Mommybloggerstopic #7

Wat afschuwelijk :pensive::broken_heart:

Jeetje ik schrok ervan, wat vreselijk voor ze :cry:

Jeetje zeg. Gewoon geen woorden voor. :pensive:

Maar speculeren hierover is toch niet nodig? Elise is zelf altijd heel open over (geweest) over Guusje en haar gezondheid, zelfs laatst nog op haar blog; Tijd om afscheid te nemen - Elise Joanne

En afgelopen week was Guusje opgenomen in het ziekenhuis met kroep, waar ze helaas en verdrietig genoeg niet bovenop is gekomen.

1 like

Oh wat heftig zeg, helemaal koude rillingen ervan. Wat vreselijk verdrietig voor ze

Volgens mij komt dat voort uit een hele menselijke reactie: de situatie spiegelen met je eigen leven.
Kan mij dit ook overkomen? Zijn mijn kinderen veilig? Dat staat verder los van empathie, die heeft iedereen hier echt wel.

20 likes

Zullen we dan in ieder geval stoppen met het benoemen van de oorzaak die he-le-maal nie-mand van ons weet? Er is helemaal nergens gezegd dat ze overleden is aan de gevolgen van wat haar eerder deze week overkomen is.

16 likes

Wat ontzettend verdrietig zeg voor haar en haar gezin.
Best apart dat sommige anderen op IG haar bericht dan delen in hun story (0ok al is het goed bedoeld) maar misschien is dat normaal als influencers dat doen?

5 likes

Dat laatste vind ik ook apart ja. Misschien wel uit medeleven maar vind het toch een beetje de aandacht op jezelf vestigen met andermans leed… Niet echt gepast vind ik. Laat gewoon een lief berichtje achter of via privĆ©. Meer hoeft het niet te zijn

5 likes

Pfff ontzettend heftig en onwerkelijk nog.
Ik googelde even wat kroep is (al weten we niet of dat de oorzaak is) en zag dat het vanaf 6 maanden kan voorkomen.
Guusje was nog geeneens 6 maanden. En zo kwetsbaar :disappointed_relieved:voelt zo oneerlijk.

1 like

Ik denk niet dat het zo diep ligt en idd gewoon uit medelijden gebeurtšŸ™ Er hoeft niet altijd iet negatiefs achter te liggen.

En daarnaast is vinden dat iemand een overleden baby gebruikt voor eigen gewin ook een behoorlijk zieke aanname.

5 likes

Precies, oa ook mama lotje. Lois heeft een tekst gedeeld en dat ze aan hen denkt bijv. Is gewoon uit medeleven. Maar volgens mij zijn dit ook mensen die wel eens contact hebben met elkaar (michelle heeft het over een appje die ze kreeg).

Een deel van die mommies zal haar ook wel kennen in het echt (in welke mate dan ook), dus ik denk niet dat we van buitenaf kunnen oordelen hoe gepast/ongepast iets is.

Als zij en haar gezin er maar sterkte uithalen, want er zijn toch geen woorden/manieren om dit kunnen beschrijven.

24 likes

Tsja tuurlijk, ik zou het zelf ook nooit opschrijven. Maar hierboven wordt gesteld dat je het raar is als je jezelf dit afvraagt, dat gaat wel ver…

2 likes

Niet elke ā€˜natuurlijke’ reactie heb je in de hand.

2 likes

Maar erover posten op een forum wel toch lijkt me

8 likes

Het posten is toch ook een reactie? Sommige mensen lezen dat en posten gelijk hier als hun eerste reactie. Zoals gezegd niet elke natuurlijke reactie heb je in de hand.

1 like

Ik vind dat ā€˜haiiii’ van Koen ook altijd zooo irritant. En haar continue gehinnik om hem pfff waarom volg ik haar nog, ze is zo onwijs veranderd ten opzichte van drie tot vijf jaar geleden.

1 like

Precies dit. Dat haiii en die kop dr bij. Hij doet grappig maar is het totaal niet.
Ik snap ook niet waarom ik nog kijk… ik denk het irritaintment.

De kinderen zijn wel heel lief en leuk!

Edit; ze is idd erg veranderd ten opzichte van paar jaar terug. Nu is er zoveel geld ( wat prima is maar ze overdrijft wel vind ik)

2 likes

Hij is recent omgeschoold tot financieel adviseur en heeft net een nieuwe baan (als ik het goed heb). Denk dat het geld wel vooral vanuit haar komt. Ik kan me haar nu niet meer voorstellen in shirtjes van Primark terwijl ze daar voorheen in leefde en juist dat soort dingen maakten haar zo relatable. Nu vind ik haar er vaak zo too much uitzien voor een doodnormale doordeweekse dag maar goed you do you

3 likes