Funfact: praten op babytoon heeft een functie. Het is goed voor baby’s. Je hoeft het niet te doen, maar het is dus minder idioot dan vaak gedacht wordt.
ja hier had ik het laatst over met een vriendin, want gevoelsmatig vind ik het ook achterlijk klinken maar in mijn achterhoofd zat nog dat het ergens goed voor was, wil jij me uitleggen waarom precies ookalweer?
Wat ik me vanuit mijn studie kan herinneren stimuleert het taalontwikkeling omdat je bij babytaal duidelijker praat. Meer accentuering van de klemtoon, meer duidelijkheid in het ritme.
Maar dus niet goegoe gagaga-taal?
Nee, wel gewoon normaal taalgebruik.
Ook iets meer toonhoogte toch? Dat baby’s dat beter horen ofzo
Klopt, door de intonatie en hogere bereik reageren baby’s beter, je trekt zo makkelijker de aandacht (met huisdieren ook trouwens haha), dat bevordert hun taalontwikkeling.
Haha ja ik wil net zeggen, Bonnie past dat ook toe met haar katten. Ik zelf trouwens ook als ik dieren tegenkom
Haha precies dit had ik mijn hoofd. Zó ergelijk. Zo leer je je kind nog niet normaal praten. Ik heb idd ook geleerd dat op ‘babytoon’ tegen een kind praten wel goed is (weet zelf niet meer precies waarom), maar dan wel de goede woorden gebruiken.
Met de discussie van een paar dagen geleden over hoe iedereen de vagina noemt, is dit een mooie, hahaha
En het woord “smikkelen” mag ook voor altijd uit de vocabulaire!!!
Ik ben ook geblokt haha geen idee why
Ze (Michelle) zei laatst in haar vlog ook iets over Koen z’n gaap en dat zij het de hele vlog nog niet gedaan had. Laatst werd hier ook iets gezegd over dat vele gegaap haha dus ik denk wel de meeleest.
Ik ben ook geblokt Ze is wel echt een Maike Beunk tweepuntnul geworden zie ik. Van dat lange nephaar onnatuurlijk witte tanden en knettertje oranje.
Die is toch nog wel echt een tandje erger die heb ik geblokkeerd omdat ik het gewoon niet meer aankon om die contrasterende kleuren van die huidskleur, haar en tanden te zien
See what you did there
Daarom zei ik ook tweepuntnul want ze doet aardig haar best om die kant op te gaan. Wat een verschil met een paar jaar geleden.
Onder de nieuwe vlog van Elise…
Vind het bizar dat mensen dus écht alleen lijken te kijken om die kinderen te zien. Lijkt mij juist des te meer reden om ze uit beeld te houden
Ja precies dit, word er gewoon naar van
Hoop voor Elise dat dit alleen maar een extra bevestiging van d’r keuze is dan