Welk woord ga je gebruiken bij kinderen om een penis te omschrijven?
Nog even los van of je het zelf moeilijk vindt om de correcte termen te gebruiken: het is heel goed om kinderen zoveel mogelijk de juiste termen aan te leren, met het oog op eventueel misbruik. Ik kan de artikelen erover even niet 1…2…3… terugvinden (misschien is iemand anders hier sneller mee) maar volgens mij had het een dubbele werking. Kinderen raken meer bewust van hun lichaam (en kunnen het goed benoemen) maar mensen die er misbruik van proberen te maken verhullen het vaak als een soort schattige namen.
Vul gerust aan als je wel de artikelen weet te vinden.
Is piemel correct? Of kun je echt beter penis gebruiken?
Ik ging naar aanleiding van deze discussie eens op Wikipedia kijken omdat ik benieuwd was welke benamingen in andere talen gangbaar zijn (vulva is natuurlijk super internationaal). Maar moest vooral lachen om deze zin. Alsof het om een exotische diersoort gaat.
@Flamoes ik wist niet dat je al zo oud bent!
Geen wonder dat je de regels van Amy Groskamp -ten Have zo goed kent.
Circa 80 jaar over haar studie rechten gedaan.
Piemel(tje) denk ik
“Hey Flamoes vertel eens over je introweek”
Sex Positive Families op Instagram heeft daar veel informatie over! Inderdaad belangrijk voor kinderen om de juiste termen aan te leren voor bewustwording en veiligheid. Zie bijvoorbeeld deze post:
Gaat het nou nog steeds over het onderkantje van Martine?
Hahaha alsof Freek Vonk in het woeste woud ineens een flamoes heeft ontdekt
‘Een wilde flamoes! Laten we kijken of we dichterbij kunnen komen.’
HOLYMOLY
Bij voorstaart zie ik echt een soort slang voor me.
Wij noemden vroeger thuis onze vulva ook plasser. Best een aparte benaming ook nu ik erover nadenk.
Hahahhaa hardop aan het lachen
Dat wordt wel een 18+ aflevering dan.
Met zijn varaan?
Dat vind ik echt eng klinken. Alsof er een mini vrouwtje in je onderbroek zit
Ik heb het de vorige keer ook al gepost, maar mijn moeder koos ‘holletje’
Scarred for life hoor
Nee mam maar wel mijn kut
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe mijn ouders de vulva noemde… ik ga H. Gewoon piemelt en vulva leren.