Mommybloggerstopic #7

Een 4e (of een zoveelste daarna) keizersnede wordt afgeraden doordat het littekenweefsel in de baarmoeder zo kwetsbaar wordt dat het uitrekken van de baarmoeder daar niet echt bevorderlijk voor is. Geeft meer complicaties, kans op een scheur in de baarmoeder wordt groter met elke keizersnede. Maarja mensen kunnen altijd nog zelf beslissen of ze het nog een keer willen maar de dokter gaat na 3 keizersnedes wel een gesprek aan met de patiënt over de risico’s! Werk zelf op de kraam/verlos als verpleegkundige en t kan ook goed gaan hoor. Maar sommige mensen mogen dan ook geen weeën krijgen dus worden ze eerder gepland voor een keizersnede met die gevolgen van dien.

Zeker eens @Sproetjes en heel cru gezegd, maar de buik ligt dan toch al open dus je hoeft dan niet later een operatie te plannen, waarbij weer een snee gemaakt wordt. Is makkelijker, sneller en minder kans op complicaties. Maar t kan wat bot klinken, vind het wel goed dat de gyn het als optie geeft. De ene wil het niet, de andere wel.

9 likes

Ik vind dit eigenlijk wel een leuk vakantie-jurkje.
Maar ik herinner me dat ik toen inderdaad een hele hoop van die kleding-spon wel erg slechte kwaliteit vond.

Oh nu je t zegt…. Dit zou ook nog wel eens kunnen :see_no_evil:

Wel benieuwd hoe vaak mannen casual een sterilisatie aangeboden krijgen als ze voor iets anders bij de dokter komen.

27 likes

Kelly neemt het niet heel nauw met de wetenschap, ref corona. Dus ben benieuwd of ze dan wel in gesprek gaat met een gynaecoloog.

Die laatste story van M.ichelle Bollen…echt waarom zou je de behoefte hebben om dit te delen :joy:. Blijft sommige dingen echt wonderlijk vinden

Dit dacht ik dus ook precies. Toch zo bizar eigenlijk dat je dan meteen denkt: oh moet even hem gaan filmen met die vlek, hihaihoe

Jeetje wat is die Maike Beunk een onnozel wicht.
Ze zet gewoon heel herkenbaar op insta waar ze gaat wonen, incl beelden.
Dat naast alles tentoonstellen van je dochter van 3 voor duizenden volgers vind ik vrij heftig. 🥲

5 likes

En waarom help je het verder te verspreiden?

26 likes

Maar hoevaak liggen mannen al open gesneden op de operatie tafel? Ik ben ook gesteriliseerd tijdens de keizersnede en was juist erg blij ermee. Je ligt toch al open gesneden, het duurt 5 minuten en het scheelt je een hele extra operatie. Alleen maar meedenken lijkt mij. Ik heb er om moeten smeken en (nog net geen) PowerPoint presentaties moeten geven voor de hele maatschap

21 likes

Zuchtttttt.

5 likes

Wat heeft ze gedeeld dan? Heb geen Insta meer dus kan het niet zien en ben nieuwsgierig :grinning_face_with_smiling_eyes:

Vind je de vraag moeilijk te beantwoorden?

3 likes

Ik word zo moe van jou, echt.
Altijd hetzelfde geneuzel maar als anderen iets posten wat op hetzelfde neerkomt over andere mommys oid, kan het allemaal wel. 🥲 wordt zo met 2 maten gemeten altijd hier. 🥲
Meer heb ik er niet over te zeggen.

Byeeee :fu:t3:

19 likes

Haha ze heeft meer dan 30k volgers, dan boeit het ook nog echt dat het hier gedeeld wordt :sweat_smile:

14 likes

Wat stom dat je er zo voor hebt moeten smeken. Dat vind ik net zo naar als de forummers die hier ongevraagd een voorstel tot sterilisatie kregen. Ik vind het namelijk bijzonder om te lezen dat dat gebeurt wanneer een vrouw daar niet zelf over begint en middenin een zwangerschap zit.

Anticonceptie vind ik een gezamenlijke verantwoordelijkheid, maar toch ligt de bal vaak bij de vrouw. Vandaar dat ik me afvraag hoe gelijkwaardig dit is. Sterilisatie voor een man is namelijk een poliklinische ingreep, die soms zelfs bij de huisarts kan. Dus van dat helemaal open liggen is geen sprake.

6 likes

Ja, maar daarom noemt de arts het als optie… Sommige vrouwen weten misschien niet dat het een optie is tijdens je keizersnede. Je kan toch prima nee zeggen. Ik vind het sws een hele andere discussie waar de verantwoordelijkheid ligt etc. Die arts doet gewoon z’n ‘plicht’ om te informeren.

19 likes

6 likes

Hij kwam spontaan klaar zodra hij haar zag?
Hij piste in z’n broek zodra hij haar zag?

Wat een lol zeg. Hihaho

37 likes

Haha jemig, dat je het ergens niet mee eens bent, dat kan, maar om nou een middelvingeremoji naar de admin van dit forum te doen is wel erg laag hoor.

7 likes