Mommybloggerstopic #7

Vagina leer ik m’n dochter, dat is het toch ook gewoon of mis ik iets?

Ja dat is het gat waar je piemels en andere dingen in kunt stoppen en waar baby’s uit komen

1 like

Er staat hierboven een plaatje. Vulva omschrijft oa de labia, clitoris en vagina, vagina is alleen de vagina. Dus vagina is niet helemaal correct als alles bedoelt.

1 like

Ja ok, als ze 3 is zal ik even alle onderdelen exact toelichten. :sweat_smile:

7 likes

Ik had hem om :crazy_face: kleine is om 16.15u geboren. Hartslag iwas veel lager dan ik gedacht had op voorhand.
Late reactie maar voor de geïnteresseerden :

31 likes

Omg dank je!! Best gelijkmatig zeg!

1 like

Wat een getrut.
Het is gewoon een kut.

Soms gaat er wat in, en als je je dan perse voort moet planten komt er wat uit, waar je vervolgens de rest van je leven aan vast zit.
Een soort soa, maar dan eentje die minstens 21 jaar bij je blijft en dan moet je dat riedeltje over diezelfde kut nog een keer uitleggen met allemaal zelf geknutselde woordjes.

17 likes

Omdat Lola-Lily heten alleen tot je 5e verjaardag leuk is.

6 likes

Omdat vrouwen sociaal-cultureel gezien al sneller van jongs af aan geseksualiseerd worden, vermoed ik. Is hetzelfde als dat er door sommige mensen steevast tegen meisjes word gezegd dat ze niet wijdbeens moeten zitten - ongeacht of ze nu een broek of een rok aan hebben of geen strakke topjes moeten dragen, etc. Vrouwelijke vormen zijn beschamend en moeten we vooral verbergen en niet benoemen. De victim blaming word er al met de paplepel ingegoten.
Wanneer ouders/verzorgers de lichaamsdelen zonder schaamte benoemen, zullen kinderen dat overnemen. Ze voelen het namelijk feilloos aan en gaan dan zelf ook denken dat het woord uitspreken ‘slecht’ Is, ook al kunnen ze dan zelf niet uitleggen waarom.

Was daarom ook erg blij dat de clitoris sinds enige tijd duidelijk afgebeeld en benoemd word in biologieboeken die op middelbare scholen worden gebruikt. Vagina, vulva en schaamlippen, de hele mikmak bij naam noemen en uit het verdomhoekje halen. Er is niks mis met bijnamen. Maar is denk ik ook goed om stil te staan waar bepaalde (aangeleerde) schaamte vandaan komt.

En ik vond het in mijn pedagogisch medewerker periode behoorlijk irritant om met kinderen te werken die pijn aangaven en ik bij God niet wist waar ze dan pijn hadden omdat ze het ook niet wilden aanwijzen (kindje gebruikte bijvoorbeeld ‘Piep’ en moeder vertelde bij het ophalen giechelend:“Oh, dat is zijn piemeltje, maar dat woord gebruiken we liever niet.”).

25 likes

Ja het was meer een retorische vraag, maar helemaal eens met je antwoord. Thanks again patriarchy

3 likes

Kan ik jou inhuren als mn kind oud genoeg is om het even uit te leggen allemaal?

3 likes

Ik sta geheel tot je beschikking.
Tot die tijd kan je alvast mijn boek pre-orderen.

‘Het ouderschap; hoe bereid ik mijn wandelende permanente soa voor op het leven’.

You’re welcome.

9 likes

Ik heb een jurkje gekocht via die LotKeckeis. Alleen ik heb nu al 2 mails gestuurd en een DM met een vraag over mijn bestelling zonder reactie :sweat_smile: binnenkort maar op haar instapost reageren wie weet dat dat wel reactie geeft

4 likes

Bedankt! Het probleem is dat ik dan op vakantie ben, in een appartement in Rotterdam woon en het niet chill vindt dat het pakket ergens in de straat eindigt haha. Wil graag het adres aanpassen naar een pakketpunt, die optie was er niet bij bestellen, maar toe nu toe helemaal geen reactie.

1 like

Dit is ook (oprecht) een leuke.
Alleen jammer van die Diana Gabriels die er nog inzit voor ze door de mand viel.

3 likes

Dat nog niemand het woord hamportomonnee heeft gebruikt.

3 likes

Wat de kots

15 likes

Anders via PostNL regelen, of briefje op je deur dat het naar servicepunt of afhaalpunt mag :+1:

2 likes

Een paar weken geleden was Tiger Elise toch zo aan het zeuren over de kruimels op de grond bij haar twins? En ah, dat ze het altijd op handen en voeten gingen schoonmaken… doe éven normaal.

Vandaag: De Dyson buit is binnen hoor!

28 likes

En ook meteen gefixed voor haar zusje vita uiteraard.