Ik wil ook 4 kinderen voor m’n 30e maarja toen ik 21 was wilde ik nog geen baby’s of een vriend
Dit wilde ik oook
Maar ja als ik nu voor mn 30e een kind wil moet ik binnen 5 dagen zwanger raken
Ohneee wat ben ik dom, had dan 3 maanden geleden zwanger moeten worden Geen kind en geen rekenskills.
Haha wij reden rond met een Volkswagen Transporter. Dat was in die tijd nog geen ingeburgerde wagen dus mensen keken echt alsof wij met een minibus het land rondreden
Mijn oom en tante hebben vier kinderen en die hadden ook een negen persoons busje waar iedereen + bagage in paste. Altijd een feest als je op een familie uitje in dat bakbeest mee mocht rijden.
Wij hebben met vier kinderen nooit een auto gehad voor zes personen. En we gingen elk jaar met de auto op wintersport. Met z’n zessen.
Hoe hebben mijn ouders het overleefd.
We hadden trouwens wel een Volkswagen Transporter maar dan gewoon met veel laadruimte en niet extra stoelen
Dus je had geen 6 zitplaatsen maar zat wel met 6 in de auto? Waar zat die ene persoon dan?
Met z’n vieren op de achterbank.
Bij een vriendin van me met 4 kinderen zat zij (de jongste) altijd in de kofferbak. In de jaren 80 kon alles
Voor mijn gevoel kon dat toen al niet meer? Je was toen toch al verplicht om een gordel om te hebben op de achterbank?
Dat hebben wij ook nog wel gedaan met kinderfeestjes idd! Niet zelf maar bij een vriendin mochten er standaard een paar in de kofferbak als ze de kinderen weer thuis gingen brengen
Haha ja mijn ouders zouden echt worden weggezet als kindermishandelaars nu.
Ik weet nog dat er een moeder was die zo’n enorme auto had (en zes kinderen) die ons dan wel eens ophaalde van handbal ofzo en dan zaten we allemaal zonder gordel en eentje in de kofferbak en dan reed ze keihard over de drempels heen zodat we de hele auto door bounceten.
Dat waren nog eens tijden.
Haha mijn zus grapt altijd dat ze zo blij is dat ze mijn moeders opvoeding heeft overleefd omdat mijn moeder altijd vertelt dat het toen heel normaal was om de bak van een kinderwagen van het onderstel te halen en die dan los op de achterbank te zetten om baby’s te vervoeren. En zo mega lang is dat ook weer niet geleden want ze is nu 37. Echt crazy haha.
Mijn ouders waren nogal vooruitstrevend op dat vlak, wij moesten halverwege de jaren 80 al verplicht in de gordel van ze. Het was altijd feest als ik met vriendinnetjes meereed en dat je dan geen gordel om hoefde van die andere ouders.
Jaa sowieso was in ‘de klep’ wel een soort ereplaats. Never forget thuisgebracht worden na kinderfeestjes en dan in de klep mogen! Of voorin als je als laatste werd weggebracht, dat was ook wel een feest!
Oh haha spuit 11… (ik dan hè)
4 x al die kinderziektes
4 x kdv rekening
Zij heeft echt geluk dat ze veel oppas heeft en geen gebruik hoeft te maken voor kdv/bso.
Lijkt me wel echt leuk 4 kinderen.
Haha mijn moeder vertelde altijd heel trots dat ze de kinderwagenbak met de gordel vastzette. Toen ik een keer vroeg wat dat nou eigenlijk voor nut had want dat bij een botsing die bak dan wel bleef staan maar dat de baby eruit zou vliegen, werd ze even heel stil
Haha ja en als er dan politie langsreed riep de hele auto ‘bukken!!’ en dan lag ik languit in de kofferbak.
Haha herkenbaar over die kinderfeestjes! Voordat ik m’n eerste kindje had wilden mijn man en ik er ook 4. We komen allebei uit gezin van 2 kinderen en vonden dat ‘saai’ (beiden niet echt een goede band met onze broer/zus ook). Nou heb nu 1 kind en willen er als het lukt 2 en heeeeel misschien 3 (zoontje was eerste 3 maanden heel pittig, nu super makkelijke baby, ff afwachten tot de dreumes-tijd haha).
Haha maar hoe cool waren die ouders die met 4 of 6 kinderen in een te kleine auto gewoon naar het buitenland op vakantie gingen en nog een heleboel andere uitdagende dingen deden zonder ooit te klagen? Bedenk me ineens dat we misschien iets minder op boomers mogen neerkijken