Mommybloggerstopic #7

Wel grappig dat deze discussie zo vaak terug komt, er uitgelegd wordt hoe het werkt, en mensen hier het dan alsnog beter weten.

1 like

en voegt deze post dan iets toe?

2 likes

Er wordt niet uitgelegd hoe het werkt. Mijn vraag hierboven is oprecht en die bedoel ik niet betweterig. Vraag me echt oprecht af wat het concrete probleem precies is en welk nadeel je hiervan zou ondervinden als influencer.

1 like

Maar moet je dan maar, omdat er vervelende rare mensen op de wereld zijn, ander werk gaan doen?

1 like

Wat dan nog meer?

Dat zeg ik toch niet. Ik vind alleen dat niet mogen kijken vet vaag. Dit is voor zover ik weet helemaal niet slecht voor het algoritme en is houdt ook evt stalkers echt niet mee regen.

Je kunt er juist meer volgers en evt samenwerkingrn uit halen De meeste die kijken zullen echt wel interesse hebben in dis persson, anders kijk je niet lijkt me. En vage kijkers kun je natuurlijk altijd blocken, die pik je er ook meestal zo uit.

Ik kijk ook wel eens stories van mensen die ik niet volg. Heb een bedrijfsaccounr en volg mensen die voor het bedrijf interessant zijn, of waarmee we samenwerken. Maar persoonlijk vind ik het wel eens leuk om over ‘kinder’ dingen te lezen, omdat ik dus zelf ook heb. Maar ga zo iemand vanuit ons bedrijf dan niet volgen. In het geval van Michelle zou het het wel een leuke business opportunity zijn trouwens.

• Als je anonieme accounts zonder volgers en zonder posts eruit filtert zou je een eventuele stalker kunnen weren
  • Mensen die je wel goed weten te vinden, maar je niet volgen, hebben dus een reden om je niet te volgen en gaan je dus niet volgen.
  • Anonieme accounts die nooit liken/commenten zijn slecht voor je engagement.
  • Ze kijken alleen even je stories als je weer eens besproken wordt op een forum en gaan daar dan praten over hoe oranje je bent.

Je kan het niet eens zijn met redenen, maar dat boeit die influencers dus blijkbaar niet

4 likes

Dag doe ik ook, maar Michelle blocked toch iedereen die haar niet volgt? Dus niet alleen vage accounts?

2 likes

Zie punt 2 en 4

2 likes

Niet mee eens, maar als zij dat denkt is dat haar goed recht natuurlijk.

1 like

Oh ik zou het 100% ook doen hoor. Blijkbaar wil je me niet volgen, maar wel steeds op mn account komen loeren? Block

2 likes

Yup vind ik ook. Volg haar al een tijdje en ze post ook dat zij en haar vriend een erg “traditionele” rollenverdeling hebben en hij dus werkt en zij altijd voor het kind zorgt. En ze hadden net een tweede verblijf in appartement gekocht (naast hun huis in Zwolle). Ik zou zo boos zijn dat ik achter blijf als huismoeder met een baby terwijl mijn vriend meerdere bloeiende zaken heeft kunnen opbouwen en ik mijn eigen zaak heb gesloten voor hem :expressionless:

3 likes

Ja dat is wel heel treurig als je jezelf compleet voor iemand aan de kant zet en dit gebeurd. Ik hoop voor haar dat ze er sterker uit gaat komen. Moet er niet aan denken om in haar schoenen te staan.

3 likes

Alleen al om zulke dingen moet je trouwen in gemeenschap van goederen om zulke drastische beslissingen te compenseren. Je wil grote bedrijven runnen terwijl ik thuis voor de kinderen zorg, schat? Prima, maar als jij groeit, groei ik ook. Je kiest samen voor een kind en een gezin. Ze heeft zoveel opgegeven en nu? Nu kan hij doen wat hij al deed en moet zij weer opnieuw beginnen? Hopelijk compenseert hij haar voor die jaren. Maar ik weet niet wat ze nu nog van hem kan verwachten.

29 likes

Jup volledig mee eens. Ik werk zelf als advocate in familierecht en zou NOOIT mijn werk opzeggen om voor de kinderen te zorgen zonder getrouwd te zijn met gemeenschap van goederen/dit vast te leggen in een huwelijkscontract. Maike postte ook vaak zaken die erop wezen dat zij heel erg graag wou trouwen maar haar vriend niet. Triest!

9 likes

Zielig inderdaad. Maar dit zijn afspraken die ze zelf toen heeft gemaakt. Ook hier op het forum komt dit voor. Natuurlijk zou een man meer begrip moeten tonen en vanuit hunzelf actie moeten ondernemen om de positie van de vrouw te verbeteren, maar ja vind ook dat je als vrouw en moeder zijnde zelf meer moet uitzoeken over hoe en wat. We leven niet meer in 1900. Er zijn genoeg mogelijkheden om daarin te verdiepen om je eigen positie iets te verbeteren voor het geval dat … 1 op 3 stellen gaan uitelkaar Het zal Wrs nooit helemaal gelijk zijn, maar je wegcijferen voor een man zou niet meer moeten.

19 likes

Ze was ook al binnen een paar maanden zwanger… Zonde dat ze met haar winkel is gestopt en erg sneu voor haar deze hele situatie.
Zou ze als influencer rond kunnen komen? Of heeft ze daar te weinig samenwerkingen voor? Volgens mij zei ze wel eens dat ze daar vrij kritisch op was.

Ja ik zag dat ze in mei nog in een post hintte op dat ze wilde trouwen. Dan zal dit behoorlijk onverwachts zijn gekomen denk ik. Echt kut voor haar :pensive:

1 like

Er is hier in het feminisme topic een heel gesprek over geweest.

Dit vond ik de meest treffende (gaat over een andere situatie, van hoe dit stel alles heeft geregeld weet ik niets)

10 likes

Maar hoe kan je dan zien dat iemand af en toe bij je gluurt?

1 like