Mommybloggerstopic #8

Vooral vanuit onderzoeksperspectief, maar ze is ook oprecht wel ‘intrigued’ volgens mij. Het loopt een beetje door elkaar.

Ik heb het idee dat ze met een specifiek idee aan het onderzoek begon (mom influencers zijn slecht want ze maken ons onzeker met hun perfect ogende leventjes en hun kinderen ongelukkig), maar dat ze er gaandeweg achterkomt dat de realiteit veel complexer en gelaagder is, zoals altijd (dat er ook oprechte ‘empowering’ vrouwen in deze business werken, dat het een serieuze baan is etc.)

8 likes

Zo 875.000e vraagt de huismuts voor haar - oke weliswaar grote - benedenwoning. Wat een geld.

7 likes

Nja, wel met 3 verdiepingen, nog steeds een belachelijke prijs voor mijn gevoel, maar het is niet klein of maar 1 etage.

10 likes

Net als haar vakantiepark

8 likes

Heeft ze met al die cosmetische opsmuk toch 3 ton extra op de vraagprijs weten te krijgen…helemaal gestoord

6 likes

Moet ook maar net je smaak zijn, en dan moet je ook nog zoveel geld hebben!

6 likes

Klopt, het is ook vrij ruim maar er blijven dus wel mensen boven je wonen wat je in een oud huis echt wel hoort. Vind het gewoon veel geld voor benedenwoning.

10 likes

En dan nog overbieden? :cold_sweat:

7 likes

Wow flink aan de prijs inderdaad. Nu is hun woning wel 140 m2 en het is volgens mij bijna hartje (grote) stad, maar wel nog steeds energielabel E zo te zien. En iderdaad wat @ovenschaal zegt, vooral cosmetisch opgknapt zoals een nieuwe keuken en badkamer. Nu krijg je zo’n oud huis nooit naar A, maar ik denk wel dat je er een C van kunt maken, dmv bijvoorbeeld isolatie (zoals vloerisolatie) en voorzetramen bij glad in lood ramen als daar geen dubbel glas van gemaakt kan worden. Muren zijn lastiger te isoleren, omdat woningen voor 1920 geen spouwmuren hebben. Ik weet niet precies hoe dat gaat bij nog oudere huizen, maar volgens mij zou je dan platen aan de binnenkant tegen je muren aan moeten timmeren om het van binnenuit te isoleren en die dan opnieuw behangen/verven. Dus dan zou je alles eruit moeten slopen (edit: nou ja over de pas behangen/geverfde muren heen moeten plaatsen dus) en omdat ze hun woning recent een make-over hebben gegeven, dan is dat wel kapitaalvernieiting. Die vloerisolatie kan volgens mij met een soort slang onder de vloer van het huis van buitenuit. Dus daarvoor hoeft de vloer er niet uit. Maar goed, wel kosten dus voor de nieuwe bewoner als die daar om geeft (zou ik wel doen met de huidige energieprijzen).

Edit: wat @Ovenschaal hierboven ook zegt!

8 likes

Ik snap echt niet waarom je zo’n badkamer met wc zonder deur zou willen bij je slaapkamer. Dan kun je toch nooit ongegeneerd ff naar de wc daar

8 likes

875000 euro : 140 vierkante meter = 6250 euro per vierkante meter, dat is in het centrum niet onrealistisch hoor. Ik vind het ook veel geld, maar het is wel in lijn met wat huizen per vierkante meter waard zijn op zo’n locatie

9 likes

Ik vind de inrichting toch zo lelijk :smile: smaken verschillen

8 likes

“De woning is recentelijk compleeet gerenoveerd…” Oh nee: “…bijzonder smaakvol gemoderniseerd”. Jeetje had er op z’n minst vloerverwarming in gedaan.

7 likes

In deze markt gaat deze echt wel snel verkocht worden. Dubbel glas en een nieuwe ketel is niet zo moeilijk en verder is alles aan leidingwerk en elektra nieuw

5 likes

Misschien krijg je vloerisolatie net iets minder makkelijk gesponsord dan behang :sweat_smile: Ik zou er zelf wel echt een huis om laten lopen + dat de inrichting ook echt niet mn smaak is dus bijna alles weer eruit zou moeten. Maar denk dat het alsnog wel snel verkocht zal zijn.

7 likes

Wij hebben net ons oude huis van binnenuit geïsoleerd (wilden geen extra gevel over e authentieke oude heen, wat ook kan), en het valt me alles mee hoeveel ruimte dat heeft gekost. Helemaal omdat je eerst veel cm’s wint door oude schrootjes, behangsels en stuclagen te verwijderen. Maar zij hadden isoleren blijkbaar niet als prioriteitqua werk en investering.

1 like

Ik ben echt verpest door de Amsterdamse huizenmarkt want vind 6.118 per m2 niet absurt veel. Neemt niet weg dat het verder een hoog bedrag is dat ik totaal niet zo kunnen betalen.

7 likes

Woninge uit dit tijdvak hebben geen spouwmuur. Maar dat ze de vloer niet hebben geïsoleerd is wel kwalijk. Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen dubbelglas is geïnstalleerd.

5 likes

Die badkamer boven heeft geen deur volgens mij. Dus bij de wc is het ook open op de slaapkamer. Zoiets heb ik nooit begrepen. Sowieso is badkamer echt mijn me time moment met deur op slot even weg van de man en kinderen.

9 likes

In mijn wijk (jaren '30) heeft nog niet de helft van de woningen dubbelglas. Heb hier de offerte liggen: 18.000 euro (veel ramen + voorzetramen om het glas-in-lood te behouden). Wij gaan het wel doen, maar ik snap dat niet iedereen het geld heeft of het ervoor over heeft.

1 like