Waarom?
Indo en Indisch zijn 2 verschillende dingen:
Ah ok. Niet zo netjes van haar om dat te doen nee. Maar om iemand dan in de war te noemen?
Ik zit intussen al veel te lang na te denken over hoe je familieboom precies moet lopen om 20% van iets te zijn.
Misschien denk ik te ver door maar in mijn ogen gaat in de war zijn over iemands psychische gesteldheid en dat vind ik dus nogal ver gaan om over iemand te zeggen. Maar misschien bedoel jij dat niet met in de war.
Iemand kan ook ‘gewoon’ bitchy zijn hè, zonder dat ze in de war zijn.
Ik snap het wel denk ik. Indo zijn is denk ik met met racisme een beetje een grijs vlak. Je hebt wel eens te maken met racistische grappen etc maar naar mijn ervaring heb je niet echt te maken met achtergesteld worden of afgewezen worden door je achtergrond.
Ik heb wel eens op een sollicitatiegesprek gehad dat mensen vragen naar mijn achternaam, en als ik zeg dat het een indonesische naam is dan is het ooooooohhh. Wat ik altijd maar een beetje ervaar als een soort van ‘‘gelukkig maar’’ ofzo.
Dus roepen dat je indo bent tijdens BLM is een beetje misplaatst naar mijn mening dan. Het is uiteraard wel anders voor de mensen die wel echt daar zijn geboren. Maar heb het meer over de 3de generatie. Mijn vader is bijvoorbeeld wel in Indonesie geboren en heeft in zijn jeugd wel racisme ervaren toen hij naar Nederland kwam.
Maar het ging in de initiële post om “20% Indonesisch” dat kan toch wel ook als je Indo bent? Of zeg je dan altijd 100% Indo zonder te specificeren hoeveel procent Indonesisch?
Off topic maar ik probeer het te begrijpen
Mijn vriend zijn vader is indonesisch en zijn moeder nederlands. Dat maakt hem dus indo als ik het goed begrijp? Zijn vader is geboren in jakarta met indonesische ouders dus is hij indisch?
Precies, dat laatste.
@Vlek je vriend is indo. Als zijn vader geboren is in voormalig Nederlands Indië met Indische voorouders (Indonesisch Europees), dan is hij inderdaad Indisch
Verhelderend. Ik zou ih voorbeeld van Vlek dus ook denken dat je zou kunnen zeggen: vriend is 50% Indonesisch, maar is dus onjuist
Helder, dankjewel! Ik heb dit echt nooit geweten.
Dat is toch meer genoemd om het soort van belachelijk te maken?
Ik ben oprecht wel benieuwd waar Wil en Tien in september allemaal mee komen wat betreft de veranderingen. Onder een post van Porterenee zag ik dat Wil reageerde en dat Renee reageerde met: tot snel, zin in. Dus misschien gaan ze iets met financiën of beleggen doen in hun video’s o.i.d.
Ik ben bang dat dit betekent dat er meer geld verdiend gaat worden en we meer spon gaan zien
Wout deelt op zijn instagram voor na foto’s van iemand die een geweldig resultaat heeft gehaald met zijn challenge. Behalve dat ze zich fitter voelt en strakker in haar vel zit, heeft ze ook haar moedervlekken eraf getraind
Ik zie de foto’s niet staan, zijn ze weg?
Op het verhaal van sterk met wout
Vind het fijn voor die mevrouw dat ze er blij mee is, maar die linkerfoto is met name bloating toch? Althans, ik kan dit verschil ook bereiken in een paar dagen, voor en na menstruatie bijvoorbeeld.
ja jeetje, bloating en een slechte houding en tada! zo kan ik ook 's avonds laat een foto maken bij slecht licht terwijl ik uit adem en dan een week later lekker gebronsd bij goed licht terwijl ik goed rechtop sta
Omg was hij dat die dat toen zei nu vind ik m toch een beetje minder leuk