Heb je het over Liesbeth Rasker? Waarom zou zij niet betrouwbaar zijn?
Nee. Zij heeft dat artikel waar ik op reageer toch niet geschreven?
Oh dat dacht ik, vandaar dat ik het even checkte. Never mind dan!
Ik vind het echt heel interessant. Ik dacht juist dat het CB etc meestal aanraadt om samen aan tafel te eten en dan te praten.
Maar goed, situatie op de school van mijn kind is heel anders, ze eten er elke dag warm en dat wordt door de leraren opgeschept en die eten zelf ook mee. Ze zitten allemaal aan een gedekte tafel en dan hebben ze juist gesprekken over van alles (vaak over bijvoorbeeld de groenten die ze die dag krijgen, waar die groeien, hoe het smaakt etc). Ze eet er juist heel goed, van alles wat ze thuis âniet lustâ eet ze daar wel (irritant wel )
Oh dat advies geloof ik meteen, maar ik ga er van uit dat ze dan de thuissituatie bedoelen en niet die minimale tijd op school. Thuis zitten we wel iedere avond aan de tafel zonder schermen of andere afleidingen.
Toen ik haar laatste foto inclusief paw patrol pyjamaâs zag, moest ik hier wel direct aan denkenđ€Ł. In combinatie met die post van:
Had eindelijk weer eens wat tijd âoverâ, en zin hierin, dus voor de geĂŻnteresseerden: samenvatting aflevering 3: 'A shoppable Life". Wederom een hoop themaâs die hier ook met regelmaat voorbijkomen!
Samenvatting
Aflevering 3 A shoppable life
Jo Piazza gaat dus aan de slag om mom influencer te worden. Eerste stap: ervoor zorgen dat je een feed creĂ«ert die mensen aanzet om daadwerkelijk spullen van je te kopen. Kortom: een âshoppable lifeâ tentoonspreiden. Het begint met de juiste foto. Maar welke fotoâs hebben succes, en welke niet?
Ze vraagt Amber Venz Box om haar Instagram pagina te bekijken en advies te geven over welke fotoâs âcommercialâ genoeg zijn. Amber Venz Box is de oprichter van Rewardstyle, een exclusief influencer bureau. âMost of the pictures on my account are of my kids. So asking Amber which of my pictures is more commercial, almost feels like asking her which of my kids is more commercialâŠâ
Jo schrijft zich ook in bij Rewardstyle. En terwijl ze wacht op de uitslag of ze toegelaten wordt, gaat ze op zoek naar âwhat a shoppable life even meansâ. Het is eigenlijk vrij simpel: alles wat je als influencer in de social media versie van je leven laat zien, is te koop, en wel via jouw kanalen.
Wanneer je je leven tentoonstelt op instagram, zijn de mogelijkheden voor âproduct placementâ natuurlijk eindeloos. Voor influencers zelf kan dit allemaal behoorlijk door elkaar gaan lopen. Ălles wat ze kopen of doen, heeft misschien wel potentie als âshoppableâ op hun social media account, en is daarmee werk. âA lot of the mom influencers I talked to said they had moments when it was hard to separate their real life from their brand-friendly instagram life.â Op dit aspect zal ze in een latere aflevering terugkomen.
Voor consumenten zit de aantrekkingskracht van een âshoppable lifeâ in dat het, in een tijd waarin de hoeveelheid informatie overweldigend is, fijn en makkelijk kan zijn om een deel van onze keuzes uit te besteden. We kunnen influencers volgen in wie we ons herkennen, of wiens (zichtbare) leven we nastreven. En vervolgens vertrouwen we hen de keuze toe wat we moeten kopen en waarom dat zo goed is.
In het bijzonder moeders, met alle onzekerheden en de identiteitsverandering waarmee het moederschap gepaard gaat, zijn gevoelig voor dit soort influencer marketing: "Op geen enkel moment in ons leven, behalve de pubertijd, is onze identiteit zo kneedbaar, en hebben we zo geen idee van 'who the fuck we areâ. En ook: âThere are too many decisions to be made in a day as a parent. The idea to be told what to do, how to be, and what to put on my body to be a good mom, seems like a goddamn miracle.â
Rewardstyle, de exclusieve club van Amber bij wie Jo Piazza zich graag wil aansluiten nu ze mom influencer ambities heeft, werkt alleen met vrouwen samen. Het thema âfamilie / gezinâ staat in de top 3 van categorieĂ«n waar het meeste geld in te verdienen is. Het moederschap van de momfluencer is tegelijkertijd haar verdienmodel, de kinderen en alles wat daarmee samengaat aan belevenissen en ervaringen, is de âselling storyâ. Misschien, zo werpt Jo Piazza de vraag op, is dit ook de reden voor het 3e of 4e kind die je zo veel ziet bij mom influencers? Zwangerschap en moederschap: "itâs a great story to tellâ. Mensen voelen nostalgie naar de tijd dat hun eigen kinderen klein(er) waren, of voelen de wens zelf een goede moeder voor hun eigen baby te zijn. Precies het soort gevoelens wat deze business zo lucratief maakt. Ze geeft hierbij wel aan dat dit âpretty dark thoughtsâ zijn.
