Ik zou hem zelf niet rapporteren, vind in het algemeen je kind zo prominent in beeld brengen niet oké maar die strijd ga je niet winnen door een video met 1 of 2 nare opmerkingen te rapporteren als kindermishandeling.
Ik heb ook bullying aangevinkt. Maar eerlijk gezegd vind ik het commercieel uitbuiten van je kind (2 dagen fotoshoot en constant in de vlog zonder enige privacy) én het kind vervolgens uitschelden en belachelijk maken als het niet leuk meedoet wel echt randje kindermishandeling. En het een werkt duidelijk het ander in de hand. Zijn toch echt weinig ouders die dit doen gelukkig.
Vind je dit zelf ook niet een beeeeeetje overdreven?
Haha echt hoor, met zulke reacties ben je toch geen haar beter
Dat “schepsel” is ook gewoon een mens. En dat anderen ongewenst kinderloos zijn heeft geen fuck met haar te maken.
Boeit me niet met welke Engelstalige disclaimer je komt, je komt dom over zo.
Ik ben echt een fel tegenstander van kinderen online herkenbaar delen, zoveel informatie over ze online, en nog een tik erger als er geld mee verdiend wordt.
Zo omgaan met je kind is wel degelijk ernstig in mijn ogen. Waar is de veiligheid? Waar is de ruimte voor kind-zijn en de begeleiding in het leren omgaan met emoties? Mishandeling is meer dan alleen fysiek geweld of verwaarlozing. Het hoeft niet meteen te betekenen dat het kind uit huis geplaatst moet worden, maar ik vind het echt heel ernstig dat dit gebeurt en dat het op youtube staat, geld in het laadje brengt en dat zoveel mensen het blijkbaar normaal vinden.
I’ve said it before and I’ll say it again: laat kinderen kinderen zijn. Laat ze opgroeien met relatieve privacy, laat ze door de moeilijke momenten van opgroeien heen gaan zonder dat openbaar op het internet staat, zonder dat allemaal vreemden vanalles van ze weten.
Zonder dat de hele wereld kan zien en terugkijken hoe je ouders je zo behandelen en je dan een heks noemen omdat je hele normale peutermomenten hebt.
Hoe is dat normaal? Het maakt me echt verdrietig.
Edit: de term mishandeling vervangen omdat ik merk dat men er meer gewicht aan hangt dan ik in deze context.
Ik werk met kinderen en als ik hoor dat een ouder zo tegen een kind praat dan gaat er wel een alarmbel af. Heb de vlog niet gezien en ken haar niet maar vraag me wel af wat ze dan ‘achter de schermen’ tegen haar kind zegt. Ik zie in mijn werk ook wat de uitwerking is als dat soort dingen (langdurig) tegen kinderen wordt gezegd en dat is echt verdrietig.
Als je dit zegt, jezelf filmt terwijl je het zegt, het bewust in je vlog edit en online deelt met duizenden mensen geeft mij dat niet echt vertrouwen dat het zonder camera op je gericht beter is.
Mijn ouders hebben vroeger zulke dingen ook wel eens tegen me gezegd🤷🏼♀️
Wel niet online
En dan worden mas en krek vaak ‘uitgelachen’ met hun Mila focus, maar Mila ziet er wel vaak happy en voldaan uit, zij gaat echt voor op alles (bijvoorbeeld de first class vlucht voor Mila)
Dat kindje dat ik net in die vlog zag (ik ken hun trouwens niet, maar ben eens gaan kijken) ziet er erg triest uit vind ik… en ze is nog zo klein! Ik krijg er eigenlijk een knoop van in mijn maag om naar deze vlog te kijken. Verder zou ik wel niet het woord mishandeling gebruiken, dat vind ik wel iets heel anders… dit koppel wil gewoon maar al te graag hun levensstijl houden van voor het kind
Ik vind dit soort reacties wel overdreven hoor. Heel eerlijk: ik zeg ook weleens dat ik mijn kind irritant vind of dat ze haar kop moet houden, en dat zeg ik echt niet alleen als ze 's avonds op bed ligt maar heus ook wel eens waar ze bij is.
Ik ben het er helemaal mee eens dat dit soort dingen niet online moeten komen en vond het zelf ook naar om te zien hoor, maar alarmbellen en termen als kindermishandeling vind ik zelf nogal heftig om te gebuiken.
Vind het eigenlijk niet ok om deze 2 kinderen met elkaar te gaan vergelijken
En wat heeft Masha hier opeens mee te maken??
Waarom meteen zulke vergelijkingen? Voegt echt niks toe.
Maar… het kind van Lizzy vliegt business class
Wooooooow gaat ver dit. Om te gaan speculeren over het geluk van het kind?
Is het discutabel dat je je kind allergrootste heks ooit noemt? Ja, niet heel fraai. Maar ik krijg hier het idee dat mensen denken dat zij tegen haar kind loopt te krijsen: ‘allergrootste heks ooit, houd je bek even’! Wat dus niet zo is voor de goede orde. Ze heeft het niet tegen haar kind, maar over haar tegen de camera. Maar het wordt ook niet genoemd dat ze de halve video ook leuk aan het spelen is met haar kind.
En eerlijk, ik denk dat iedere moeder dit gevoel wel kent. Of even iets eruit flapt wat niet kan, maar in het moment gebeurt. Dat het online staat is dan wel dom. Maar kindermishandeling of verwaarlozing? Serieus?
Wat mij betreft is het een opeenstapeling, die deze vlog erg maakt. Ik zie voor het eerst een filmpje van dit gezin waarin ze:
- 2 intercontinale vluchten maken in 1 week met een baby
- In de drie dagen in NL hun baby gebruiken om geld te verdienen in een fotoshoot met Riviera Maison
- De baby alleen met een luier uitgebreid wordt gefilmd
- Dat ze veel buiten de deur eten en tot laat drankjes doen i.c.m hun op beeld vermoeid ogende baby.
- Dat ze in erg onaardige woorden zeiken over hun kind en schijnbaar het niet erg vinden om het online te gooien - voor duizenden mensen hun eigen kind uitmaken voor heks omdat ze zich niet ideaal gedraagt.
Laten we alsjeblieft niet minimaliseren wat hier te zien is, dit is gewoon niet ok en gaat veel verder dan wat zeikerig doen over je kind.
Nou blijkbaar herkent niet elke moeder zich in zulk gedrag gezien de reacties hier. Ik vind het gedrag in deze vlog zeker niet normaal.
Ik ben heel benieuwd hoe de reacties zouden zijn geweest als dit niet ging om een yuppen-stel met ditto levensstijl, maar om een gezin uit een ‘lager’ milieu die hun kind inzetten voor eigen financieel gewin en zich dan zo publiekelijk negatief uitlaten. Lijkt soms echt zo’n vertekend beeld te zijn van wat schadelijk is voor een kind. Dan roepen veel mensen al schande om een verwassen romper.
Ik vind het moeilijk te geloven dat sommige moeders nooit emotioneel hebben gereageerd en daarna dachten: oeps, dat was niet netjes. Op welk gebied dan ook. Niemand is roomser dan de paus.
Ja maar dat is echt heel wat anders dan wat we hier zien.