Mommybloggerstopic #7

Ik kan me wel voorstellen dat mensen er zo over denken. Het dan ook nog naar Elise sturen vind ik weer een ander verhaal.

Maar zij benadrukt zo vaak dat ze het zooo nodig heeft om uit te slapen in het weekend, dat ze elke week een datenight met Wout moet inplannen en ook nog tijd voor vrienden/vriendinnen/massages/weekendjes weg. Ik zeg niet daar haar tweeling iets tekort komt, ze doen genoeg leuke dingen samen, ze hebben het fijn op de opvang en opa en oma passen vast met alle liefde op. Maar het valt mij ook wel op dat Wout en Elise veel waarde hechten aan hun vrijheid en het leven buiten de deur.

2 likes

En is daar iets mis mee? Moeder maffia incoming.

37 likes

Er is niks mis mee, maar ik vraag me af hoeveel ouders zo’n leven kunnen leiden zoals zij laat zien op Instagram? En dat ik daarom bepaalde reacties wel snap.

Ik ben zelf geen moeder overigens, omdat ik ook heel veel waarde hecht aan die vrijheid en gewoon wil uitslapen/afspreken wanneer ik dat wil en niet mijn leven wil laten bepalen door een kind.

2 likes

Wat maakt dat uit? Sorry maar ik snap het probleem echt niet.

23 likes

Ik denk dat heel veel moeders hier behoefte aan hebben maar niet kunnen door de zorg, schaamte schuldgevoel of anders. Het is juist misschien een soort taboe ofzo? Dat er ook nog eigen tijd of dates mogen zijn. Elise heeft wel iets meer mogelijkheden en komt er ook voor uit dat ze daar behoefte aan heeft. Goed, maar denk dat sommigen misschien vallen over het feit dat ze al relatief meer tijd heeft voor eigen dingetjes.

9 likes

Plus dat is hoe instagram werkt. Ik kan ook niet het Josh V leven leiden omdat ik te weinig geld heb. Instagram staat vol met dingen die andere mensen niet kunnen doen.

13 likes

Er is toch geen probleem? Ik vind het alleen een beetje flauw dat Elise zich afvraagt of iemand liefde tekort is gekomen in haar jeugd, terwijl zijzelf in een enorme luxepositie zit waarbij ze de tijd, ruimte en financiƫle middelen heeft om zoveel tijd alleen/samen door te brengen.

12 likes

Maar dat is zoals @tessel zegt toch met zoveel op Instagram? Dat andere levens hebben die wij niet hebben.

Ik kan alleen maar denken: good for her! Fijn dat ze het zo kan regelen. Die opmerking van haar daarentegen was idd niet heel netjes maar snap de frustratie.

1 like

Ze had uit Elise’s dm moeten blijven. Die reactie is echt kut maar waarom wil je andere mensen ook vertellen wat ze met hun kinderen moeten? Kan me voorstellen dat dit niet de eerste keer is en dat het een keer bij iemand knapt.

17 likes

Kan jij niet een paar maanden in Okura hotel wonen?

9 likes

Ik volg veel mensen juist omdat ze een ander leven hebben dan ik, anders vind ik het al gauw saai. Reden waarom ik bijv wil en tien geen reet aan vind, omdat die vaak hun gewone dagelijkse dingen laten zien, boodschappen doen, kinderen halen en brengen, eten maken… en dan doen alsof dat heel bijzonder is om te filmen en laten zien. Dan volg ik liever iemand die in een bijzonder huis woont of bijzondere dingen doet die ik niet doe of kan of wil betalen.

7 likes

Het is zo bijzonder hoe mensen ZELF een volslagen voor hun vreemde influencer met een specifieke levensstijl uitzoeken om te gaan volgen, alle video’s te gaan kijken en de gehele levensstijl onder de loep nemen, en vervolgens gaan verwachten dat die influencer zich wel gaat aanpassen naar HUN levensstijl want anders is het zo ā€˜unrelateable’.

Ik kan hier telkens maar niet bij met mijn hoofd hoe groot is je ego dan

24 likes

Dus?

9 likes

Die indruk heb ik nooit bij die 2, dat ze zich zo anders of uniek voelen?

1 like

Ja ze brengt het wel een beetje zo van ohh ja echt goed voor je relatie, moet iedereen doen, is belangrijk om dingen samen te ondernemen. Terwijl niet iedereen kan hun tweeling ieder weekend naar opa en oma brengen.

19 likes

Vind het ook zoiets raars dat je er niet voor uit mag komen dat je soms tijd wil zonder je kids?

16 likes

Dat kan, ieder z’n mening.

1 like

Dat is inderdaad waar ik direct aan moest denken :joy: I WISH

2 likes

Er zijn idd vloggers met meer extravaganza stijlen of levenskeuzes. En vloggers die meer hun dagelijkse ritmes (hoe saai/standaard) ook filmen. Snap niet echt dat over die 2e groep gezegd moet worden: ze denken dat het heel bijzonder is. Echt leid ik nergens uit af

Dat kan toch dat jij dat vind en ik niet. Iedereen ervaart dingen anders die je bekijkt. Is dat zo lastig dat je dat 2x wil zeggen?