Mijn familie weet dat als ze nog één opmerking maken over mijn lichaam, dat ik dan per direct al het contact met ze verbreek.
In het verleden hebben ze me zo onzeker gemaakt door mij altijd dik te noemen. Vooral mijn zus en broer waren hier erg goed in. M’n moeder vond het altijd maar “grappig” dat ze dit deden want ja; misschien zag ik dan wel in dat ik dik was geworden?
Ik was een jaar of 15 en mijn zus was 25 en broer 29. Aan leeftijd lag het dus niet.
Toen ik klein was (jaar of 7) had ik veel beenhaar. Ik werd toen altijd Harry de harige aap genoemd. Ik schaamde me zo erg voor m’n harige benen dat ik rond m’n 8ste al ben begonnen met scheren.
Hetzelfde geldt voor m’n witte benen. Ik ben roodharig en verkleur niet. M’n benen slaan blauw uit. Duizenden opmerkingen/beledigingen heb ik daarover gekregen.
Nu kom ik expres op een verjaardag met harige, witte benen en wacht ik tot opmerking valt over m’n lichaam en ik eindelijk een excuus heb om met ze te breken. Ik heb echt niets met mijn familie.

Het heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat ik een gezonde relatie heb met eten! Wij mochten altijd alles eten, wel met mate natuurlijk, maar er waren maar weinig beperkingen of regels. Ik heb het me nooit gerealiseerd (ik denk juist omdat eten nooit een issue voor mij was) maar dat is blijkbaar, gezien de vele posts hierover, wel heel belangrijk om bewust mee om te gaan. Interessante discussie iig!
Het zal al een hoop schelen als mensen leren luisteren in plaats van oordelen op wat ze zien.
tijd