Mommybloggerstopic #8

Ik zou zelf nooit een au-pair in huis willen ivm privacy, maar ik ken er een die in Parijs voor een gezin met 1 Nederlandse ouder au-pair werd. Zij hadden altijd au-pairs uit NL om het Nederlands spreken te stimuleren voor de kinderen. En een studio (een paar straten verderop) voor de au-pair, dus gewoon je eigen privacy en au-pair kon ook haar eigen gang gaan. Het enige wat de au-pair deed was einde van de middag de kinderen ophalen, mee naar het park gaan en dan naar huis tot de ouders kwamen. Leek mij toch best relaxed voor een 18-jarige die een tussenjaar wil.

Maar ja, meestal woon je in huis bij het gezin en dat lijkt me veel minder leuk

14 likes

Is er geen gastouder in de omgeving waar je ze heen kan brengen? Gastouder aan huis is idd duurder, maar gastouder die de kinderen in eigen huis opvangt is wel goed te betalen vind ik.

3 likes

Ja heb ik ook wel eens overwogen, maar ik vraag me af in hoeverre dat wezenlijk anders is dan een kdv in de beleving van een kind? (Oprechte vraag)

1 like

Het is wel wat kleinschaliger dan een kdv. Onze kids gaan naar kleinschalig kdv en dat is nog steeds wel stuk drukker dan een gastouder. En bij de gastouder hebben ze 1 vast gezicht, wat voor sommige kinderen ook wel beter werkt. Mijn collega vertelde ook dat haar dochter niet lekker haar draai kon vinden op het kdv, maar bij de gastouder de tijd van haar leven had, dus wellicht dat je eens een keer kan rondkijken en ook kan kennismaken? Wij zijn ook wel eens bij een gastouder gaan kijken, maar ik vond die vibe juist niet echt lekker daar, maar dat is natuurlijk overal en voor iedereen anders

4 likes

Ja ik vond het toen vooral heel vet dat ik voor weinig geld in Engeland kon wonen. Had wel geluk met mijn gastgezin, een Zweedse vriendin van mij werd wel echt uitgebuit. Ze kreeg iets meer betaald, maar moest ALTIJD paraat staan. Als ik daar was en ze dus eigenlijk vrij had, kwamen die ouders echt naar dr toe van ā€œnaam the baby is crying, can you make it stop pleaseā€.

Destijds had ik trouwens een soort tinder gebruikt; maar dan voor au pairs. Het was geloof ik gratis, of vrij goedkoop iig voor het gezin om een au pair te vinden op die manier.

3 likes

Zo he, dat klinkt wel echt naar, dat je de au-pair naar je huilende baby stuurt. ā€˜Can you make uit stop please’ :flushed:

5 likes

Hoe kosten die geld? Misschien kun je er juist wel geld voor vragen :stuck_out_tongue:

Ik moet bij zulke dingen nog altijd denken aan Tippi Wan

6 likes

Moet je toch op zoek naar een huis met gastenverblijf

6 likes

I will let Tippi Two fly in :laughing:

15 likes

Dat zeker! Ik had gisteren de primeur. Diegene gooide mijn dochters kinetisch zand door elkaar. Ze had eerst roze, groen, blauw en geel en nu alleen nog maar oranje. Ik zei zoiets als dat ik dat niet zo leuk vond en toen zei ze ā€œik wil naar huisā€ :sob::sob:moet hier echt aan wennen

4 likes

@Coco
Bij ons zit wel groot verschil tussen BSO en KDV.

Baby start binnenkort. Daar gaan we voor 3 dagen 1600 euro betalen. 5 jarig kind gaat 4 dagen naar BSO en daar betalen we 725 euro voor. Bizar veel geld per maand.

4 likes

Mijn oudste gaat niet naar de NSO, dus had gewoon ipv 2 op het kdv maar 1. In mijn hoofd had ik iets van yes ik ga ā€˜ā€˜maar de helft’’ betalen ofzo. Maar helaas pindakaas.

Heb tegen mijn werk gezegd dat ik op mijn werkdagen om 14:30 mijn kind moet ophalen en dat ik vanaf dan iets slechter bereikbaar ben. Ik werk wel gewoon en mijn dochter kan gewoon haar gang gaan alleen moet haar wel even ophalen en af en toe met wat dingen helpen. Dus dat is wel echt ideaal, want het kdv waar mijn zoontje zit doet weer niet de nso voor de school waar mijn dochter zit.

3 likes

Ohh okay, en dat laatste is idd lastig. Wij hebben geluk dat de opvang en NSO door 1 organisatie gedaan wordt en ze zitten in het schoolgebouw. Echt ideaal.

3 likes

Ik gebruik daarom de woorden ā€˜ik vind’. Ik vind 400 euro voor een inwonende au-pair geen porum. Of het nu ā€˜officieel’ is of niet. Vind wel meer ā€˜officiĆ«le’ dingen moreel verwerpelijk. Hoe schrijnend een situatie ook is

45 likes

Aangezien de kids zo klein zijn gok ik 24/7 klaar staan. Bizar ja.

3 likes

Ik kan genoeg redenen bedenken. Dus dit is ook niet helemaal fair om te stellen.

76 likes

400 euro per maand + kost en inwoning verdiende ik met fulltime bollen pellen in de zomer

Toen was ik 14 en en tulpenbollen vragen 100000x minder verantwoordelijkheid dan kleine kinderen die zomaar onder een auto kunnen lopen

3 likes

In mijn ideale wereld neemt een vrouw wiens partner is overleden net zo goed een (goedbetaalde!!) au pair in dienst

6 likes

Het is niet echt alsof er verzachtende omstandigheden zijn waarin het uitbuiten van iemand anders ethisch ok is…?

9 likes

Zo was mijn post in ieder geval niet bedoeld. Want ik vind het ook matig. Maar ik dacht: wie weet is de beste man wel chronisch ziek of zo dat hij niet volledig voor die kinderen kan zorgen. Weten wij veel :woman_shrugging:t4:

3 likes