Mommybloggerstopic #8

Ja en ik herinner me van mijn eigen bassischool nog dat kinderen met elkaar ruzie maakten, er eentje toegebeten werd dat ie zooo verwend was, diegene dan terugriep “beter verrrrrwend dan verwaarrrrloooosd” met zo’n kak-R ook. Vermoed eigenlijk dat ze dat volwassenen hebben horen zeggen eerst idd :stuck_out_tongue:

9 likes

Haha, leuk, die kinderen die hun ouders napraten. Dat geeft wel een mooi kijkje achter de voordeur.

In groep 8 kwam een basisschoolgenootje bij mij thuis.

‘Zoooo, aardige optrekje hoor! Hoeveel kuub?’

110 likes

Vast het kind van een makelaar :joy:

5 likes

Ik moet duidelijk op mijn woorden gaan letten als ik straks kids heb :joy:

3 likes

Ik volg een mommyvlogger met een kind van serieus nét 2 die gezegd zou hebben:
‘Mama, geloof in jezelf. Geef je hart gehoor’

Wel een beetje gegniffeld.

23 likes

Kinderen zeggen echt gekke dingen :joy: Er was een leerling van 5 die mij door de dag heen hielp met alle routines en liedjes toen ik heel plots moest invallen. Ook echt 1 min voordat het opruimtijd was “ga je nog het liedje zingen, ik zing wel mee hoor”. En het kind dat glutenintoleratie heeft had ze aan een apart tafeltje gezet, ik wist dat niet eens. Echt wat een dag maar had veel aan haar… Incl bijdehande opmerkingen zoals “graag gedaan hoor”.
Daarna zag ik haar weer een week later zei ze “zo, wat fijn dat je er weer bent”

53 likes

Al die pochende moeders over hun bijzondere kinderen. Ze zijn allemaal uitzonderlijk begaafd, creatief, sensitief, intelligent etc. Tot je een kind hebt dat dat echt is en vastloopt in het onderwijssysteem… Dan is dat echt niet om te lachen of trots op te zijn, maar een grote zorg en gedoe om het kind weer op de rit te krijgen.

19 likes

Hahaha :joy::joy:

10 likes

Hahahahahahahahhahahahha

Als je je kind dit hoort zeggen en dat dan trots deelt. Meine gute.

6 likes

Maar de ‘wacht maar tot’ houding van veel ouders naar andere ouders is ook niet zo aardig. Kan toch dat haar kind toevallig goed kan praten en daar mag je dan toch ook wel trots op zijn. Kinderen van vijf zijn toch ook al best groot. Er zijn ook kinderen van die leeftijd die zichzelf leren lezen bijv.

17 likes

Hahahaa nou ze zitten hier ook genoeg. :rofl::weary:

9 likes

Klopt! Tot je kind elke dag buikpijn heeft niet meer groeit en niet meer naar school wil.

7 likes

Offtopic maar dat is juist zo leuk aan dit topic. Bedoel je fysiek groeien, kan dat echt tegen gehouden worden door de psyche?

10 likes

Beter zekere voor het onzekere nemen en nooit aan kinderen beginnen.

22 likes

Ja dit kan, emotional dwarfism heet dat (maar dit stond 15+ jaar geleden in mijn studieboek dus weet niet of het inmiddels achterhaald is)

8 likes

Ja, ons kind is het bewijs. We lopen al sinds hij naar school gaat bij een kinderarts omdat hij letterlijk geen cm meer groeide, alles was nagekeken en we stonden op het punt voor een groeihormoon test en de juf constateerde op dat moment dat er meer aan de hand bleek. Nu we drie jaar verder zijn en hij eindelijk getest is en hij een hoog iq blijkt te hebben mee doet aan een HB klas is hij ineens 8!! cm gegroeid. Hij heeft weer zin in het leven en krijgt hulp die hij nodig heeft. Dus nee, geen gepoch van mij maar een hoop zorgen en spanningen gehad.

47 likes

Interessant! Dat wist ik niet. Vind de wisselwerking tussen lichaam en geest echt fascinerend. Fijn dat het nu goedgaat!

4 likes

Maar 1 kind is een anecdote en niet per se bewijs

23 likes

Oke, prima.

12 likes

ah eindelijk verklaring waarom ik 8 centimeter korter ben geworden dan m’n schoolarts minimaal voorspelde!!

27 likes