Dit is wel zo’n puntje waarvan ik denk: leef en laat leven
Het uiterlijk van een ander belachelijk maken op een openbaar forum vind ik echt een beetje vreemd
Hahahahah wat nieuwe termen om je privilege te verdoezelen. Zeg dan gewoon, we gaan 5 weken op vakantie als ZZP-ers. Mini pensioen
Jezus haha alsof daar niet gewoon een woord voor is namelijk vakantie
Sowieso mensen die de behoefte om elke trip een ‘reis’ te noemen.
Je zit via elizawashere in Spanje, dat heet gewoon vakantie.
En dan in de comments: Wauw, wat een goed idee, zo inspirerend, zo’n mooie keuze, wat een goed plan, etc. Alsof mensen zelf nooit op vakantie gaan.
Wat zijn dat voor mensen, die dit soort dingen ‘inspirerend’ vinden?
Zijn dat dezelfde mensen die vragen of iets ook met ijsbergsla ipv veldsla kan?
En dan op je 70e verjaardag: nee ik ga nog niet met pensioen. Ik moet nog 5 weken werken vanwege die pensioenvoorsprong in april 2022 op Ibiza weet je nog?
Zo die hebben duidelijk The Four Hour Workweek gelezen, waarin dit principe ‘mini retirement’ uitgebreid wordt besproken en het streven is te behoren tot de Nieuwe Rijken…
Overduidelijk is het antwoord NEEN. Dat ze het al dúrven te vragen.
Ik weet niet of er hier mensen zijn die de Australische Sarahs Day volgen? (1,5 miljoen volgers). Ze postte vandaag de bevallingsvlog van haar tweede kindje en mijn hemel, ik ben getraumatiseerd for life
Oké, ik overdrijf maar jeetje er zijn zoveel gedachten door me heen gegaan bij het kijken van die video. (Bevallingen zijn momenteel nog een ver-van-mijn-bed-show)
De eerste 5-6 cm lijkt ze volledig in trance te zijn, ziet er ZO intens uit. Incl al dat gekreun en gebrom. Compleet van de wereld lijkt ze wel. Wilde gelijk nooit meer kinderen Ook vaak gedacht: “Dit is zooo intiem en kwetsbaar, waar zit ik in hemelsnaam naar te kijken?”
En dan nam ze een epidurale en ineens was ze weer supernormaal en leek er niks aan de hand te zijn, ging ze grapjes maken en dacht ik: “Huh jij ging toch bevallen?” Wist niet dat dat zo’n wondermiddel was?
En dan als ze bij 10cm ging pushen, voelde ik me weer zo’n voyeur. Ook als ze moest huilen als hij ter wereld kwam etc.
What the hell did I watch haha (No judgement naar haar toe, zegt uiteraard meer over mij en hoe snel ik getraumatiseerd geraak van bevallingen. Heb instant medelijden met iedereen die dit heeft moeten doorstaan halleluja )
Ik volgde Sarah een paar jaar geleden en de bevalling van haar kindje vond ik zo intens.
Ik volg deze vlogger niet dus ik heb het niet gezien, maar een epiduraal is inderdaad een wondermiddel (althans bij mij!). Ik vond bevallen leuk, waarschijnlijk omdat het door de ruggenprik pijnloos was .
Disclaimer: en alles ging goed en zonder complicaties, dat helpt ook natuurlijk!
Genoeg vrouwen waarbij zo’n ruggenprik helaas niks doet. Maar gelukkig ook genoeg waarbij het een mooie verlichting is van de pijn. Voor de rest lijkt mij zoiets super intiems om dit op internet te zetten. Maar ja ?
Ik ga zelf over 6 maanden moeten bevallen en als mijn bevalling zo verloopt ben ik ontzettend tevreden. Zou mijn baby ook wel zelf aan willen pakken. Heb dit echt voluit jankend zitten bekijken, vind het echt prachtig en ongekend waar ons lichaam toe in staat is tijdens een bevalling.
En ja, dit is wel intiem. Maar ben blij dat er mensen zijn die dit soort filmpjes op YouTube zetten, zodat ik me er enigszins op voor kan bereiden.
Vind het ook gewoon raar dat het eerste moment van het leven van dat kind direct zonder pardon op het internet gegooid wordt. Maar ik zal wel te simpel denken en geen money mindset hebben ofzo
Ja, ik volgde haar toen ook! Inderdaad een heel intense vlog haha. Had totaal geen idee dat ze nu een tweede kindje heeft. Leuk voor haar!
Volgens mij zegt het verschil met die epidurale meer over hoe intens pijnlijk weeën (kunnen) zijn. Zoveel pijn dat je dus compleet vd wereld raakt.
Ik heb het filmpje niet gekeken maar je raakt tijdens een bevalling niet per se van de wereld door pijn maar ook door de hormonen die je lichaam aanmaakt. Een soort hele diepe ontspanning die zorgt dat de bevalling ook goed vordert (onder stress bevallen werkt niet zo goed).
Ja en vooral dat hij gezond lijkt te zijn. Want deze zwangerschap had ze gedeeld dat er vanalles mis was en dat hij misschien/waarschijnlijk een “health condition” ging hebben waar ze niet op in gingen gaan tot ze er klaar voor waren. Maar alles lijkt nu toch uiteindelijk goed te gaan met dat kindje. (Ze zijn in ieder geval niet meer in het ziekenhuis etc)
Nou… heel ontspannen ziet dat er toch niet uit
Ontspanning is misschien niet het goede woord, maar je gaat in je eigen ‘bubbel’ waardoor je eigenlijk vrij weinig van de buitenwereld mee krijgt. Tenminste zo ervaarde ik het, ik heb bijvoorbeeld geen idee meer waar mijn man de hele tijd was? Hahaha hij zal heus wel bij me hebben gestaan, maar ik zag hem niet