ja true, evenals nadenken over wat mensen op dit forum over haar schrijven
Haha ik heb hier ook weer niet zo’n sterke mening over. Vond het vooral grappig dat hier gewezen werd naar de condoleances van influencers en personen die haar man gingen volgen. Dan denk ik: iemand die hier nooit besproken wordt hier bespreken (en dus in de aandacht plaatsen), allemaal gaan kijken en volgen is toch net zo goed dat gedrag.
Andere kant is zeker dat openbare sociale media niet werkt als je geen aandacht wilt.
Als we dan toch bezig zijn. Dit schrijft ze. Hier staat helemaal niet dat ‘ze geen aandacht wil’ en ze heeft het ook niet over ‘ramptoeristen’.
Misschien hadden sommigen hier gemist dat het haar nu gaat om het (altijd al) gesloten account van haar man. Die is geen blogger EN is overleden. Wat heeft men daar te zoeken? Ik zou me doodschamen om daar een volgverzoek te droppen. Vind dat echt wel 10 stappen verder.
Zijn account is straks mooi als herinnering voor familie en vrienden.
Dat mensen haar opzoeken en misschien gaan volgen is nog wel logisch. Maar kan er echt niet bij dat je een overleden persoon gaat volgen.
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet logisch, waarom zou je dat doen? Denk je dan “oh wat vreselijk tragisch… dit wil ik op de voet volgen”? “ik kan dit leed niet aanzien maar ik ga het tóch proberen”? Het roept bij mij een beetje hetzelfde gevoel op als tvprogramma’s als over mijn lijk doen: je kijkt er naar en denkt oh wat vreselijk, wat erg, zie je wel, we moeten genieten van iedere dag, oh wat erg wat erg, zulke jonge leuke mensen en dan zoiets vreselijks… maar du moment dat je instagram afsluit of je tv uit doet ben je alweer vergeten hoe vreselijk het was en ga je verder met je (relatief) onbezorgde leven. Is toch gewoon een soort ramptoerisme?
Ja geen idee. Misschien vind je t interessant om te volgen ofzo. Ben je zelf weduwe met een kindje en wil je graag zien hoe zij het doet. Ze staat zelf ook op nieuwssites he dus als ze helemaal geen interesse of hoe je t ook wil noemen wilt, zou ze dat niet doen denk ik.
Voor die mensen is t vast logisch want iets in haar account wekt haar interesse.
Net als dat ik een natuurfotograaf volg omdat ie mooie foto’s maakt en ik dat leuk vind. Daar kan jij ook van denken waarom zou je dat doen.
Nou ja ze heeft ruim 44000 volgers, dus dat zijn dan wel veel weduwen met jonge kindjes, want dat is dan nog een van de weinige “oprechte” redenen die ik me in kan denken waarom je haar wilt volgen, omdat het herkenbaar voor je is.
Maar denk je dan dat ze die "nieuws"sites zelf heeft gebeld of gemaild? Dat dit tussen “rouwkaart uitzoeken” en “grafkist bestellen” op haar to do lijstje staat ofzo? Voor "nieuws"sites is dit natuurlijk een mooie tranentrekker, zo’n jonge vrouw die niet alleen haar kindje verliest maar daarna ook nog haar man, wordt vast veel op geklikt.
Ik heb even gegoogeld op haar naam en kom twee artikelen tegen waarvan de titels zijn “Dit is het bizarre leven van Mathilde: zoon Jona overlijdt en man sebastian wordt ernstig ziek” (oud artikel) en “Vreselijk: na overlijden van zoontje Jona, raakt Mathilde ook man Sebastian kwijt”. Nou ja, het is wel duidelijk toch wat het doel is van deze artikelen?
Dit is toch geen vergelijking Fotograferen kan je hobby zijn, of wellicht ben je gewoon een natuurliefhebber of maakt hij foto’s van het gebied waar jij woont of naartoe op vakantie wilt of lord knows wat voor normale reden je daarvoor hebt. Maar dat geldt toch niet voor het account van deze vrouw? Andermans tragedie is toch niet je hobby?
