Ja ik kon het ook niet plaatsen omdat het eerder zo trots #teamvansas ed was…
Misschien vanwege de Nationale Indië herdenking vandaag? Het is dacht ik een Ind(ones)ische naam (heb haar stories verder niet bekeken).
Dat zal het zijn. En Lois doet weer eens een sneer naar haar (neem ik aan).
Pff ik vind het beiden beetje vermoeiend worden. Rachel die graag laat zien hoe Indonesisch ze is en Lois die juist graag laat zien hoe wit(/geprivilegieerd) ze is. Ik begrijp dat laatste wel en het is best nobel maar wil ze nu een sticker ofzo?
Welke sneer dan?
Zie voor het hele verhaal haar nieuwste post. Ik vind Lois’ verhaal verder best goed maar ik hou niet van dat “kijk mij eens goed bezig zijn itt tot de huismuts”. Ik heb dat al vaker bij haar gezien.
Maar die 20% Indonesisch gaat wel over een andere influencer denk ik.
Niet over de huismuts bedoel je? Ik denk het wel, omdat ze het eerder al eens deed. Maar weet het natuurlijk niet 100 procent zeker. En heb ook geen idee hoe een “20% Indonesiër” er precies uitziet moet ik zeggen.
Rachel is toch gewoon 50% indo?
Oja dat is waar, dat wist ik dus niet precies maar het kan ook zomaar dat die 20 van Lois sarcastisch bedoeld is oid. Maar hou er nu over op want zeker weten doe ik het niet. Wel weet ik dat Rachel toen met de BLM postte over Rosie die “een zwartje” genoemd werd en dat mensen hier dat toen ook belachelijk vonden.
Of Serena?
O jaa ik denk dat je gelijk hebt! Oeps dan heb ik niks gezegd.
En besef me ineens hoe selectief ik ben… een sneer naar Serena vind ik minder erg dan naar Rachel
Edit: maar punt van @Crusti_Croc en het hoge ikwileensticker-gehalte blijft.
Ik dacht 25%, haar vader is toch in Nederland geboren en haar moeder is ook Nederlands. Dus alleen Indonesische grootouders?
Je bent indo, of je bent geen indo. Er bestaat niet zoiets als 25% of 50% indo zijn. Indo staat voor Indonesisch-Europees, je hebt gemend bloed. Of je nu eerste of derde generatie bent.
Toch moet ik altijd denken aan dat programma Kerels met een kleintje waarin hij tot op het laatste moment absoluut niét hij de bevalling aanwezig wilde zijn want “Je wil je favoriete kroeg ook niet zien afbranden”. (Uiteindelijk was hij er toch wel bij) Hij kwam daar echt over als een lul.
Ondanks haar vader is Nederland is geboren, als zijn ouders beide indisch zijn, is hij toch ook indisch en Rachel 50%
Over Debbie?
Ik denk niet Debbie hoor. Debbie is het hele jaar door trots op haar roots en laat dat ook regelmatig op veel verschillende manieren zien.
Dit gevoel kreeg ik ook. Ze zijn nog geen maand uit elkaar en ze zegt dat het voor haar heel onverwacht kwam. Dit is dus duidelijk haar overlevingsmechanisme. Alleen maar goed voor haar als ze dit zo volhoudt, maar het komt op mij wel heel erg ‘kijk mij eens sterk zijn’ over en daardoor een beetje nep. Zou zelf waarschijnlijk jankend in bed hebben gelegen. Maar ze moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe ze ermee dealt en wat ze wel/niet deelt op socials. Wie weet ook wel uit bescherming voor haar kind.
Meestal worden situaties inderdaad pas anders als er echt knopen doorgehakt moeten worden en financiële afspraken en een ouderschapsplan. Ik vond die Q&A van Maria Tailor ook wel shocking. Lijkt mij een hele heftige situatie als je geen direct contact meer mag/kan hebben met de vader van je kinderen. Zó gedetailleerd erover vertellen is ook wel weer het andere uiterste. Ik vind wel dat ze het respectvol vertelde, maar pfoe…dat je dit allemaal met de buitenwereld wil delen…haar kinderen zijn ook nog eens wat ouder en kunnen ook met dit soort details geconfronteerd worden door buitenstaanders.
Weet je, ik ben wit en heb nooit gelast gehad van racisme dus mijn waardeoordeel doet er niet echt toe, vind ik zelf. Bedoelde meer dat Lois hier misschien aan refereert.
Bij Lois zie je echt haar indo roots wel. Ze zegt door haar Nederlandse achternaam wit privilege te ervaren.