Mommybloggerstopic #7

https://www.instagram.com/blogmamanl ?

1 like

Grappig dit. Ik ging als jong kind al volledig op slot van typisch ontbijt voer.
Brood, pap, yoghurt, het ging er echt niet in.
Toen gingen m’n ouders experimenteren met mij sochtend’s opgebakken nasi geven, restjes van de avond ervoor of soep en dat fietste er zo in.
Nu nog steeds :smiley:

12 likes

Ik heb 5 weken stage gelopen in Zweden. Daar eten ze ook 2x per dag warm. Althans de medewerkers van het zkh haha. Zowel 's middags als 's avonds had iedereen zn bakje met eten mee en in de magnetron opwarmen haha. Zat ik daar als Hollandse met mn boterhammen :stuck_out_tongue_winking_eye:

En op school daar kregen ze 's middags ook warme lunch

2 likes

Haha komt door al die jaren van besparen op beleg.

53 likes

Haha wat grappig, hier ook heel onvoorspelbaar idd… ingewikkeld wel he, dat er twee kanten aanzitten. Maar dat geldt natuurlijk ook voor wĆ©l juist die structuur hebben…

Overigens heb ik doorzettingsvermogen wel (impliciet) meegekregen, mijn ouders hadden/hebben allebei wel echt een carriĆØre waar ze voor gingen, maar een huishouden runnen was gewoon echt niet hun ding… dus het was wel altijd een beetje slordig thuis en idd dus weinig regels. Nu ik erover nadenk maakte het ze ook gewoon niet zoveel uit wat anderen vonden, denk ik. Ze deden het gewoon op hun manier, best inspirerend eigenlijk. Heb ik zelf meer last van (vergelijken met anderen/me aantrekken wat anderen denken).

Mijn eigen ervaring als ouder is trouwens wel dat wij bij ons 2e kind icm coronatijd wat meer structuur ontwikkelden… eten aan tafel is hier al een tijd echt vaste prik en inmiddels proberen we ook wel voor we naar bed gaan het huis enigszins opgeruimd te hebben en wat standaard boodschappen in huis te blijven. Maar het is nog steeds absoluut geen automatisme…

4 likes

Oooo ja brood… Wij aten tussen de middag warm (bij mn oma) en in de avond brood/crackers/fruit en thee maar ook warm eten. Vond men ook raar. :roll_eyes:

1 like

Zag net op FB iemand die een comment had geplaatst op een webshop die heet ā€œHippe Beebjesā€, mode van meisjes van 0 tot 16.

Beebjes…really?

4 likes

Haha ik heb ooit wel eens over die naam gepost in het ergernissentopic, omdat ik ook had gezien dat iemand (die ik niet echt goed ken) dat geliked had.
Echt een afgrijselijke naam.

Lekkere gezellige vakantie voor die jongens😵 Wij maken juist altijd een lijstje van alle leuke dingen die we gaan doen…En dan mogen mijn kids 's ochtends iets kiezen…

5 likes

Ik vind die regels nog niet eens zo achterlijk, maar waarom dat helemaal zo betuttelend uitgeschreven moet worden.

5 likes

Oprechte vraag, maar doe je dat 6 weken lang?

Ik vind het namelijk best pittig vaak de zomervakantie (heb zelf ook 6 weken vrij en mn man niet) wij maken ook een vakantie lijstje met leuke dingen die we willen doen, maar daar kunnen we niet alle dagen mee vullen.

En ik wil ook dat ze helpen in huis (tafel dekken, eigen bord na het eten naar de keuken, helpen opruimen van hun eigen zooi etc) omdat mijn kinderen het echt geeeeen probleem vinden om in een explosie te leven. Of dat ik als een lakei alles voor ze verzorg.

3 likes

Willemijn is voor mij ook wel een voorbeeld voor hoe ik zou willen zijn als moeder, op de ā€œeerst hartig dan zoetā€ regel en überhaupt haar ongezellige/karige/smakeloze maaltijden na. Niks mis met leren mee te helpen in huis en niet altijd verwend te worden, daar word je alleen maar een leuker mens van. En ik zie haar ook altijd dansen, gek doen en kletsen met haar kids, vind ook leuk en positief om te zien. Mijn moeder deed dat nooit, die vond het alleen maar belangrijk dat ik er netjes uit zag (schoon gezicht, schone kleren) en geen grote mond had. Maar die ging niet op de grond meespelen of lekker gek doen ofzo.

31 likes

Dank voor de tip, leuk

Omdat je kinderen er zo makkelijk op kan wijzen. Op school zijn regels vaak ook uitgeschreven dus kinderen zijn dat vaak ook gewend. Daarnaast schreef ze dat ze de regels samen hebben bedacht, dan is opschrijven best logisch.

1 like

Maar kunnen die kids al lezen dan?

2 likes

Dat maakt denk ik niet zoveel uit… je kan ze er op wijzen dat je afspraken gemaakt hebt, is vaak genoeg

8 likes

Heerlijk om te lezen hoe sommigen achteraf hun regelloze opvoeding waarderen.
Hoop zo dat mijn kinderen dat ook gaan doen. Het is echt mijn nachtmerrie dat ik de makkelijkste moeder van de klas ben (niet om daarmee stoer te doen ofzo maar gewoon omdat ik wil opvoeden op de manier zoals ik nou eenmaal ben) en dat mijn kids dat dan juist niet waarderen of zich ervoor schamen.
Heb dat al met mijn vent die stiekem opkijkt tegen perfecte huisvrouw/extreem gestructureerde/strenge types :sob:ipv dat hij gewoon blij en dankbaar is dat bij mij alles kan en ik nooit ergens over zeik :sob:

Ps: echte dagboekpost dit. Ik volg ook niet heel veel mommybloggers en vind de dingen op jezelf betrekken-gesprekken het leukste aan dit topic :joy:

19 likes

Ik heb een eetstoornis door mijn ouders eetregels :sweat_smile: weet ook verder niet wat dit toevoegt maar zoiets kan veeeel invloed hebben

5 likes

Dit zijn toch geen rare regels? Ik vind het volkomen normaal dat je je kinderen ook leert om mee te helpen in het huishouden bijvoorbeeld. Daarnaast gaan veel kinderen best prima op structuur en duidelijkheid. Ja ja zullen vast mensen saai vinden, maar ik snap Wil wel. Vind haar overigens heel leuk overkomen als moeder. Besteed volgens mij aandacht aan dr jongens, speelt met ze mee enzo. Maarja er zijn regels. Dat geldt toch ook voor je latere leven.

6 likes

Dit vind ik dus echt heel oud worden, of het nou serieus is bedoeld of niet. Het is bijna nooit zo, het is niet grappig en niet leuk voor de poster. Mag van mij snel uitsterven.

14 likes