Wow flink aan de prijs inderdaad. Nu is hun woning wel 140 m2 en het is volgens mij bijna hartje (grote) stad, maar wel nog steeds energielabel E zo te zien. En iderdaad wat @ovenschaal zegt, vooral cosmetisch opgknapt zoals een nieuwe keuken en badkamer. Nu krijg je zo’n oud huis nooit naar A, maar ik denk wel dat je er een C van kunt maken, dmv bijvoorbeeld isolatie (zoals vloerisolatie) en voorzetramen bij glad in lood ramen als daar geen dubbel glas van gemaakt kan worden. Muren zijn lastiger te isoleren, omdat woningen voor 1920 geen spouwmuren hebben. Ik weet niet precies hoe dat gaat bij nog oudere huizen, maar volgens mij zou je dan platen aan de binnenkant tegen je muren aan moeten timmeren om het van binnenuit te isoleren en die dan opnieuw behangen/verven. Dus dan zou je alles eruit moeten slopen (edit: nou ja over de pas behangen/geverfde muren heen moeten plaatsen dus) en omdat ze hun woning recent een make-over hebben gegeven, dan is dat wel kapitaalvernieiting. Die vloerisolatie kan volgens mij met een soort slang onder de vloer van het huis van buitenuit. Dus daarvoor hoeft de vloer er niet uit. Maar goed, wel kosten dus voor de nieuwe bewoner als die daar om geeft (zou ik wel doen met de huidige energieprijzen).
Edit: wat @Ovenschaal hierboven ook zegt!