Jaa zoiets stond ooit in de Grazia geloof ik!
Ze had toch ook iets met Martijn Krabbé?
Ja maar dit is een secundaire bron, en ook nog eens van Liesbeth Rasker.
hier is het
Ja en hier ontkent ze alles weer uit dat grazia interview
Ik kijk met de kinderen tijdens fruit eten het jeugdjournaal en tijdens de grote pauze zet ik iets anders educatiefs op. Sommige collega’s doen netflix maar dat vind ik niet zo nodig. Uiteraard gaan we daarna ook naar buiten. Met slecht weer mogen ze spelen met bv lego, maar doe ik geen beeldscherm aan. Maargoed iedere school doet het anders en je kan het toch nooit goed doen voor iedere ouder/leerling.
Nooit van gehoord dat ze tijdens de pauze Netflix opzetten, op de school van mijn dochter hebben ze niet eens een digibord of een tablet. Die krijgen van school eten en gaan samen de tafel dekken, broodjes smeren en in stilte eten daarna samen de tafel weer afruimen. Daarna mogen ze zelf kiezen wat ze willen doen buiten of binnen spelen. Moet wel zeggen dat dit een school is met een visie van reggio Emilia.
Jeetje ik vind Netflix of eigenlijk welk filmpje dan ook best heftig tijdens de lunchpauze op school. Mijn hele klas bleef vroeger over en tijdens de lunch kletste je gewoon met elkaar.
Als dat nu onmogelijk is… wat gaat er dan niet goed in het ochtendprogramma? En kunnen buiten spelen en lunchen dan misschien niet beter gewisseld worden? Als kinderen dan gefaciliteert moeten worden in hun veranderde behoeften waarom dan op zo’n makkelijke manier?
Groetjes,
Ik lees dit nu al een paar keer, maar waarom eten ze in stilte? Mijn dochter mag gewoon praten tijdens de lunch
Denk omdat ze dan anders niet eten, ze fluistert wel zegt ze net haha
Guilty
Haha ik heb afgelopen maand verschillende basisscholen bezocht en ik vroeg dan wel of er continuerooster was of lunchpauze, maar ik heb mij er echt niet mee bezig gehouden of ze tijdens de lunch een filmpje kijken of niet. Sterker nog, ik geef die docent groot gelijk. Je wil zelf ook ff momentje van rust toch? Hier thuis kijken ze na het eten ook ff ipad op tv
Lol, ik denk ineens ik ken die naam. Is een oud collega Net na de bachelor ‘werkte’ ze gewoon in een winkel hoor. Wel een hele sjieke, maar toch.
Ja ik ook. Daarom vond ik het zo’n gezellige forumnaam. Biecht: zo heet ik niet echt.
Volgens mij is er een onderscheid tussen de eetpauze: stilte omdat veel kinderen anders niet eten en de speelpauzes. Tijdens het eten ia het niet handig als de kinderen gaan spelen
Op de school waar onze dochter zit mag ook niet gepraat worden tijdens het eten. De leerkracht zet een timer aan (10 minuten geloof ik) zodat de kindjes zien hoe veel tijd ze nog hebben, daarna gaat iedereen naar buiten. Ik denk dat de meeste kinderen zo het best/meest eten. Als ik mijn kind tv zou laten kijken/zou laten kletsen, zou ze ook makkelijk een uur over 1 boterham kunnen doen. Dat werkt niet.
Heb je het over Liesbeth Rasker? Waarom zou zij niet betrouwbaar zijn?
Oh dat dacht ik, vandaar dat ik het even checkte. Never mind dan!
Ik vind het echt heel interessant. Ik dacht juist dat het CB etc meestal aanraadt om samen aan tafel te eten en dan te praten.
Maar goed, situatie op de school van mijn kind is heel anders, ze eten er elke dag warm en dat wordt door de leraren opgeschept en die eten zelf ook mee. Ze zitten allemaal aan een gedekte tafel en dan hebben ze juist gesprekken over van alles (vaak over bijvoorbeeld de groenten die ze die dag krijgen, waar die groeien, hoe het smaakt etc). Ze eet er juist heel goed, van alles wat ze thuis ‘niet lust’ eet ze daar wel (irritant wel )
Oh dat advies geloof ik meteen, maar ik ga er van uit dat ze dan de thuissituatie bedoelen en niet die minimale tijd op school. Thuis zitten we wel iedere avond aan de tafel zonder schermen of andere afleidingen.
Toen ik haar laatste foto inclusief paw patrol pyjama’s zag, moest ik hier wel direct aan denken🤣. In combinatie met die post van: