Mommybloggerstopic #8

Ik heb het woord kindermishandeling niet gebruikt en ik zeg ook niet dat ik direct VT zou bellen, maar mede door wat ik heb gezien op mijn werk gaat er wel een belletje af ja. En het hoeft niks te betekenen he, maar het kan wel ja. Maar wat ik zeg; ik heb die vlog niet gezien dus geen idee wat de context is en hoe het is gezegd.

En ik begrijp heus wel dat je iets zegt wat niet helemaal netjes is, maar wat ik al zei; ik heb ook gezien wat de gevolgen zijn als dat stelselmatig gebeurd en in mijn werk is/was het mijn taak om dat in de gaten te houden.

4 likes

Nee, want we oordelen op een klein stukje film, wat wellicht 20 minuten van een hele week is. En wie bepaalt wat anders is en welke gradatie we aan welk gedrag geven. Als het zo eenduidig was, dan was het ook een stuk makkelijker in bijvoorbeeld de rechtspraak. Zo eenduidig is dit niet. Is een stemverheffen tegen een kind bijvoorbeeld minder erg dan over je kind zeggen dat het zich als een heks gedraagt?

5 likes

Maar dat is ook gewoon decoding, door obv een paar minuten film te zeggen dat ze dit de normaalste zaak van de wereld vindt. Wie zegt dat dit ook daadwerkelijk zo is?

5 likes

Iedereen die ouder wordt moet toch ergens wel het besef hebben dat je leven niet meer is zoals voorheen? Ja het is allemaal goed en wel dat je dat kind overal mee naar toe sleept omdat jij graag je oude leventje niet wilt opgeven, maar weet dan ook dat dat kind het niet altijd even fijn vindt en daardoor vervelend gaat doen. Ram dan geen camera voor haar waarop je haar gaat afzeiken en gooi dat dan ook niet online.
Sorry maar ik walg hiervan (mishandeling vind ik dan wel een brug te ver), maar neen dit vind ik niet oké

9 likes

Ach aan de reacties te zien heeft niemand daadwerkelijk de vlog bekeken

8 likes

Als ze had gezegd ‘pfoe Yuki wat een kloterige rotdag want Jagger had een rothumeur, maar dat zal komen omdat ze zich niet goed voelt’ dan was het een heel ander verhaal geweest. Zij doen net alsof het kind hún vakantiedag verpest met haar gedrag. En alsof ze dat expres doet. Dan gaan ze afgeven op haar en dat vind ik gewoon ronduit zielig voor het meisje. Dát zou ik nooit bij m’n kind nee.

27 likes

Ja daar heb je wel gelijk in, ze hadden zich gewoon aan hun afspraak moeten houden. Ik doelde meer op dat zij hun dag aanpassen aan het ritme van Mila

6 likes

Ja maar op ‘alsof’ wordt wel een oordeel gebaseerd. Dus ik lees het wel degelijk goed. Kan me voorstellen dat je dit gevoel krijgt, maar daar op basis van kan je niet stellen dat ze ‘niet emotioneel reageert in de vlog’, zoals je eerder in de zin stelt.

3 likes

Wat ik eigenlijk nog het meest bizar vind is dat je, als je met je kind op vakantie bent en ziet dat je kind moe is, niet gewoon denkt: we blijven vanavond lekker een avondje op de kamer, bestellen roomservice o.i.d. zodat ze lekker kan slapen. Maar in plaats daarvan je kind meeslepen naar een restaurant en hopen dat ze slaapt.

En ja ik heb zelf een kind en ga ook binnenkort voor het eerst met hem naar de Antillen, maar ben toch echt niet van plan om tot elke avond laat op het strand met hem te gaan zitten. Vakantie aanpassen aan je kind lijkt me niet meer dan normaal.

11 likes

Maar die video van 20 min is een samenvatting van een langere tijd, dus het gebeurt in ieder geval in die dag/paar dagen (ik heb de video niet gezien) stelselmatig.

2 likes

Nou goed, denk dat we het niet eens gaan worden. Het is een communicatiestijl die nogmaals ik ook niet door de beugel vind kunnen. Maar ik vind het ook echt niet door de beugel kunnen dat er door mensen (niet dus per se door jou, even voor de zekerheid) wordt gesproken van kindermishandeling en dat allerlei conclusies worden getrokken over hun ouderschap en het welzijn van het kind.

18 likes

Dit is überhaupt geen privé-situatie, want alles wat we zien is werk / voor commerciële doeleinden. Dat is precies het probleem.

4 likes

Maar waar hebben we het dan over als jij dit ook niet oké vindt? Dan zijn we het toch wel eens?

Kindermishandeling is meer dan seksueel, verbaal of fysiek. Ik vond deze reden van rapporteren het meest passen bij de vlog.

5 likes

maar echt, de shit die hier nu gezegd wordt in dit topic :exploding_head:

4 likes

Ik heb het bekeken, paar keer zelfs. Maar vind echt niet dat je op een paar minuten content kan oordelen over iemands ouder zijn. De situatie is niet oké, de communicatiestijl ook niet, maar de gevolgtrekkingen zijn dat ook niet wat mij betreft.

1 like

Ik trek de situatie los van een algeheel oordeel over ouderschap. Wat in dit topic wel gebeurt. En nogmaals, ik zou oprecht niet weten wie wat heeft gezegd, dus misschien zijn wij het wel helemaal eens hoor. Maar, in het algemeen vond ik de snelle conclusies en gevolgtrekkingen in dit topic ook echt bijzonder heftig.

3 likes

Dat mag je natuurlijk vinden. Ik vind het juist heel fijn dat velen dit gedrag bizar vinden, dat betekent dat hun kids geen ouders hebben die ze afzeiken voor jan en alleman, want dat doen ze hè, iedereen met een telefoon of internet kan dit zien.

4 likes

Nou maar precies dit. Ik kan daar dus echt niet bij… kindje is moe en daardoor humeuriger dan normaal. De oplossing is om haar dan maar in de wagen te doen en te hopen dat ze gaat slapen? Zo vererger je het alleen maar lijkt mij? Het is ook niet alsof ze de hele vakantie nooit ergens uit eten gaan. Dan zou je denken een avondje in het hotel heb je dan wel over voor de rust van je kindje. Maar goed de levensstijl van dit stel staat sowieso mijlenver van mij af, kan me hier moeilijk in verplaatsen, vind ze nogal egoïstisch overkomen

6 likes

Plus ze verdient eraan. Ik blijf het maar herhalen. Er is van meet af aan al niks normaals aan.
Het is niet alleen dát het gefilmd is, maar ook doordát er überhaupt gefilmd / foto’s gemaakt moet worden waarbij bepaald gedrag van het kind verwacht wordt dat deze hele interactie van moe kind en geïrriteerde ouders ontstaat.

9 likes

Zolang je het niet filmt en online gooit is er volgens mij niet zoveel aan de hand?

7 likes