Mommybloggerstopic #8

Haha klopt, echt een pareltje: Makelaardij Rasker slaat nieuwe richting in Nationale Nederlande : Amayzine.com

7 likes

Bij ons eten de leerkrachten wanneer de kindjes buiten spelen. Waarom doen jullie dat zo niet ?

3 likes

Ja klopt, ze is haar onderzoek begonnen met de gedachte, wat een bizarre wereld, ik ga alle hypocrisie eens aan de kaak stellen.

Een van de onderzoeksmethoden die ze hanteert is zelf influencer proberen te zijn. Ze benadert dat wel ironisch (krijg dat in zo’n samenvatting niet echt over en vind een kwartier tijd eraan besteden eigenlijk ook wel weer de max haha) en tegelijkertijd dus ambigue. Omdat ze als ze het dan toch probeert, wil ze eigenlijk ook wel succesvol zijn.

En dan gaandeweg komt ze erachter dat het dus wel echt meer om het lijf heeft dan een beetje random foto’s op IG posten. Het is gewoon een baan waar je goed in moet zijn om succes te hebben. Ook komt ze wel een hoop influencers tegen met oprechte intenties. Dus zo krijgt ze ook wel een iets genuanceerdere blik. De feministische take away speelt daarin ook mee. Ik heb t nog niet uitgeluisterd dus weet ook nog niet waar ze gaat landen qua conclusie. Ik denk alsnog wel kritisch op het fenomeen mom influencer.

6 likes

Ik heb het maar vluchtig gelezen want TL;DR. Maar zelfs ik ben toegelaten tot Rewardstyle dus dan suckt je content wel heel erg als je geweigerd wordt :sweat_smile:

Via de site kinderpodcast.nl had ik een paar podcasts uitgekozen die mij passend en leuk leken voor de groep. We hebben in 1 week van die podcasts de eerste aflevering geluisterd en na elke aflevering gestemd of ze hem leuk vinden of niet.
Uiteindelijk kreeg SaPieTom de meeste stemmen (18/25). Moet daar zelf ook nog om lachen dus dat is wel fijn meegenomen :sweat_smile:

3 likes

Los van het argument lijkt het ook om een Chinees bootje en een verkeerd verwijswoord te gaan. Het is zooo slecht geschreven, echt intens man.

Eh oh haha @propje ik had nog niet doorgelezen.

3 likes

Dankjewel!!

7 likes

Nee dat is waar… bij ons op het school zijn dit aparte mensen. Logisch dan inderdaad.

3 likes

Haha echt, wow. Het werd gepresenteerd als een super exclusief bureau :rofl:Maar misschien voldoe jij wel gewoon aan alle hoge eisen, kan ook nog!

5 likes

Geloof er niks van. Ze presenteren zichzelf exclusiever dan ze zijn. Ik had een blog en plaatste af en toe wat ik gekocht had of een wish list. Niet eens outfits of foto’s van mezelf.

4 likes

Wel slim gedaan dan, als marketingfirm :ok_hand: De podcast is overigens van vorig jaar, dus misschien zijn ze in de loop vd jaren exclusiever geworden dan ze begonnen zijn. Maar goed, ik weet er verder niets over, dit was hoe Jo Piazza erover vertelde.

2 likes

Why not?
Bij je derde kind weet je echt wel hoe alles moet en is een kraamhulp toch een veredelde nanny of schoonmaakster…

Edit
Excuus, ik bedoelde dat ze je niet hoeven te leren hoe je een baby aankleedt, in bad doet, aan de borst legt etc. Dus als je dan voor de volledige uren kiest zullen ze eigenijk voornamelijk met de was bezig zijn etc.
Naast inderdaad de medische checks uiteraard.

3 likes

Wat klinkt dit denigrerend zeg.
Ik vond de derde keer kraamhulp ook nog steeds echt super fijn want ze doen juist zoveel meer dan schoonmaken.
Ze checken hoe het met de baby gaat, hoe het herstel verloopt, hoe het mentaal gaat, houden in de gaten of je genoeg rust neemt.
Echt niet te vergelijken met een random schoonmaakster die een weekje komt poetsen.
Kijk en als je dat niet wilt, prima. Ieder zijn keuze natuurlijk. Maar het is niet te vergelijken.

47 likes

Wij zijn idd de hele dag met de kinderen. Niemand neemt ons over om even te eten. Ik zit dan liever graag even achter mijn bureau om te eten, dan dat ik met mijn bord of saladekom in mijn hand buiten sta :relaxed:

5 likes

Dat kan een verloskundige ook doen.
Ik heb geen idee in welke context het gezegd is, maar dat ze geen kraamhulp wil sluit toch niet uit dat ze dan ook geen controles krijgt?

Er is momenteel een tekort aan kraamverzorgsters, dat betekent niet dat alle pasbevallen vrouwen aan hun lot worden overgelaten.

3 likes

Ik zie mijn post nu en ik het was niet mijn bedoeling denigrerend te zijn want ze zijn juist heel belangrijk. Ik zelf had zeker niet zonder gewild.

3 likes

Een verloskundige komt niet elke dag kijken, een kraamverzorgende wel. Ze checkt elke dag wonden en hoe baby het doet. Zo kunnen dingen vroegtijdig worden gesignaleerd. Als je dat niet hebt kan dat gevaarlijk zijn. Denk aan de waardes vd baby, evt baarmoederontsteking, kraamkoorts. Zoveel dingen die vroegtijdig gesignaleerd kunnen worden.

8 likes

Er zijn verloskundigen die dat wel doen.

Er zijn echt best wat vrouwen die geen kraamzorg afnemen, het is geen plicht.

5 likes

De meeste verloskundige hebben daar vandaag de dag geen tijd voor. Ze komen om in de babies en verzuipen in de afspraken.

6 likes

Nee hoor, ik heb mijn post genuanceerd en zeg dat het voor de medische aspecten wel nodig is, maar dat dit ook door een verloskundige gedaan kan worden.

4 likes