Mommybloggerstopic #7

Vandaag had ik best een rotdag met iets op het werk en ik zat op instagram en opeens kwam Elise Joanne in mijn hoofd, ik had haar tot net na haar laatste bevalling gevolgd en was benieuwd hoe het met haar ging. En dan zie ik de laatste foto op instagram en dan denk ik wat intens verdrietig dit, kan mij geen zwaardere pijn dan dit voorstellen.

1 like

Ik denk er ook meerdere keren per dag aan. Alles wat hierboven besproken wordt voelt eigenlijk ook zo onbelangrijk vergeleken met dat.

2 likes

Ik denk niet zozeer aan hoge kredieten maar ik denk ook dat je niet kunt ontkennen dat influencers aanzetten tot het kopen van dure producten en een luxe levensstijl. Veeeeeel eten bestellen (echt wie kan elke dag eten bestellen betalen??), Crisp, dure kleding, dure kinderwagens en dan ook bij elk kind een nieuw exemplaar, dure kappers/behandelingen, luxe vakanties of nachtjes weg, dure meubels in huis die gespond worden en elk nieuw huis dat van top tot teen verbouwd Ć©n nieuw ingericht word. En vooral ook hoe dat als ā€˜normaal’ gebracht word. Hoeveel instagrammers maken nou regelmatig content over betaalbare zaken? Dat is echt flink in de minderheid.

Dus nee, ik denk niet dat mensen een dure hypotheek aangaan doordaat ze dat bij Pietje zien dat 'ie vrijstaand woont, maar ik merk zelf wel dat ik soms wel echt hebberig word van die dure levensstijl (die ik niet kan betalen)

24 likes

Heeft Monica al in een vlog een vlugge rondleiding gegeven sinds ze er wonen?

1 like

Inderdaad en bovendien; wat dan nog? Al schenkt haar familie hun gezin wel vanalles, dat is toch geen schande? Wij hebben ook materieel en immaterieel best wel veel van/ aan mijn ouders gehad ( die het ook heel goed hebben). Ik krijg hier het gevoel dat dat iets ā€˜vies’ is, iets van je ouders krijgen.

Ik merk dat ik eerder ook echt jaloers was op Michelle, haar leven, haar gezin, haar huis, haar uiterlijke voorkomen, maar toen dacht ik ā€œ gadver wat naar om zo te denken, kijk even wat je zelf allemaal hebtā€. En ben vlogs van haar gaan kijken waarin ik haar dus echt wel grappig vindt overkomen en veel minder glamour dan dat het op een Instagram post overkomt. Als ik die dan naast mijn eigen leven leg ben ik op mijn manier ook gewoon een Michelle. Ik vind overigens ook helemaal niet dat Michelle doet alsof ze selfmade is ( los van of ze dat al dan wel of niet is).

Ik had wel graag haar discipline gehad om er altijd goed uit te zien en zo’n prachtig figuur ( vind ik dan) te hebben, maar ook dat ligt gewoon bij mijzelf. Als ik dat zou willen zou het kunnen, ben er alleen gewoon te lui voor en dus slaat het nergens op om jaloers op haar te zijn.

Geen idee waar ik heen wilde met deze post maar moest het even kwijt.

Wat ik overigens wel echt mega kwalijk vind is dat gebak inderdaad. Zie hun in de vlog nauwelijks in de schaduw. Ik hoop echt dat als de ā€˜ rookvrije generatie’ campagne zijn werk goed doet wij een campagne krijgen waarin het gevaar van de zon kenbaar wordt gemaakt en nu toch eens eindelijk die zonnebanken worden verboden.

11 likes

Ik weet niet of iemand Nina Pierson volgt maar ik verbaas me af en toe over haar, zo zegt ze nu bijv dat ze met regelmaat een uber besteld om moedermelk naar haar kind te brengen als ze aan het werk is. Vraag me af wat een taxichauffeur daarvan denktšŸ˜‚

13 likes

Dit is het meest decadente wat ik ooit heb gelezen. :joy:

21 likes

Ik zie echt voor me dat de chauffeur voor komt rijden en dat alleen een zakje melk instapt.

15 likes

Oh ik vond die lijst juist geweldig haha.
Snap alleen niet dat ze dan niet in het weekend ofzo een keer extra kolft zodat die ritjes niet nodig zijn.

1 like

Lekker duurzaam ook voor iemand die haar halve personal brand om ~sustainability~ laat draaien

18 likes

Martine die een stuk versteende boom in huis heeft voor helende heksenkracht o.i.d. wat dacht ze van gewoon een boom in de tuin?

50 likes

Je hebt toch de optie om een pakketje via de uber te sturen? Als ze het in een tasje doet ofzo denk ik niet dat de chauffeur daar iets van vindt :woman_shrugging:t3:

3 likes

In Nederland volgens mij niet. Ik las inderdaad wel dat dat in Amerika kan, maar het is hier niet beschikbaar.

1 like

Oh dat wist ik niet! Ik heb die optie inderdaad wel, en ook wel eens gebruikt dus vond het niet gek ofzo!

1 like

Volgens mij heb je alleen de optie zelf mee in de Uber of eten laten ophalen ergens. Dus geen pakketjes

Misschien bestelt ze via Uber eten bij SLA, laat ze het bezorgen bij haar thuis en zit in het zakje eigenlijk borstvoeding ipv een salade.
(Dit werkt natuurlijk alleen als ze bij een SLA-vestiging aan het werk is)

2 likes

Dat vind ik altijd zo’n dooddoener. Je kan het eigenlijk nooit goed doen. Probeer je duurzaam te leven en doe je af en toe iets wat niet zo duurzaam is, dan word je meteen gebasht.

Ik eet eigenlijk nooit vlees. Had ik een keer een stukje besteld op vakantie, kreeg ik daarna te horen: ja maar toen en toen op dat tijdstip at je wel vlees, dus eigenlijk mag je niks zeggen over de vleesindustrie (niet letterlijk deze woorden, maar wel deze strekking). Eigenlijk moet je het of totaal fout doen of echt perfect goed, anders krijg je kritiek.

Ja, de frustratie zit diep zoals je merkt :joy:. Vat het dus niet persoonlijk op, maar ik vind het jammer dat het eigenlijk nooit goed is.

5 likes

Verschil is dat jij geen geld verdient met duurzaam zijn

Ik vond ā€˜ik ben zeker niet vies van recreatief drugsgebruik’ ook zo onnodig, lekker stereotype yogasnuiver

10 likes

Helemaal eens, alsof je dan niet op bepaalde vlakken mindere duurzame keuzes mag maken. Zo’n dooddoener in discussies altijd, en zegt eigenlijk meer over diegene die de discussie aan gaat natuurlijk. Dat is het enige argument wat ze vaak kunnen aandragen.

2 likes

Ik ben het bij ā€œnormaleā€ mensen helemaal met je eens, maar inderdaad niet bij iemand die haar geld verdient met duurzaamheid en haar hele online persoonlijkheid daarom laat draaien. Dan vind ik dat ā€œlead by exampleā€ toch wel belangrijk is. Ik vind dat er ook wel een heel groot verschil zit tussen een keer per jaar een stukje vlees eten en regelmatig een Uber bestellen voor een zakje moedermelk. (?!)

8 likes