“Hey Flamoes vertel eens over je introweek”
Sex Positive Families op Instagram heeft daar veel informatie over! Inderdaad belangrijk voor kinderen om de juiste termen aan te leren voor bewustwording en veiligheid. Zie bijvoorbeeld deze post:
Gaat het nou nog steeds over het onderkantje van Martine?
Hahaha alsof Freek Vonk in het woeste woud ineens een flamoes heeft ontdekt
‘Een wilde flamoes! Laten we kijken of we dichterbij kunnen komen.’
HOLYMOLY
Bij voorstaart zie ik echt een soort slang voor me.
Wij noemden vroeger thuis onze vulva ook plasser. Best een aparte benaming ook nu ik erover nadenk.
Hahahhaa hardop aan het lachen
Dat wordt wel een 18+ aflevering dan.
Met zijn varaan?
Dat vind ik echt eng klinken. Alsof er een mini vrouwtje in je onderbroek zit
Ik heb het de vorige keer ook al gepost, maar mijn moeder koos ‘holletje’
Scarred for life hoor
Nee mam maar wel mijn kut
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe mijn ouders de vulva noemde… ik ga H. Gewoon piemelt en vulva leren.
Weet niet of dit het juiste topic is, maar Rebecca Denise deelt een kwetsbare post over de kraamweek / postpartum (wat is het juiste Nederlandse woord?).
Reageert er iemand met de vraag of ze spijt heeft van haar kinderen. I fucking can’t, waar halen mensen het lef vandaan.
Gelukkig ook een hele hoop begripvolle reacties! Maar kan me voorstellen dat dit echt niet chill is om te lezen.
Ik weet nog een heel ongemakkelijk gesprek van toen ik zeker 7/8 was, waar mijn moeder het wel vagina noemde maar het duidelijk super ongemakkelijk vond.
Daarvoor weet ik niet hoe we het noemde haha, of gewoon helemaal niet. Het wat niet genoemd mag worden haha
Ik heb het nu het beeld van een kwispelende man voor me
Nasty, but cute
Die van mij noemden het het “plasgaatje” en het “babygaatje”
Ik heb het bij seksuele voorlichting gehad over vulva en piemel. Penis vind ik dan weer te heftig ofzo? De kinderen reageren er super rustig op en kwamen zelf met “thuis wordt het x genoemd”. En voor andere kinderen was het een opluchting om een woord te hebben waar geen schaamte op kleeft. Kut kun je niet zeggen (dat is vloeken). Poes is een vies woord voor je vulva, en flamoes ook. Poenie werd thuis ook wel gezegd.
Waarom noem je het geslachtsdeel van jongens/mannen wel gewoon bij de naam, maar gebruik je bij meisjes vrouwen een eufemisme i.p.v. gewoon benoemen wat het is? Ik zie dit dus heel vaak gebeuren en ik snap echt niet wat de reden daarvoor is?