Aan het eind van de aflevering ontvangt Jo een afwijzing van Rewardstyle. Wat eigenlijk best shitty voelt. Ze hebben dus naar haar leven gekeken op instagram, en geconcludeerd: nope, mensen willen dit leven niet kopen. Ze is niet âshoppableâ. En haar kinderen ook niet.
Amber vertelt haar dat het team bij Rewardstyle vooral kijkt naar authenticiteit in de afweging wie wel en niet wordt toegelaten. Redelijk onnavolgbaar voor Jo, omdat dit in haar ogen precies is wat haar account heeft: het zijn letterlijke snapshots van haar leven, zonder filters, zonder perfectie. Maar ze geeft niet op. Om succesvol te zijn als mom influencer, moet ze dus âauthentiekâ zijn, echter wel een specifiek soort authentiekâŠThema voor de volgende aflevering.
PS: Jo Piazza duikt tussendoor ook nog even in de ontwikkeling van Instagram als fotoplatform naar de plek waar je met een paar klikken de producten op die foto ook kunt kopen (the monetizing of Instagram). Dat dit kan, is grotendeels de verdienste van één persoon, die hiermee een biljoenen industrie heeft gecreĂ«erd, maar verder totaal onbekend is. Niet geheel verrassend dus een vrouwâŠnamelijk Amber Venz Box met wie ze mee belde om te vragen of haar instagram (haar kinderen?) een beetje shoppable zouden zijn. âIf you know Marc Zuckerbergs freaking name, you should know hers.â In de aflevering zit ook nog een bio over deze vrouw.
Ik heb het nav de discussie hier is nagevraagd aan mijn vriend die voor een bovenbouwgroep staat. Maar die leest ze in de korte pauze dus voor en in de langere pauze kijkt hij klokhuis of jeugdjournaal met ze. Ikzelf zou geen moeite hebben met iets als jeugdjournaal of klokhuis aangezien het wel educatief is en dus niet zo iets als netflix. Maar hierdoor herinnerde ik me ook ineens dat ik vroeger zelf ook in de pauzeâs op school jeugdjournaal of klokhuis keek. Grappig hoe je die dingen uit je eigen tijd soms even vergeet.
Omdat ze jarenlang voor Amayzine heeft geschreven en weet niet of je de âartikelenâ op die site ooit gelezen hebt, maar daar schrijven ze alleen maar pure poep
Die lezen hier ook mee op het forum want het ging hier een tijdje over een onderwerp (over partner meenemen als je afspreekt met vriendinnen) en aan het einde van de middag hadden zij er een artikel over waar precies in stond wat hier was besproken.
Wat ik dan ook wel weer toevallig vond, want 2 dagen eerder (2 dagen voor het Amayzinr artikel) was dit een onderwerp waar Liesbeth op haar insta haar reactie op gaf
Blijft een parel
âIk werd zelfs voor racist uitgemaakt, wat opmerkelijk is, want ik zat precies op dat moment met mijn beste vriendin op een bootje die zelf Chinees is, dus met dat racisme valt het wel mee.â
@Gaston never forget het befaamde huis kopen artikel van Liesbeth Rasker
In de ochtendpauze lees ik meestal voor tijdens het eetmoment. In de middagpauze zet ik ook het Digibord aan en kijken ze iets van schooltv (meestal aflevering HBB die aansluit bij het thema/seizoen) Heel soms kijken we ook weleens Disney+ als er een nieuwe film uit is, waarvan ik vind dat de kinderen hem moeten zien! (Encanto, Turning Red) En op de vrijdag voor een vakantie kijken we weleens langer dan 15 minuten een film voor de leuk!
Zeker tijdens het middageten wil ik ook even op mijn gemak eten en dan is het kijken van een filmpje wel een uitkomst.
Alleen maar Netflix vind ik een no go! Zoek dan idd iets educatiefs uit.
Hoe ziet een Chinees bootje er dan uit?
Ik had het voor de zekerheid ook nig ff gecheckt en hij zei dit; âwe mogen praten tijdens het eten en kijken geen filmpje of tvâ
Over welk artikel gaat dit?
Wij zijn nu begonnen aan een kinderpodcast tijdens het eten & drinken. Eerst 5 minuten in stilte en daarna lekker luisteren
Welke is het?
Staat volgens mij ook ergens op amayzine, maar het is wel oud. Maar ze zegt er iets in als: mensen vragen zich af: hoe komt het dat jij een huis gekocht hebt? Nou mensen ik zal het jullie uitleggen: je koopt een huis met een hypotheek.