Mommybloggerstopic #7

Eerlijk gezegd geen idee hoe dat werkt. Weet het alleen van baby’s, die houden van felle kleuren en zwart-wit.
Het ging me ook niet alleen om de kamer, die is gezellig, maar dat altijd álles bij haar in die kleurstelling is. Ieder jaar weer die koperkleurige ballonnen, en altijd die kleding in nudetinten, tot de pyama aan toe. Enz. Ik ga er vanuit dat moeder alles bepaalt maar dat weet ik dus niet zeker. Vraag me af of dochter wel eens om een felroze jurk heeft gevraagd bijv, oprecht benieuwd naar hoe dat werkt :slightly_smiling_face:

(mede omdat ik als kind zelf een enorm sterke mening had over kleur, no way dat mijn moeder dat allemaal voor mij bepaalde haha)

2 likes

Die felle kleuren zijn door ons bedacht, arme kindjes in de oertijd… hadden al die kleuren niet, en ook geen chemische spullen.

1 like

Dat iets niet bestond in de oertijd en nu wel wil niet zeggen dat wij maar naar de oertijd moeten gaan leven. Juist bij baby’s en kleine kinderen wordt kleurrijke speelgoed aangeraden ipv nude. Of het moet bestaan uit plastic is natuurlijk een andere kwestie.

Overigens denk ik niet dat de mommyblogger van hier boven geen kleurrijk speelgoed toelaat, maar het gewoon niet op de foto wil zetten. Alhoewel er recent een blogger passeerde waarbij elke meisje beige / jurkje moest en anders niet het op het feestje mocht komen.

10 likes

Dat laatste denk ik ook, dat het speelgoed er wel is maar gewoon niet op de foto gaat.
Gaat mij er meer om dat er net gedaan werd of het een zielige kamer was, terwijl menig kind het met minder luxe doen moet.

2 likes

Kae (Sutherland) vertelde in een vlog eens wel echt confetti of bouwstenen etc met felle kleuren te sorteren en alleen de pastel kleuren te behouden

8 likes

Wat een vreemde beredenering haha. Telefoons en laptops zijn ook door mensen bedacht en bestonden niet in de oertijd. Zou jij zonder kunnen leven?

5 likes

Neen, was in een aflevering Spieken met Marlieke.
De dochter van Kae had toen duplo blokken in pastelkleuren.

De felle kleur Duplo stenen lagen bij haar moeder thuis :woman_facepalming:t2:

6 likes

Kae is toch ook degene die allemaal beige prinsessenjurken had op haar dochters verjaardag en er was een vriendinnetje die per se een andere jurk wilde? :joy::+1:

10 likes

Ik wil er maar mee zeggen, dat het geen ramp is om zonder fel gekleurd speelgoed te leven. Dat hebben namelijk heel veel kinderen voor ‘nu’ ook gedaan. Dat is niet zielig.

Ff n domme vraag maar wat is OG?

1 like

IG : instagram

Sorry verkeerd geschreven

2 likes

Ik snap je wel hoor en je hebt gelijk, ik denk niet dat kinderen in de oertijd alleen beige blokken kregen omdat dat op de insta van mama mooier stond.

3 likes

Zolang jij en anderen dit soort content gewoon blijven volgen waarschijnlijk niet

7 likes

Nee je hebt echt gelijk… ik probeer wel maar waarom is het sterker als mezelf ?

3 likes

Oops! Ik dacht richting original… g… (ja geen original gangster haha)

Nou weet ik niet? :joy: ik zou gewoon ontvolgen aanklikken

3 likes

Ja volgen doe ik ze echt niet, maar ik ga ze dan toch nog opzoeken.

Echt zo stom van mezelf maar het is echt irritainment.

@chasingrainbows haha :sweat_smile:

3 likes

De Huismuts heeft op insta haar getrouwde naam gewijzigd naar haar meisjesnaam. Heb ik iets gemist?

1 like

Ojee ik schrok gewoon :joy:maar nee, ziet er allemaal nog erg gezellig uit in de stories. Geen idee waarom dan! Ben benieuwd.

1 like