar met een hele maand werken net zo veel verdiende, vaak minder, dan nu aan 1 foto. Ze zei toen ook het is gewoon makkelijk veel geld verdienen met relatief weinig inzet als je vergelijk met hoeveel uren je moet werken voor dat zelfde geld in een normale baan. Die andere meid reageerde toen een beetje verbaasd dat ze als ze het zo vertelde eigenlijk wel gelijk had.
Denk dat ze vaak zelf niet meer door hebben hoe makkelijk geld ze verdienen, en dat is niet erg maar own het dan inderdaad gewoon.

21 likes