Ik snap eigenlijk niet waarom per se een langere versie van een leuke korte naam bedacht moet worden.
Misschien voor de toekomst als in âals je later groot bentâ?
Ik heb zelf best veel namen waarvan ik denk: jaaa leuk voor een kind maar niet als je 45 bent.
Maar namen zijn zo persoonlijk, een ander kan daar weer heel anders over denken natuurlijk !
Valt echt tegen, die bevalling op je sporthorloge. Was bij mij helaas helemaal geen workout, alleen wel piek in hartslag op de minuut van geboorte . Verder in de zwangerschap ongeveer 10 slagen meer âhartslag in rustâ dan na de bevalling.
En na de bevalling opvallend minder slaap. Ook heel verrassend
Dat is nou eenmaal wat mensen doen bij een lange naam. Eigenlijk al bij namen van twee lettergrepen.
Ze bedoelt het toch juist andersom. Dat je de naam Lies hebt bedacht maar het kind dan per se een langere naam wil geven zoals Elizabeth of Lisanne of wat dan ook.
Ik denk dat ze haar Pippa noemen. Tuur deelt een afbeelding waarbij opa zegt: deze is voor Pippa
Haha thanks voor je reactie! Jammer van de niet-workout
Op zich raak je er wel in max een paar dagen minstens een kilo of 3 mee kwijt
Haha ja! Je valt nooit zo snel af als tijdens een bevalling (4kg kind, 1kg bloed, 1kg vruchtwater). Kan het iedereen aanraden als je snel 5-6kg kwijt wil
Een kilo bloed?! Dacht veel minder, maar misschien heb ik het verdrongen
Jaa/nee, je krijgt ongeveer een liter bloed extra in je lijf. 1-2l. Maar dat verlies je dan weer met/na de bevalling.
Is dus niet dat je een liter bloed verliest tijdens de bevalling, hoewel dat wel kan maar dan is het niet chill geloof ik haha
Meestal zetten ze dat er dan toch bij? Zo van âPhilippa Oliviaâ en we noemen haar Pippa?
Ja, maar misschien willen ze gewoon dat ze Philippa heet, als Philippa bekend staat bij jan en alleman (vermoed ik zo hoor, aangezie ze het zo deelt met de wereldâŠ) en noemen ze haar thuis onderling Pippa. Een afkorting is niet meteen je roepnaam die iedereen maar hoeft te gebruiken.
Ben heel blij voor ze en hoop dat alles goed gaat. Moet fijn zijn dat die hitte nu voorbij is zeg.
Ja, zo deden mijn ouders dat wel op mijn geboortekaartje. Ben wel benieuwd of ze Pippa als roepnaam gaan gebruiken of meer als koosnaampje
Een been amputeren scheelt je zo ook een kilo of 4!
Klinkt idd ook als een top quick fix
4 maar? Dat valt best tegen.
Zo schattig die vader van Annemerel met zân âeerste opa-loopâ
Ken ook een kind dat Juul genoemd wordt en officieel Julia heet. Charlotte - roepaam Lotte ken ik ook
Die mesh tassen zijn nu ook van insta af weer zie ik.