Mommybloggerstopic #7

Martine die in haar stories deelt dat ze heel erg moest wennen aan 6 eetmomenten want zoveel at ze dus voorheen nooit!

Dan denk je: die heeft als tussendoortjes een boterham of een flinke bak kwark of een banaan. Is inderdaad even wennen.

De werkelijkheid: tussendoortje 1 een glas drinkyoghurt, tussendoortje 2 is een cappuccino en tussendoortje 3 zijn twee mandarijnen.

Daar valt niks aan te wennen? Dat is helemaal geen stevige tussen’maaltijd’ ofzo. Zeker de eerste twee niet, die drink je immers! Wat overdreven.

Wel goed dat ze benadrukt dat het inspiratie is en niet klakkeloos overnemen.

9 likes

Ze zegt toch ook niet dat het stevige maaltijden zijn of heel veel is? Ze zegt alleen dat ze moet wennen aan 6 eet momenten. Als je daarvoor maar 2 of 3 keer per dag at snap ik dat wel, zelfs als de tussendoortjes niet heel groot of stevig zijn.

2 likes

Maar een kop koffie is toch geen eetmoment?

17 likes

Vandaag leerde ik dat ik blijkbaar 30+ eetmomenten heb op een dag door alle koppen thee en koffie die ik achterover sla.

115 likes

In een cappuccino zitten wel calorieën dus ik snap op zich wel dat een diëtiste dat rekent als “eet-“moment. Je kan dat niet weglaten als iemands doel is om af te vallen.

1 like

Dat van Lois was iemand die zei met haar te hebben samengewerkt en zei dat Lois een bitch was en moeilijk om mee samen te werken.

18k volgers vind ik imo geen microblogger meer. Er wordt precies niks gezegd over haar psychische gesteldheid. En ik zei inderdaad al dat wat ik zei over haar financiën idd een aanname was. Maar benoemde het alleen ivm donaties. Verder gaat het niet verder dan wat anderen hier soms posten.

2 likes

Eh pardon. Jij zei niks over haar psychische gesteldheid. Er werd hierboven wel degelijk bijgehaald dat zij kind van ouders met psychische problemen is en gesuggereerd dat dat verband houd met hoe goede moeder zij is én dat het zorgelijk is dat ze weer zwanger is.

4 likes

Oh edit: klopt ik zei dat niet. Hierboven wel inderdaad door een ander. Excuus

1 like

Dat zeg ik ook: “jij zei niks”. Het gaat hier echt om het grotere plaatje. Er wordt hierboven echt een misselijkmakend gesprek gevoerd met zeer kwetsende speculaties. Maakt mij dan niet uit wie precies wat gezegd heeft. Als jij weet dat jouw uitspraken prima kunnen denk ik; neem het dan niet zo persoonlijk dat jij toevallig degene bent die gementioned wordt. Lijkt mij toch meer dan prima dat er iemand instapt en zegt: dit gaat wel heel ver zodat iedereen even stil staat bij wat hier nu gebeurt?

2 likes

Had m’n post al aangepast. Mijn fout. Ja, ik heb het alleen over m’n eigen uitspraken verder. Snap over het geheel idd.

2 likes

Voorheen zag je ze altijd veel eten, tijdens het werk samen, vaak tussen de middag ook nog een warme maaltijd die over was van de dag ervoor. Dus het zal best wennen zijn om dan nu ipv 3x heel veel naar 6x veel minder te gaan.

Zo vaak als er aanleiding toe is.

2 likes

Zo niet verrassend dat Wil deze enorm vage post heeft geliked.

Volgt hier iemand ThingsJuliaLoves? (Of zoiets?)

Die is onlangs bevallen van een zoontje en nu doet ze mee met een of andere vage online wedstrijd waarin mensen kunnen stemmen op haar kind als ‘bofkontje van het jaar’, van sudocreme ofzo. Nu is daar dus gezeik over want over en weer beschuldigen moeders elkaar van van alles en nog wat om stemmen te winnen of iemand te diskwalificeren :joy: Zie de insta story van Julia.

Sorry wat? Bofkontje van het jaar?

Dat is toch wel echt de slechtste oneliner van een merk die ik ooit heb gehoord. :nauseated_face:

Otrivin- snotneusje van het jaar?
Pampers - poepescheetje van het jaar?

16 likes

Ik ben op zoek naar een blogger met kinderen. Vage omschrijving komt er aan:
Ze heeft 2 zoons, waarvan er eentje plots overleden is. Ze is nu in verwachting of bevallen van een meisje. Ze kwam altijd op mijn zoek pagina op insta voorbij en ik spiek er wel eens of de baby er al is. Maar nu komt ze niet meer voorbij al weken en ik ben nieuwsgierig, ik heb alleen dus geen idee wat haar naam is.
Iemand enig idee?:relaxed:

Ik denk dat je onsgezinvanhierendaar bedoeld
Sanne Smeets

3 likes

Ja die inderdaad! Bedankt!

2 likes

Och ik las het verhaal over haar plots overleden zoon. Wat afschuwelijk. Heb de mijne even heel erg geknuffeld net. :sob:

3 likes

Niet perse alleen naar jou hoor want lees dit heel vaak en ook als reactie op nieuwsberichten, fb etc. Maar ik vind dit dus een soort van cru om dat zo te benoemen? Alsof het extra de nadruk legt op het contrast tussen iemand die zijn kind is verloren/ziek kind en iemand die thuis wel een gezond kind heeft. Weet ook niet wat ik precies wil bereiken met deze post maar ik krijg er altijd een beetje een naar gevoel bij.

65 likes