Ja, maar wat maakt dat uit?
Omdat ze ook dagelijks stories maakt en als ze in een trainingspak is benoemt ze dat ook altijd alsof het iets bijzonders is.
Ik heb haar niet als rolmodel hoor, moet er niet aan denken om met haar van plek te ruilen. Ben meer gefascineerd.
Ik denk op zich wel dat er alsnog een verschil zit in Michelle style en ânormaalâ (wtf dat ook mag zijn) style en dan dus ook comfortabel.
Wat ik vind is dat Michelle gewoon bovengemiddeld goed verzorgd erbij loopt; nagels mooi, haren mooi gefohnd, qua uiterlijk om door een ringetje te halen. Ik zie er letterlijk nooit zo uit, simpelweg omdat ik het niet kan haha (treurig maar waar). Neemt niet weg dat ik mijzelf op de dagen waarop ik dingen te doen heb wel goed kleed en mn haren doe, alleen is dat wel een paar tandjes minder dan Michelle, dat is niet direct comfortabel of zwerver style
Oke ik kan mijzelf heus mooi aankleden en opmaken en mn haren fohnen, maar ik zal er dan alsnog niet zo perfect bijlopen
Ik vind Michelle bollen een veel te lage lat om onzeker van te worden. Je vindt 8 Michelleâs op elke brasserie. Vind mezelf veel leuker dan dat eigenlijk.
Van Rihanna of Anitta of misschien een supermodel ofzo zou ik dat eerder hebben dan. Maar daar is de lat weer onrealistisch hoog dus dan heeft het eigenlijk ook weer niet dat effect, meer dat je denkt oh ik ben nooit cool, maar dat vind ik ook geen issue.
Ik ben niet knap, maar ik word er niet onzeker van. Ik vind uiterlijk gewoon niet zo belangrijk.
Alleen die van moeders met super goed slapende kinderen
Dat is gewoon een kwestie van je arm optillen
Nee, nooit. Voorheen wel maar al jaren niet meer. Misschien dat je vanaf een bepaalde leeftijd zekerder wordt waardoor dit niet meer zo speelt.
Joh als je Josh V volgt heeft zij ook 2 jaar lang ofzo slapeloze nachten gehad omdat haar dochtertje super slecht sliep en haar vriend werd er niet echt wakker van ofzoiets. Zij heeft daar ook vaak over geklaagd, dusse het gras is echt niet groener in het gooi.
Ik ben niet knap hoor, maar ik vind mezelf wel leuk
Volgens mij was dat ook ooit een post van jou (haha 20% van alle forum posts zijn van jou en mij lbr) dat in âhet mooiste meisje van de klasâ dat altijd is, dat ze dan Nadia het model volgen die vervolgens (zeldzame ziekte) kreeg en haar vriend op jonge leeftijd verloor tijdens een motorongeluk. En dat dan de toon van de uitzending altijd een beetje is van âzie je wel niemand heeft alles!!!â Maar het komt vooral over als âoh gelukkig heeft het knappe meisje achteraf echt een moeilijk en zwaar leven gehad ookal was ze dus heel knapâ.
Ik zeg niet dat het uitmaakt maar daardoor besefte ik wel dat mijn âmomlifeâ heel erg verschilt ten opzichte van die van haar en dat dat helemaal prima is, maar dat ik mezelf ook niet moet vergelijken.
Overigens heb ik 6 weken nadat ik was bevallen verplicht alle mommybloggers en baby accounts van mijn insta verwijderd omdat dit moest van een vriendin beste keuze ooit haha.
Nu zijn wij ook allemaal geen perfecte feed Instragram verdieners hĂš. Haar inkomsten hangen letterlijk af van hoe ze zich op een digitaal platform presenteert. Ik ben daar absoluut niet jaloers op, want lijkt me een heel leeg bestaan om zo met uiterliji vertoon bezig te zijn.
Ik denk niet dat je de enige bent die het pijnlijk zou vinden. Als ik het even op mezelf betrek: toen mijn vader net overleden was, en ik andere mensen (ook mensen die ik goed kende) fotoâs of tekstjes over hun vader zag posten vond ik dat ook heel pijnlijk en confronterend. Maar dat betekent niet dat zij daar rekening mee moeten houden of het zelfs niet mogen posten.
Ik eerlijk gezegd niet. En dat is echt niet omdat ik nou zelf zo knap ben en mân leven zo perfect op orde heb, maar ik vergelijk mezelf gewoon niet echt met Instagrammers denk ik. Ik vind het leuk om mensen te volgen maar ik betrek wat ik daar zie niet op mezelf.
