Mommybloggerstopic #8

@anon50301661 @Suikerklontje @Ovenschaal @Rockstar @Fishing hoop dat ik iedereen heb

Bij de kleuters niet, maar vanaf groep 4 sowieso. Idd omdat ze dan lekker rustig zijn tijdens t eten, maar wij hebben er ook 1 die dus zo afgeleid is en dus niet zn hele lunch eet. Maar ik hoor t in mijn omgeving ook, dat het zo gaat.
Daarna gaan ze nog wel naar buiten voordat t middagprogramma begint.

Het lijkt er tegenwoordig een beetje bij te horen en ik snap wel dat een leerkracht ook even rust wil. Het is bij continurooster niet zo dat er een overblijfkracht is, dat moet de groepsleraar doen.

4 likes

Die Jacobien is toch die vrouw die zich in de schulden stak en weigerde te werken want hallo ze zou beroemd worden en een baantje bij een koffiezaak of in een winkel was beneden haar stand? En expres draadjes van kleding kapottrok zodat ze korting kreeg, maar bij de HM of Zara iets kopen was geen optie.

23 likes

Wow Pollewop, show us the receipts!

2 likes

Oh wat grappig om te lezen dit. Ik zag haar laatst lopen bij een school met haar kindje (echt raar dat je die influencer-kindjes dan herkent). Staat in een vrij dure buurt zeg maar, ik zie al die white-privilege al helemaal losgaan tegen zo’n ‘directeurtje’ haha.

Als ik zo’n interview lees denk ik ook altijd; wat hebben sommige mensen toch een uitgesproken beeld over hun opvoeding. “Ik ben echt een leeuwin voor mijn welpjes, etc.” Als ik de vraag zou krijgen wat voor moeder ik ben zou ik denk ik alleen maar antwoorden “ik doe maar wat” :smiling_face_with_tear:

15 likes

Jaa zoiets stond ooit in de Grazia geloof ik!
Ze had toch ook iets met Martijn Krabbé?

8 likes

https://amayzine.com/nl/2014/liesbeths-rariteitenkabinet-jacobien-schumacher/

5 likes

Ja maar dit is een secundaire bron, en ook nog eens van Liesbeth Rasker.

hier is het

11 likes

Ja en hier ontkent ze alles weer uit dat grazia interview

3 likes

Ik kijk met de kinderen tijdens fruit eten het jeugdjournaal en tijdens de grote pauze zet ik iets anders educatiefs op. Sommige collega’s doen netflix maar dat vind ik niet zo nodig. Uiteraard gaan we daarna ook naar buiten. Met slecht weer mogen ze spelen met bv lego, maar doe ik geen beeldscherm aan. Maargoed iedere school doet het anders en je kan het toch nooit goed doen voor iedere ouder/leerling.

13 likes

Nooit van gehoord dat ze tijdens de pauze Netflix opzetten, op de school van mijn dochter hebben ze niet eens een digibord of een tablet. Die krijgen van school eten en gaan samen de tafel dekken, broodjes smeren en in stilte eten daarna samen de tafel weer afruimen. Daarna mogen ze zelf kiezen wat ze willen doen buiten of binnen spelen. Moet wel zeggen dat dit een school is met een visie van reggio Emilia.

8 likes

Die schrijfster vind ik anders ook niet heel betrouwbaar. Waarom zijn er alleen maar shitty mensen verbonden aan deze verhalen?

3 likes

Jeetje ik vind Netflix of eigenlijk welk filmpje dan ook best heftig tijdens de lunchpauze op school. Mijn hele klas bleef vroeger over en tijdens de lunch kletste je gewoon met elkaar.
Als dat nu onmogelijk is… wat gaat er dan niet goed in het ochtendprogramma? En kunnen buiten spelen en lunchen dan misschien niet beter gewisseld worden? Als kinderen dan gefaciliteert moeten worden in hun veranderde behoeften waarom dan op zo’n makkelijke manier?

Groetjes,

24 likes

Ik lees dit nu al een paar keer, maar waarom eten ze in stilte? Mijn dochter mag gewoon praten tijdens de lunch

6 likes

Denk omdat ze dan anders niet eten, ze fluistert wel zegt ze net haha

10 likes

Guilty

17 likes

Haha ik heb afgelopen maand verschillende basisscholen bezocht en ik vroeg dan wel of er continuerooster was of lunchpauze, maar ik heb mij er echt niet mee bezig gehouden of ze tijdens de lunch een filmpje kijken of niet. Sterker nog, ik geef die docent groot gelijk. Je wil zelf ook ff momentje van rust toch? Hier thuis kijken ze na het eten ook ff ipad op tv

7 likes

Lol, ik denk ineens ik ken die naam. Is een oud collega :joy: Net na de bachelor ‘werkte’ ze gewoon in een winkel hoor. Wel een hele sjieke, maar toch.

2 likes

Ja ik ook. Daarom vond ik het zo’n gezellige forumnaam. Biecht: zo heet ik niet echt.

7 likes

Volgens mij is er een onderscheid tussen de eetpauze: stilte omdat veel kinderen anders niet eten en de speelpauzes. Tijdens het eten ia het niet handig als de kinderen gaan spelen

7 likes

Op de school waar onze dochter zit mag ook niet gepraat worden tijdens het eten. De leerkracht zet een timer aan (10 minuten geloof ik) zodat de kindjes zien hoe veel tijd ze nog hebben, daarna gaat iedereen naar buiten. Ik denk dat de meeste kinderen zo het best/meest eten. Als ik mijn kind tv zou laten kijken/zou laten kletsen, zou ze ook makkelijk een uur over 1 boterham kunnen doen. Dat werkt niet.

7 likes