Ik wist dit dus ook oprecht niet. Dacht dat je pas na een jaar proberen door zou worden verwezen/geholpen zou worden. Zelf had ik echt een onregelmatige cyclus, tot aan het gebruik van de pil (dus nu geen idee), maar door jouw berichtje weet ik nu dat als dat straks nog zo is (wss wel want meerdere vrouwen in mijn gezin hebben dit), ik al snel aan de bel mag trekken ipv pas na evt een jaar proberen. Dankje!
We vinden best veel ânormaalâ qua cyclusduur, 21-42 dagen ofzoiets, dus dat is geen probleem, maar er zijn vrouwen met enkel cycli zonder ovulatie, dan kun je een jaar of drie jaar proberen, maar er zal toch echt een ovulatie nodig zijn om zwanger te worden. Dus dan starten ze vrij snel met ovulatie-stimulatie en dan kun je alsnog âgewoonâ door seks te hebben zwanger worden, alleen wordt je ovulatie dan opgewekt met medicijnen en opgevolgd met een echo.
En het is dus wel normaal dat het na het stoppen van de pil even duurt voor je een cyclus met ovulatie hebt!
Maar voeding kan in het geval van PCOS soms wel echt een verschil maken. Dat zullen de artsen in het ziekenhuis ook zeggen.
Ja, die zijn ook bullshit. Hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen zoân test doen en alles goed lijkt terwijl bij een echte analyse er een heeeel andere uitkomst uitkomt.
Als je een cyclus van 21-42 dagen hebt en er is enige regelmaat in te herkennen, dan ovuleer je meestal wel (zoân 14 dagen voordat je ongesteld wordt), sommige vrouwen voelen hun ovulatie ook of herkennen andere signalen (veranderende afscheiding) waardoor ze het vrij zeker weten en je kunt natuurlijk ovulatietesten kopen en eens een paar cycli proberen te vinden op welke dag je ovuleert.
Een minderheid ovuleert niet of meestal niet he, voor mensen zich hier nu vet druk over lopen te maken.
Ik heb in het PCOS topic hier geleerd dat het ervan afhangt wat voor soort PCOS je hebt! Qua verband met voeding
I know! Daarom zeg ik ook dat het soms wel degelijk het verschil kan maken.
Wat voor âsoortenâ PCOS zijn er dan?
Sorry maar er staat in dezelfde zin bij dat je dat gewoon in het PCOS topic kunt lezen toch.
Je kan er op de site van onze favoriete Linda meer over lezen, als je 't interessant vindt.
Oh nee, het geflopte businessidee van⌠Krabsalade en Bergamooooot.
Wat gaan we doen?
Ja sorry @Freedom ik bedoel het echt niet onaardig maar het staat er toch letterlijk gewoon bij? Is het dan zoveel moeite om even in dat topic te kijken? Daar kun je alle informatie vinden die je zoekt
Ik lees het te zijner tijd wel op de kwakzalverij website, wat er van jullie terecht is gekomen.
Bij mij was die Grip test helemaal okĂŠ geweest (ĂĄls ik hem had gedaan), maar ik bleek na 5 jaar medische molen toch echt onvruchtbaar (en heb met eiceldonatie toch een kindje gekregen). Het enige wat die test eventueel zou kunnen ontdekken is vervroegde overgang (dus een hele lage AMH) maar dat is het wel.
Oke
Nee hoor. Ik heb PCOS en ben met behulp van het ziekenhuis zwanger geraakt. Voeding is nooit besproken.
Zoals eerder genoemd ligt dat aan de vorm van PCOS die je hebt. Bij mij is het wel besproken door de arts in het ziekenhuis.
Die oplichter marilyn heeft een bericht gedeeld en alsnog alleen maar zielig doen en niks uitleggen. Houd dan gewoon je mond, denk ik. Ze wil geen olie op het vuur gooien, maar ze had het toch simpel de wereld uit kunnen helpen.