Mommybloggerstopic #8

Nee dan mag je inderdaad gewoon lekker je kind uitkafferen of belachelijk maken voor iets terwijl hij of zij daar niets aan kan doen :+1:t3:

3 likes

Ik denk dat alles wel gezegd is hierover inmiddels. Nogmaals, niemand vindt kindermishandeling of stelselmatig afzeiken van je kind goed. En als dit stelselmatig is, is er ook zeker een reden om te rapporteren. Online dit delen is ook echt niet okĆ©. Maar op basis van ƩƩn situatie zulke gevolgen trekken vind ik ook echt niet okĆ© en ook schadelijk. Ze zijn door velen hier al bestempeld als slechte ouders en kindermishandelaars. Er wordt ā€œbeargumenteerdā€ dat ze dit normaal vinden, omdat ze niet emotioneel ogen.

Maar goed, ik laat het hier ook bij, want ik merk dat ik in herhaling val. Wel goed om hier zo over te discussiƫren en op een volwassen manier hierover te discussiƫren (dit is niet sarcastisch bedoeld).

10 likes

Ik tag je niet bewust niet, ik houd niet bij wie wat zegt. En dat ik in herhaling val, gaf ik al aan. Daarom heb ik ook aangegeven af te ronden.

2 likes

Wil iemand delen wanneer het precies gezegd wordt? Geen zin in 20 minuten vlog :sweat_smile:

3 likes

Maar is uitkafferen altijd slecht of alleen als het kind er niks aan kan doen? Want ben vaak genoeg uitgekafferd maar dan wel voor dingen die ik niet had moeten doen.

Tja, mijn ouders zijn ook maar mensen en soms wordt de frustratie gewoon even te hoog.

Ik bedoel, je leert minstens 18 jaar samen met die kinderen. Mag je je dan nooit eens laten gaan?

5 likes

Je kind afzeiken, terwijl je zelf dit veroorzaakt door geen rust en regelmaat aan te bieden, dit filmen en online gooien vind ik verre van okƩ. Net zoals velen hier (wat echt top is, dit wil zeggen dat er bij velen alarmbellen afgaan)
Verder zou ik wel zeer voorzichtig zijn met het woord mishandeling wat jij gebruikt, we zien hier een momentopname van 2 ouders die duidelijk geĆÆrriteerd zijn en dan een uitspraak doen (wat dus voor mij ook echt niet kan), maar om te suggereren dat zij mishandelaars zijn?

5 likes

Hmm ik vind uitkafferen nooit echt oke, betekent niet dat je niet duidelijk mag maken dat hij of zij iets doet wat niet door de beugel kan, maar in dit specifieke geval vind ik het not done ja.

2 likes

Ik kan er echt niet bij hoe laconiek sommigen hierover doen. Kinderen zijn zoveel slimmer dan men vaakt denkt en ze snappen zoveel. Dat kindje wordt alle kanten op gesleept, is moe, kan daardoor niet goed meer reguleren (waar zo’n kleintje sowieso al niet goed in is) en in plaats van dat de ouders veiligheid en rust bieden nemen ze d’r weer mee op sleeptouw Ć©n lopen ze waar ze bij is te zeuren dat ze hun dag verpest en een heks is en d’r kop moet houden??

In whƔt world is that normal?

En dan óók nog filmen en online zetten. Bah.

68 likes

Ja dat begrijp ik natuurlijk ook wel. Heb het niet over mentale of fysieke mishandeling. Maar even een uitbarsting (bij uitzondering), wat harde woorden gebruiken.

Mijn ouders boden daarna trouwens vaak hun excuses aan en zeiden dat ze ook maar mensen zijn die het af en toe even te veel wordt

Edit: je laten gaan is wellicht niet de juiste bewoording. Meer: even niet pedagogisch verantwoord zijn. .

1 like

Had m’n laatste post al aangepast. Jezelf laten gaan was idd niet helemaal de juiste bewoording, te heftig.

Bedoel meer de voorbeelden die jij nu aandraagt.

6 likes

10.24

6 likes

& @Sproetjes laatste vlog van Lizzy en dan vanaf 10.15

8 likes

Ja laten we vooral allemaal nog even een kijkje gaan nemen :+1:

2 likes

Ik ga ook vaak met mijn zoontje lopen in de wagen, maar de insteek is dan zodat hij kan slapen omdat hij moe is en niet omdat ik perse uit eten wil. Het is voor mij sowieso meer het gehele beeld van een kind in een maand intercontinentaal te verplaatsen en in het land van bestemming van hot naar her te nemen en dan verbaasd zijn dat ze moe is, wat mij opviel.

Geen bedoeling om te momshamen, ben zelf net 2 seconde moeder en doe ook maar wat :sweat_smile: het is ook maar net wat voor kind je hebt. Mijn zoon gaat krijsen als hij er geen zin in heeft, ik durf dan niet eens de gok te nemen om te proberen ergens te gaan eten haha

6 likes

Ik lees dit en kijk naar Humberto waar 1 van de ā€œdadersā€ toevallig bij aanwezig is (Yuki)

Edit; daders is niet serieus- disclaimer

6 likes

Too soon denk ik :joy::joy:

5 likes

Tough crowd :rofl:
Laten we dan maar weer teruggaan naar mishandeling ja/nee?!

Yuki zei ook maar 3 woorden ofzo ivm de kansen bij Eurovisie songfestival (is hij een kenner, hoezo was hij uitgenodigd?). Onwetend dat zijn ouderschaps skills hier inmiddels 80+ reacties uitlokt

8 likes

Vind het echt bijzonder dat je men basis van vlogbeelden zo’n ferm oordeel over een ouder durft te geven. Lizzy en Yuki zijn echt niet mijn mensen en ik denk dat ze best een mogen reflecteren op zo’n reis (wat ze misschien ook doen. Wie weet hebben ze thuis geconcludeerd dat ze zoiets niet nog eens zo zouden doen) maar kindermishandeling? Meine gute.

@Frambozentaartje dit is echt niet hoe het vaststellen van kindermishandeling gaat. Het hele land wordt mishandeld volfens deze formulering. In elk gezin komen vormen van onveiligheid voor. Een ouder die wel eens uit de slof schiet, handelingsberlegenheid, verkeerde inschattingen, irritaties. Dat is lang niet allemaal mishandeling en het is ongezond om te doen alsof je als ouder niet tekort mag schieten

28 likes

Ik heb in mijn post het woord mishandeling vervangen omdat het lijkt alsof sommigen hier denken dat ik vind dat het kind uit huis geplaatst moet worden oid, which isn’t the case en ik begrijp dat zo’n woord flinke associaties oproept.

Maar er zijn allerlei gradaties en ik blijf erbij dat ik het echt nĆ­et normaal vind om je kindje, die in ALLES van jou afhankelijk is, waar jij voor hebt gekozen, zo te behandelen. En zo tegen d’r te praten terwijl ze gewoon kapot moe is door jouw gesleep en gedoe omdat je je leven niet wil aanpassen. En naast dat je geld aan haar verdient, ook nog dit soort momenten vereeuwigen online for the whole world to see. Ik vind het echt zó stom dat dit gewoon maar kan en dat zoveel mensen het normaal vinden.

Kan er echt met m’n kop niet bij.

15 likes

Nee, het is niet echt zo erg.

6 likes