Vraag me af hoe het voor de leraren is, kunnen due dan ook vrij vakanties opnemen? Of zijn die 2 vaste weekjes het enige wat ze hebben? Dan gaan er namelijk echt nog vele leraren in een burnout eindigen denk ik.
Ja dat ben ik met je eens hoor, ik vind zeker dat uitzonderingen mogelijk moeten zijn!
Joe die krijgen heus hun verlof wel denk ik. De zorg werkt toch ook altijd dag en nacht door.
Dan gaan de leraren gewoon verspreid op vakantie en minder klassiek onderwijs dan wat we gewend zijn denk ik. Zou in de toekomst wel interessant zijn mits er goed over wordt nagedacht over de kwaliteit van het onderwijs en hoe ze alles regelen dat kinderen niet achterlopen.
Als je je voortplant dwing je een kind sowieso al om van alles te moeten ( leven, bijvoorbeeld) daar kan een beetje leerplicht ook nog wel bij.
Snap wel waar je opmerking vandaag komt. Ik moedig van die heel prestatiegedreven leerlingen ook wel eens aan om een keertje te spijbelen, omdat alleen maar school-school ook echt niet wenselijk is. En flexibiliteit voor bijzondere feestdagen of familieomstandigheden ben ik ook erg voor en ken in ook uit de praktijk (wel VO, misschien dat PO lastiger is). Maar het lijkt me wel belangrijk om een onderscheid te maken tussen flexibiliteit uit welzijn en noodzaak of uit luxe. Want die laatste variant gaat automatisch ten koste van aandacht voor een kwetsbare groep die echt niet op zeilreis of vliegvakantie kan.
Ja het is ook zo dat de scholen natuurlijk niet zo goed afgestemd zijn op het gemiddelde werkende leven. Als ik zie hoe dat bij @Ovenschaal in DK geregeld is, is dat al beter. Opvang duurt tot einde middag en dan ben je ook gewoon klaar met werk. Zou zo fijn zijn als al die dingen iets meer met hun tijd mee zouden gaan, zodat je het als âstandaardâ gezien (met twee werkende ouders) wat handiger kan bolwerken. Maar goed, ik begrijp natuurlijk ook wel dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is en dan houd je ook altijd mensen over die niet blij zijn.
Max 25 kindjes en dan hebben ze 2 leerkrachten.
Friesland, Heerenveen hahha
Zijn veel leraren dus kunnen om en om ook vrij nemen. En er wordt meer verwacht van de ouders.
Ik meen mij trouwens te herinneren dat Michelle B een keer had gezegd dat het hotel waar hun altijd heen gaan op Mallorca eigenlijk geen kinderen toe staat. Maar omdat het hun 2e huis is, mogen hun kinderen wel mee.
Maar hoe verkoop je dat aan je andere gasten dan? Eerst waren het alleen de oudste 2 kindjes. Inmiddels is nummer 3 er ook bij. Volgend jaar gaat dat kindje van haar broer ook mee natuurlijk.
Als ik bewust zou kiezen voor een kinderloos hotel zou ik hier echt niet blij mee zijn.
Oh dat zou raar zijn !
Volgens mij was dat ooit wel zo, maar zijn kinderen nu wel gewoon welkom. Maar hotel is niet gericht op kinderen als in wildwaterbaan, zwemparadijs, hysterische miniclub blablabla.
Lijkt me voor die kindjes ook wel minder leuk eigenlijk. Vakantievriendjes maken, naar de miniclub, kinderdisco etc. hoorde er voor mij vroeger ook echt wel een beetje bij op vakantie.
Ze zijn nog wel echt heel klein toch. Denk dat ze nu niets liever willen dan met hun ouders spelen maar als ze iets groter zou ik ook kiezen voor iets meer kinderanimatie
Ik was als kind niet geĂŻnteresseerd in al de dingen die je opnoemt en had alsnog leuke vakanties! Beetje badmintonnen, lezen en puzzelen
Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent denk ik. Wij zaten vroegen altijd in een huisje (niet op een vakantiepark) dus deze dingen heb ik nooit meegemaakt, maar heb alsnog hele leuke vakanties gehad.
haha, dit klinkt voor mij als de horror. Ook toen ik nog een kind was. Al had ik een zwemparadijs waarschijnlijk nog wel leuk gevonden.
Mijn ouders zochten altijd van die campings uit die niemand anders vond omdat ze ver weg van alles lagen. In het beste geval lagen ze aan een (ijskoud) riviertje of meertje (kleine overdrijving). Als er al eens andere kinderen waren, dan keek ik altijd heel lelijk, zodat ze zeker geen vriendjes wilden worden:p.
Om je lichaam te ontgiften heeft moeder natuur een hele mooie oplossing bedacht, het heet een lever en iedereen heeft er één
Ik hoor het vaker van mensen die willen afvallen. Volgens mij had Jamie Li het ook over een appeldag (in de tijd dat de new physic deed).
Ja er zijn dus helaas nog steeds âvoedingsdeskundigenâ die een appeldag verwerken in het dieet dat ze verkopen