Ik ben echt een fel tegenstander van kinderen online herkenbaar delen, zoveel informatie over ze online, en nog een tik erger als er geld mee verdiend wordt.
Zo omgaan met je kind is wel degelijk ernstig in mijn ogen. Waar is de veiligheid? Waar is de ruimte voor kind-zijn en de begeleiding in het leren omgaan met emoties? Mishandeling is meer dan alleen fysiek geweld of verwaarlozing. Het hoeft niet meteen te betekenen dat het kind uit huis geplaatst moet worden, maar ik vind het echt heel ernstig dat dit gebeurt en dat het op youtube staat, geld in het laadje brengt en dat zoveel mensen het blijkbaar normaal vinden.
Iāve said it before and Iāll say it again: laat kinderen kinderen zijn. Laat ze opgroeien met relatieve privacy, laat ze door de moeilijke momenten van opgroeien heen gaan zonder dat openbaar op het internet staat, zonder dat allemaal vreemden vanalles van ze weten.
Zonder dat de hele wereld kan zien en terugkijken hoe je ouders je zo behandelen en je dan een heks noemen omdat je hele normale peutermomenten hebt.
Hoe is dat normaal? Het maakt me echt verdrietig.
Edit: de term mishandeling vervangen omdat ik merk dat men er meer gewicht aan hangt dan ik in deze context.