Mommybloggerstopic #7

Als ik hierboven de gesprekken over pedofilie lees denk ik wel: daar gaat het uiteindelijk niet om he. Je plaatst niet geen beelden van je kind online omdat die misschien in verkeerde handen komen. Het gaat er in mijn ogen om of je vanaf de eerste seconde dat jouw kind op de wereld is respecteert dat jouw kind een eigen wezen is. En je jouw kind de maximale zelfbeschikking over het eigen leven geeft. Daar zijn natuurlijk uitzonderingen in. We hebben afgesproken dat er zaken zijn die voor elk kind belangrijk moeten zijn. Daarnaast neem jij als ouder de beslissingen zolang je kind dat zelf nog niet kan. Maar dat betekent ook dat de belangen over de lange termijn een afweging moeten zijn. Daar loopt het al spaak. Het gaat mij niet eens over de gevaren, maar om het principe dat jij geen onnodige verregaande beslissingen rondom je kind hoort te nemen als die niet in het belang van je kind zijn of zelfs tegen de rechten van je kind ingaan. En al helemaal niet voor commercieel gewin.

150 likes

dit!!!

2 likes

Ja echt hĆØ. Ik ken dat boek niet, maar moet wel denken aan deze docu (https://youtu.be/BGsw_l0tT10). Misselijkmakend hoor.

Mā€™n man werkt in de sector (indirect iets wat met opsporing van te maken heeft) en wat die af en op zā€™n werk voorbij hoort komen. Vandaar dat hij ook echt hamert op online veiligheid en privacy. De wereld is niet zo mooi als we graag zouden willen.

Edit: en @Shaaar Ja precies dit. Dit zou het belangrijkste argument moeten zijn denk ik.

2 likes

Damm ik wou echt dat ze al deze berichten kon lezenā€¦

Ik kon het gisteren allemaal niet zo goed uitdrukkenā€¦

En :clap: stop :clap: met :clap: kijken!!!

29 likes

Ik zag op facebook nu ook een reclame voorbij komen voor een theatershow van Sinterklaas. Met extra groot aangeprijst dat het gaat om een show mƩt twee van de Bellinga kinderen.
En dit mag allemaal?

1 like

Voor kinderen die bijv. in musicals/film/series spelen zijn gewoon regels waar de producenten zich aan moeten houden. Met een beperkt aantal werkuren en werktijden.

Maar dat hele Bellinga gedoe is inderdaad om te kotsen verder. Ik kijk die vlogs niet dus weet niet precies wat ze wel en niet filmen, maar van wat ik wel heb gezien vraag ik me af of die kinderen ooit wel eens even ā€˜uitā€™ kunnen en even niet aan content hoeven te denken

2 likes

Ja, zag de reclame ook :flushed:. En eronder ook allemaal reacties als ā€˜Heb kaartjes besteld, Pietje kan niet wachten om zijn idolen in het echt te zien!ā€™
Bizar dat dit zomaar kan en mag.

1 like

Kent iemand T.h.eL.ethe.rfa.mily? Zij gaat ook echt steeds verder in de privacy van haar kinderen. Elke dag lijkt ze meer te delen. Ze is ook vriendjes met Demammavan en wil vgm heeeel graag de influencer zijn. Nu maakt ze een story terwijl ze de spuitluier van dr kind verschoont. THANKS VOOR DE INFO. Ga dr ontvolgen want vind dit echt te ver gaan šŸ„²

Een van de moeders hierboven genoemd, wel tepels wegshoppen maar verderop wel gewoon blote kont van t kind grotendeels laten zien. Vind dat echt heel raar. Sowieso je kind zo op internet zetten vind ik heel raar.

En dan mag die van de meilands niet in beeld. Terwijl dat een paar draaidagen zijn en ze verder vrij weinig doet. Maar die bellinga kinderen worden elke dag gefilmd. Is toch super krom?

En als je berichten krijgt dat afbeeldingen van je kind op t darkweb rondzwerven dan wis je toch acuut alles en zet nooit meer iets online. Daar moet je toch niet aan denken.

2 likes

maar haar kinderen weten toch niet dat ze daar rondzwerven dus boeiend

que

Ik weet niet of dit al gebeurd of ooit is voorgesteld, maar is het mogelijk om een brief naar de kamer (of politici) te sturen over kinderen op het internet? Dat heeft Tim Hofman ooit gedaan met zoā€™n drugs voorstel toch? Geen idee hoe dit werkt, maar iemand hier weet dat vast wel. Of misschien een handtekeningenactie? We zijn het er allemaal over eens dat die vlogs en instagrams niet meer kan zoals het nu gaat.

1 like

Hier zat ik ook al aan te denken, maar ik weet ook niet hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Zullen we weer Boos inschakelen :ghost:

21 likes

Hebben jullie dat al eens gedaan? :smiley:

Tim heeft toch al eens een item gemaakt over kind influencers?

4 likes

Je kan een petitie starten. Bij ( ik geloof) 40.000 handtekeningen kan je een burgerinitiatief indienen.
De kamer moet dit dan verplicht in behandeling nemen.
Een brief naar een willekeurig kamerlid heeft niet veel zin, denk ik.

Edit: inderdaad bij 40.000
https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/commissies/verz/burgerinitiatieven

3 likes

@Luzarl ivm annick van wonderen en mamaworden.nl

4 likes

Hoe kan Martine op vakantie naar Kroatiƫ gaan als ze niet is gevaccineerd?

Je kan ook met een negatieve test naar Kroatiƫ.