Ik hoop niet dat dit vervelend of als een soort humble brag overkomt maar ik had me eerlijk gezegd ook niet gerealiseerd dat veel mensen wel onzeker worden van Instagram. Ik had altijd een beetje het idee dat dat wat voor pubermeisjes was maar toen ik het hier laatst met vriendinnen over had gaven zij ook aan weleens mensen te ontvolgen omdat ze zich door hen slecht over zichzelf gingen voelen.
Maar dat zijn ze dus niet van elkaar. Mathilde volgt Michelle niet. En andersom is Michelle Mathilde dus pas gaan volgen na het overlijden van Sebastian. Beetje gĂȘnant dat ik dit weet maar viel mij voorheen op dat alleen een handjevol christelijke kennissen haar volgde en nu dus veel meer mensen en ook de bekende grotere accounts. Maakt verder allemaal niet uit maar Mathilde ziet dus Michelles post niet (als ze al op insta rondkijkt wat ik me nauwelijks kan voorstellen).
Maar ik snap je punt wel. Ik vond Michelles andere post dan opvallender. Mathilde vaak: â1 jongetje in mijn armen, 1 jongetje in mijn hartâ. Michelle: â3 kindjes in mijn armen, 1 in mijn buikâ.
En Elise Joanne volgt haar nu ook en plaatste die dag een post over het samen met je partner rouwen. Toen dacht ik ook auw. Maar ik loop sowieso al een week met een knoop in mijn maag omdat Mathilde nu niet meer samen met haar man kan rouwen om hun zoontje.
Je bent dus niet de enige die zulke dingen opvalt en ik zou het zelf ook niet doen maar omdat Mathilde hen niet volgt is het geen âogen uitstekenâ oid.
Ik heb dus zoân schoonzusje die super slank is, mooi lang haar, altijd netjes gekleed, dure merktassen en sieraden, hoge opleiding. Dat ben/heb ik allemaal niet.
Maar toch ben eigenlijk niet jaloers op haar.
Wat iemand anders hier ook al zei: ik hecht gewoon minder waarde aan materialistische dingen en uiterlijk + ik heb niet het idee dat zij nou gelukkiger is dan ik. Sterker nog, ik denk dat ik gelukkiger ben.
Dus met influencers heb ik hetzelfde. Jaloezie/gelukkig leven, zijn voor mij aan hele andere dingen gelinkt.
Als ik nou ongelukkig en eenzaam zou zijn, zou ik me misschien eerder meten aan anderen denk ik.
Om nog even terug te komen op mijn post van gisteren: ik ben dus niet jaloers op Michelle bollen (heb ik letterlijk gezegd) en ik gun haar al het geluk.
Maar zoals ik wellicht niet de enige zal zijn, doet het mij kijken naar haar (weliswaar echt of gestaged) instagram account mij geen goed omdat ik mij dus onbewust wel ga zitten vergelijken. Voor iemand anders kan dit een celebrity zijn, of een andere influencer. En op een slechte dag of minder goed moment sluipt mijn onzekerheid er dan weer in.
Ik zat met kerst in een kerstpyjama van de Primark aan de tafel net zoals mijn gezinnetje en ik zou het ook niet anders willen. Maar daar ging mijn post niet over. Nee ik ben niet doodongelukkig, ik zie er best goed uit om 3 kinderen te hebben gehad, ik heb een dak boven mijn hoofd en een vaste baan. En ik moet mij voor niemand verantwoorden.
Ik hoopte enkel dat sommigen dit gevoel herkenden. Maar goed ik heb weer een les geleerd: nog minder sociale media voor mij
Ik herken dit gevoel wel hoor. En er zijn er vast nog.
Ik zou ook liever wat slanker zijn en rijker. En altijd leuke outfits aan.
En ik denk ook geregeld wtf hie doet ze het allemaal? Mij lukt dat niet
Maar daarom wil ik ( en jij waarschijnlijk ook) nig niet met haar wisselen.
Het gevoel is herkenbaar, zeker als ik zelf een mindere periode heb. Maar ondertussen heb ik ook geleerd om accounts snel te ontvolgen als ze me een ongemakkelijk en naar gevoel geven. Ik heb zo ook al kennissen en zelfs vrienden ontvolgd. Het is een leerproces geweest maar de laatste jaren heb ik het er steeds minder lastig mee.