Mommybloggerstopic #8

Die generatie hoor ik ook regelmatig zeggen: ze hebben het nu zooo druk met 1 kind, nou wij vroeger…

6 likes

Ja dat is dan weer jammer. Als wij ons in hen verplaatsen mogen ze dat andersom ook doen. De (oa financiële) omstandigheden zijn nu totaal anders natuurlijk.

3 likes

Die hadden wij ook! Met 4 kinderen. Overigens lijkt mij juist 4 kids helemaal niet leuk. Ik zou denk ik vaak het gevoel hebben niet genoeg aandacht te hebben voor elk van ze.

6 likes

Ik raad Michelle deze auto aan. 5 losse stoelen! Daar kun je wel mee naar Ibiza.

peugeot 806 - YouTube

1 like

Haha beetje anekdotisch maar mijn eigen ouders deden dat totaal niet en zag het bij ouders van vriendjes etc ook niet. Voornamelijk denk ik door minder behoefte aan tijd voor zichzelf? :thinking:of misschien was het toen nog meer de schijn ophouden dan nu, geen idee eigenlijk.

3 likes

ik denk ook dat opvoeden toen een stuk “simpeler” was.
Je kind moest gewoon gevoed worden en kleren aan krijgen. En moest luisteren naar de volwassenen en respect hebben.
Terwijl ik nu het gevoel heb dat je echt hogere wiskunde moet kunnen om een kind “correct” op te voeden. Je hebt ook veel verschillende manieren en welkeen is dan de juiste. En bv. op veiligheidsvlak moet je nu aan veel meer denken, terwijl vroeger gewoon hup de kinderen in de auto werden gegooid ( bij wijze van). En de vrouw bleef meestal thuis , samen met de buurvrouwen, familie etc. Wat volgens mij ook mee zorgde voor een village, die elkaar hielp.
En nu willen we ook heel veel, bij de meeste gezinnen werken de beide partners, de grootouders ook nog. Dan willen we nog geregeld op reis, een druk sociaal leven, een huis zoals uit een magazine,…

31 likes

Ouders klagen dan ook meestal niet echt tegen kinderen hoe zwaar ze het hebben. En als kind ervaar je dingen ook wel in een andere bubbel.

17 likes

Tsja die laatste dingen doen mensen toch echt zichzelf aan lijkt me

1 like

Wij gingen met kinderfeestjes met tien kinderen los achterin het bestelbusje van mijn vader. Levensgevaarlijk als ik daaraan terug denk. :joy:

7 likes

En alle tijd die we kwijt zijn aan het klagen op het forum die we ook aan onze kids kunnen besteden :crazy_face:

7 likes

Mijn ouders hadden een Eend als auto, ‘oude’ mensen kennen die nog wel, en we zaten met 3 achterin, waar uiteraard nog geen gordels op de achterbank aanwezig waren. Op een dag tijdens het bocht omgaan op een heel groot kruispunt vloog gewoon de deur open naast mij, wonder boven wonder bleef ik zitten en rolde niet de straat op :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

10 likes

Lekker thuis”werken” :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

Mijn schoonmoeder doet ook altijd net alsof mijn vriend de makkelijkste baby van het universum was, maar ik denk dat dat vooral komt omdat de 4 erna zulke draken waren. Dan ga je die eerste (die wel makkelijker was) echt verheerlijken volgens mij.

6 likes

Liever dr zwangere buik dan het kind zelf toch.

4 likes

Geschoten met losse flodders :nauseated_face:

38 likes

jezus wat ranzig :face_vomiting:

9 likes

HAHAHAH ik wilde hem ook net posten

7 likes

Gadverdamme wat smerig zeg

7 likes

Teering wat ranzig, hoe kan je dit lezen ZONDER de vliegende spermaklodders te visualiseren🤢

14 likes

Als je haar stories kijkt zie je:
Óf haar dochter
Óf haar ongeborene (op echo of trappelend in buik)
Óf spon
-maar vaak een combinatie van bovenstaande. Die meid heeft verder geen leven vermoed ik…

14 likes