Hoop ook dat ze veel ontvolgers krijgt.
Huh, maar een dergelijke actie is toch ein bischen hypocriet?
Je haalt mensen over jouw product te kopen vanwege een ramp/crisis. Daar verdien je aan. Vervolgens doneer je de helft van je verdiende geld aan het goede doel.
Dat is natuurlijk prachtig, maar dan heb je dus toch alsnog geld verdiend aan de crisis*? Geld dat je niet verdiend zou hebben als er geen mensen in een greppel bij het vliegveld in Kabul staan te creperen.
*Mogelijk dat je met de helft van het geld netaan de onkosten van je product dekt (ligt er natuurlijk ook aan hoe/hoeveel producten je verkoopt) en je geen winst maakt. Maar dan toch minstens mooie reclame gemaakt. En het met een dergelijke story nog eens dunnetjes overdoen.
Ik snap ook oprecht de mensen niet die op deze manier âdonerenâ. Je koopt gewoon een product voor precies de prijs die het waard is, je doneert helemaal niets. Doneer beter gewoon dat bedrag aan het giro nummer.
Maar goed, enlighten me, misschien zie ik iets over het hoofd.
Haar boek verkocht sws wel als je haar volgt.
En ze hoeft niet de helft te doneren. Vind dat absoluut niet vergelijkbaar met wat Marilyn hier gedaan heeft. Sorry maar vind de vergelijking zelfs kwalijk. De actie van marilyn is niet hypocriet maar gewoon strafbaar.
Ik vergelijk het ook niet. Oplichten is uiteraard iets van een heel andere orde en strafbaar!
Edit: Ik heb inderdaad staan ânet zo goedâ. Zal dat even aanpassen want inderdaad eens dat dit niet met elkaar te vergelijken is. Blijft wel staan dat ik mân vraagtekens heb bij deze manier van doneren.
1156eur is veel geld, voor sommigen een maandinkomen, maar tegelijkertijd denk ik: je helpt dus je hele reputatie om zeep en staat nu bekend als oplichter voor een schamele 1000euro? Als die vrouw geen structurele dievegge is, is het echt super triest dat ze dit ĂŒberhaupt het stelen waard vond. En nog liegen erbij. Bevindt ze zich in moeilijkheden misschien? Het feit dat ze dacht ermee weg te komen terwijl ze een publiek persoon is⊠dit is gewoon zo dom, dat het bijna grappig zou zijn als het niet zo treurig was
Ik gok overigens dat ze binnen korte tijd weer opduikt, excuses aanbiedt, geld overmaakt en misschien wel wat toevoegt.
Of ze hangt een of ander zielig verhaal op over dat ze geld nodig had en niet anders kon ofzo maar van plan was het geld later alsnog te storten.
Nou het is ook allemaal wel weer een hoop âhear sayâ hoor op de socials. Wel heel fijn dat je als influencer een mailtje doet en direct je âonderzoeksresultatenâ het giftige sociale media influencer wereldje intieft waar ophef aandacht is en aandacht geld. Dat je verder ook niet gebonden bent aan hoor en wederhoor of iets wat erop lijkt.
Misschien is dit een keiharde kille oplichter die inderdaad 1000 eurootjes lekker gaat besteden aan de babykleertjes voor spruit nummer 4.
En misschien is er gewoon een volstrekt legitieme reden en wordt er hier iemand met oprechte intenties even lekker door het slijk gehaald door influencers die daarmee weer lekker heel hoog bovenop het morele paard kunnen zitten.
Well, genoeg social media voor de rest van de week voor mij. Byeeeeee.
Water op vuur spuwen? Meit, deel je eigen screenshots gewoon in de tijd dat je dat hele boekwerk schrijft . Als ik beschuldigd zou worden van iets dat ik niet gedaan heb, iets zo ernstig als oplichting met donatiegeld, dan zou ik een hele livestream openen, alles. Een plekje geven? Ik niet hoor. We gaan direct praten, want hoe hebben mensen het lef
Niet zielig doen nu.
Heb je de stories geluisterd van huisje merlin? Want daarin verteld ze wel degelijk dat ze haar meermaals ernaar gevraagd heeft etc. Dus wel een soort wederhoor voordat ze alles online gooide ;-). Maargoed er gaan sowieso genoeg verhalen over haar rond. Ben benieuwd waar ze mee komt. Vast een zielig verhaal ofzo.
Behalve als die goede reden is dat de bank het geld heeft tegengehouden onder het mom van de Wwft, heeft zij alle verantwoordelijkheid om juist te communiceren. Dat kan niemand anders voor haar doen. Mensen kunnen te makkelijk door het slijk gehaald worden, dat klopt. Maar na al die communicatie heen en weer, is zoân instastory echt te nietszeggend.
Ze moet het even laten bezinken een om goed kloppend verhaal te verzinnen waarschijnlijk
Maar het klopt wel dat ze zoân post had om geld in te zamelen en je er daarna nooit meer iets van terug zag. Meeste plaatsten dan een story of bericht met het opgehaalde bedrag etc.
Dat is inderdaad wel vreemd, maar zij heeft eerst met iedereen screenshots van de overschrijving gedeeld hĂš? Hoewel onwaarschijnlijk, kan het dan mogelijk zijn dat de stichting wel reageert omdat het gaat om openbare doneeractie? Er wordt ook geen naam genoemd, alleen het bedrag dat gestort zou zijn en dat de stichting niet kan vinden.
Misschien heeft ze wel gestort maar een veel lager bedrag op een ander moment.
@Sproetjes ze is sowieso verdacht
Ja dat is ook waar en @Sproetjes heb de stories niet gekeken. Het is sowieso allemaal hartstikke shady en hoogstwaarschijnlijk een stinkend zaakje.
Maar los daarvan erger ik me dus ook heel erg aan hoe het er dan vervolgens aan toegaat in dat influencer wereldje.
Wat bedoel je precies?
Mocht het echt waar zijn⊠Vind ik in dit geval wel goed dat het aan de kaak gesteld wordt door iemand. Zij heeft een doneeractie via haar privé rekening en is daarom ook verplicht om bewijzen te leveren dat het op de juiste plek is terecht gekomen mi. En dat doet ze dus niet meteen. Als ik het was geweest, en het was echt niet waar deed ik er inderdaad alles aan om te bewijzen dat ik geen oplichter was.
Het is gewoon al met al een heel raar verhaal.
Altijd maar die drang om je particuliere oordeel over iemand/iets publiekelijk te delen.
Ja eens, dus dat die dame die het (hopelijk heel grondig en waterdicht) heeft uitgezocht het online zet, is wel ok (als ze maar 100% zeker weet dat het allemaal waar is wat ze zegt).
Gaat mij dan meer om al die anderen die er dan ook nog hun plasje overheen doen.
@anon55062966 ben jij Marilyn?
Ik heb ook echt niks met dat schandpaalgedoe.
Stel dat er een goede reden blijkt te zijn, idd iets bij de bank of weetikveel. Hoe voor lul staat die klokkenluider dan .
En ik vind Lois leuk maar die moet altijd meteen even benoemen dat zij het wel goed doet of heeft gedaan.
De reactie van Marilyn is wel superslecht. Zeg dan (nog even) niks.
Edit: hoge bomen vangen veel wind, hahaha wat gĂȘnant, los ook van deze hele situatie.
Die tekst âstichting vluchtelingâ is kleiner dan de tekst erboven.