Mommybloggerstopic #7

De video heeft eigenlijk ook weinig tot geen inhoud.
Het is heftig voor haar en ik snap dat ze de taboe wil bespreken. Maar met deze video schiet je dan niet zo veel op.

7 likes

Ik vind het heel verdrietig voor Kelly en fam, maar ik krijg hier toch wel een nare bijsmaak van. Alsof alles uitgebuit moet worden. Post op Insta om mensen te lokken naar YT.

36 likes

Welk taboe?

8 likes

Taboe over miskramen :rofl::sweat_smile:
Zo noemt ze het zelf. Ik voel het niet echt als een taboe

7 likes

Ik vind het oprecht wel sneu, maar heb het gevoel dat ze dit nu ook echt aan het uitbuiten is voor de views. Eerst al die Insta post gisteren en nu gaat ze er blijkbaar nóg veel meer video’s over maken? Goed dat ze taboe’s wil bespreken (al heb ik het idee dat dit niet echt een taboe is, zie het (helaas) best vaak voorbij komen op the gram, maargoed) maar ik krijg hier ook echt een nare bijsmaak van.

11 likes

Inderdaad. Dat dacht ik ook. Hier rust volgens mij geen taboe meer op.

7 likes

Maar willen ze nog een kindje? Ik dacht Yannick er een knoop in had laten leggen
 was het onverwacht gebeurd?

Ik denk niet echt dat ik het een taboe zou noemen, maar buiten dat ik het geregeld bij influensers voorbij zie komen, hoor ik er in het echt toch weinig mensen over.

Ik heb zelf een miskraam gehad en was daar heel open over. Toen hoorde ik opeens geregeld van mensen dat ze ook zoiets meegemaakt hebben of iemand die dicht bij hun staat. Terwijl die personen daar anders niet zomaar over praten.

14 likes

denk dat dit wel laat zien dat het dus inderdaad een taboe is

16 likes

@Yzile: niet dat het er iets toe doet in deze situatie. (En vind dit eerlijk gezegd ook een totaal overbodige opmerking). Maar ja, ze willen graag een vierde kindje.

Wat betreft het taboe. Ik merk zeker wel dat dit er nog is. Heb wel het idee dat er al meer over wordt gepraat. Maar het lijkt mij een hele goede zaak als het doorbetaald verlof na o.a. een miskraam er snel door komt in het kabinet.
Maar bijv. uit deze video van Kelly zou ik dan weinig ‘inspiratie’ halen. Zoals ze dat zelf noemt :see_no_evil:

4 likes

Heel naar voor haar!

Ik vooral 20 keer zeggen dat iets taboe is en je t wil doorbreken niet zo taboe doorbrekend maar maar taboe bevestigend ofzo? Maar misschien geeft het voor haar ook een soort afstand om het onderwerp ‘taboe doorbreken’ te maken ipv ‘ik heb een miskraam en ik moet geopereerd worden en ben heel verdrietig’

3 likes

Is het dan een taboe, of gewoon privé?

23 likes

:see_no_evil: MIsschien moet ze zichzelf íets minder serieus nemen. Trauma’s. Get a life. :see_no_evil:

2 likes

Dit.

Een kinderwens is heel persoonlijk en super privĂ©. Je gaat ‘in het geniep’ samen met je partner proberen een kindje te krijgen, hoe spannend (en leuk) is dat. En dan heb je een positieve test, euforie. Ik heb zelf de ervaring dat ik na een positieve test al toekomstbeelden en dromen had. Bij ons is het ook 2x mis gegaan vorig jaar, ik heb daar nog steeds veel last van in mijn huidige zwangerschap. Super onzeker, bang dat het me alsnog wordt afgenomen.

Een taboe? Nee, voor mijn idee niet meer want er wordt wel over gepraat door influencers, BN’ers, media. En ook in mijn prive omgeving (maar wel pas nadat ik zelf eerlijk was over onze miskramen). Maar het is inderdaad privĂ©. Nu haar volgers dit weten, kan ze niks meer doen of laten zonder dat mensen zullen denken (en in haar geval waarschijnlijk ook hardop zullen zeggen) oooh, jij drinkt geen wijntje? Hint hint.

9 likes

Precies dit. Ik vind het lastig om haar hier op aan te vallen want vind het rot voor haar dat ze dit mee moet maken. Een miskraam is enorm verdrieitig en ik denk dat het goed is om er over te praten. Ik heb me destijds ontzettend alleen en onbegrepen gevoeld en merkte dat er heel raar op gereageerd werd in mijn omgeving. Zelden gewoon meelevend, vaak met kutadviezen of ‘ach die heeft een slechte 20 weken echo en dat is pas erg’.
Wat dat betreft goed om er over te delen. Maar met de manier waarop heb ik wel moeite. Ik heb er wel respect als andere influencers gewoon zonder gedoe zeggen ‘dit is er aan de hand’ of ‘er is iets aan de hand maar ik houd dat voor mezelf’. Maar spelen met het idee dat er iets erg is en ‘morgen om 9u zeg ik het’
 voelt zo misplaatst.

26 likes

Ja, meer taboe bevestigend ipv doorbrekend door t vele noemen

5 likes

Aaaah dit zet je toch niet op internet man, arm kind

31 likes

Jaaaa ik volg haar ook wel eens! Kan het niet bijhouden want ze plaatst ongeveer 30 stories per dag. Arme kinderen: steeds slaap lekker zeggen met een camera erbij.

Ook dat ene meisje met astma en dan lekker steeds die hottub en bbq opstoken.

Ik vind haar helemaal geen prettig mens (maar die kindjes zo schattig!). Ze is blij dat schoolreisjes niet door gaan, haar kinderen mogen nooit iemand uitnodigen en ze krijgen de hele tijd een telefoon op zicht gericht. Bizar

8 likes

Even een knuffel voor iedereen die hier reageert of meeleest en hetzelfde heeft moeten meemaken :hugs:

29 likes

Hoe moeilijk is het om te zeggen ‘Wat naar voor jullie’ of ‘wat erg dat jullie dit overkomen is’

1 like