Wat een trut ben je als je je baby/kleuter/basisschoolkind 10 jaar bij voorbaat al zo voor schut zet op internet.
Wil, wie weet doen die jongens ooit jouw was met aangekoekt bloed/poep/lichaamssap wanneer jij dit zelf niet kan. Hihaho wat leuk zeg, nu allemaal lachen hoor
Nee ja ik weet net zo min de reden waarom mensen haar gaan volgen. Maar dat je haar gaat volgen kan ik ergens nog inkomen, dat is dan denk ik een soort van nieuwsgierigheid, ramptoerisme of medeleven of wat dan ook. En wie weet is t wel hun hobby, ze zullen er vast een reden in zien. En op zich vind ik dat niet onbeschoft want ze had al vrij veel volgers, post ook openbaar. Al is de aanleiding nu dan een beetje apart (als je nu gaat volgen).
Maar een account gaan volgen van iemand die overleden is en daarvoor ook niet groot was of de publiciteit op zocht of bekend is ofzo, dat snap ik echt niet.
Vind wel dat er een verschil zit tussen die 2 dingen.
Zo vreselijk dit. Zag een reactie voorbijkomen met ‘ik knuffel mijn twee gezonde jongens vanavond extra hard’. Hoe de fuck kun je denken dat dat een empathische reactie is?
Dit vind ik ook altijd zo’n aparte reactie, je geeft haar in feite nog een trap na. Ik kan me wel voorstellen dat je zoiets misschien denkt maar hoezo zou je dat tegen haar zeggen
Die opmerkingen vind ik idd ook vrij heftig. Kijk even wat ik heb en jij niet! (Ze heeft nog een kindje om te knuffelen maar toch…) Woorden schieten ook tekort bij zo’n drama, vind het ook naar om te zien dat je een story wijdt aan deze tragedie om vervolgens een story te zien waarin je met je hele (complete!) Gezinnetje lekker aan tafel zit. Dat is ook gewoon het leven, maar het lijkt me als weduwe zo zwaar om te zien Bedankt voor het medeleven, maar jij gaat verder en mijn man en kind blijven dood.
Weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, het is heel lastig om het ‘goed’ te doen. Ik volg haar al van toen Jona nog leefde maar ik vraag mezelf naar aanleiding van al deze berichten ook af wat nou ten diepste mijn beweegredenen zijn. Ik vind haar ook gewoon heel grappig met haar opruim/strijk woede en hoe ze over haar kind en eerder haar relatie schrijft, maar zit er ook niet enig ramptoerisme bij? Ik weet het oprecht niet, ik ga nog even verder graven.
Sorry, lekker lange spreekbeurt over mijn gedachten zette me gewoon even aan het denken…
Denk dat het niet eens zo slecht bedoeld is maar het komt wel rot uit iemands strot om op die manier ‘medeleven te tonen’.
Nou idd, zo ingewikkeld is het niet. Je hoeft er niks over te zeggen op social media. En als je jezelf dan toch zo belangrijk vindt om dat te moeten doen, dan kun je toch klein beetje logisch nadenken over wat je daarna/de rest van de dag post. Het leven is niet zo moeilijk. Door die breed uitgemeten posts krijg ik alleen maar meer het gevoel dat het “voor de bühne” is en totaal niet oprecht.
Please kunnen we stoppen over krokante sokken
Ik ging gisteren Heel Holland Bakt terugkijken net nadat ik de laatste posts hier had gelezen. Was geen aanrader.
Even heel iets anders, maar ik had niet gedacht dat er anno 2022 nog mensen zijn die met zulke spinnenpoten rondlopen zelfs die filter kan er niks moois van maken. geen idee wie dit is trouwens, maar ik heb blijkbaar vrienden die haar volgen.
Haha alle trends komen terug right? Nog even wachten en ik kan weer van die gekleurde plukjes aan mijn haar vast laten smelten
Dit is nou mamablogger Suus👍