Inderdaad. Zo heb ik het van mijn Surinaamse vader geleerd en zo noemen mijn kinderen het ook.
@kali Sorry, verkeerde voorbeeld. Ik doelde vooral op iedereen die het krampachtig niet bij de echte naam noemt want ādat klinkt gekā.
Ik ben begonnen om mijn zoontje te leren piemel en vulva te zeggen. De eerste paar keer keek ik er zo bij denk ik: .
Voor hem is het nu een doodgewoon woord en ik vind het nog steeds maf hoe we als vrouwen zo spastisch doen over een anatomisch correct woord van ons eigen lichaam (klopt deze zin haha?).
Dus een omg op mijn jongere zelf over het vreemde gedrag rondom het uitspreken van dit woord. Daarnaast een schouderklopje voor mezelf dat zoon en dochter het woord vulva nu gewoon vinden en niet raar.
Funfact: mijn moeder noemde vulva: je truus ?!?!?
Dit komt eens in de zoveel tijd terug hier haha, Ik vind het bij kleine kindjes zoān medisch/heftig woord: vulva.
Gebruik het zelf ook nooit. Ik zeg vaak Flamoes (bij vriendinnen ofzo, om het een beetje luchtig te houden) maar ja da kan ook nie:P
Denk dat ik āspleetjeā ga gebruiken. Tot ze ergens in groep zoveel op de basisschool zit, en dan verander ik het denk ik wel naar vulva. Spleetje gebruiken mijn vriendinnen ook voor hun kindjes.
Is het al tijd voor een āback to mommyblogsā-post?
Ja dit, die ongemakkelijke associaties zijn echt puur iets van volwassenen, voor een kind is het niks meer dan een combinatie van letters/klanken die iets aanduiden. Net zoals alle andere woorden die ze leren. We moeten echt kappen met eufemismen gebruiken die aanleren dat we ons voor het echte woord, en dus voor wat het betekent, moeten schamen.
Mijn moeder had het vroeger over ākadetjeā
Maar als iedereen zān kind om die reden andere woorden leert, blijft het toch een āraarā woord. We kunnen het beter normaliseren en geen kind zal dan omkijken.
piemel = normaal
vulva = vies woord
kom op mensen, hoe duidelijk wil je het hebben?
Hahaha dat een 2 of 3 jarige keihard op de peuterspeelzaal of het speelplein keihard gilt: meisjes hebben een kut
Alles beter dan Kadetje. Jezus ik sta morgen bij de broodafdeling heel anders te kijken naar mān witte molenbrood kadetjes
Ja nouja je kan maar beginnen bij jouw eigen kind, en anderen aansporen om het ook zo te doen.
Welk woord ga je gebruiken bij kinderen om een penis te omschrijven?
Nog even los van of je het zelf moeilijk vindt om de correcte termen te gebruiken: het is heel goed om kinderen zoveel mogelijk de juiste termen aan te leren, met het oog op eventueel misbruik. Ik kan de artikelen erover even niet 1ā¦2ā¦3⦠terugvinden (misschien is iemand anders hier sneller mee) maar volgens mij had het een dubbele werking. Kinderen raken meer bewust van hun lichaam (en kunnen het goed benoemen) maar mensen die er misbruik van proberen te maken verhullen het vaak als een soort schattige namen.
Vul gerust aan als je wel de artikelen weet te vinden.
Is piemel correct? Of kun je echt beter penis gebruiken?
Ik ging naar aanleiding van deze discussie eens op Wikipedia kijken omdat ik benieuwd was welke benamingen in andere talen gangbaar zijn (vulva is natuurlijk super internationaal). Maar moest vooral lachen om deze zin. Alsof het om een exotische diersoort gaat.
@Flamoes ik wist niet dat je al zo oud bent!
Geen wonder dat je de regels van Amy Groskamp -ten Have zo goed kent.
Circa 80 jaar over haar studie rechten gedaan.
Piemel(tje) denk ik