Mommybloggerstopic #8

Ik vond (en vind) de focus op het geslacht heel irritant dus reageerde af en toe zo. Gaf ook regelmatig gewoon antwoord maar moest dan vaak weer allerlei onzin horen over hoe mijn zwangere buik inderdaad aangaf dat ik een meisje kreeg of dat mijn man echt een ‘meisjesvader’ is etc :nauseated_face:

Edit: lees nu pas in welk topic ik zit eigenlijk, dus beetje off-topic dit allemaal.

7 likes

Ja misschien de mensen die echt heel dichtbij staan maar op veel van die gender reveals zie ik zoveel mensen. Kan me niet voorstellen dat het voor zoveel mensen echt heel veel uitmaakt

2 likes

In mijn omgeving is inmiddels bekend dat ik niks heb met gender reveals en gespeculeer rondom het geslacht. Het is daarom ook algemeen bekend dat als er geraden moet worden ik standaard baby zeg.

Heeft niks te maken met desinteresse of de wil om bijdehand te zijn.

6 likes

Sommige mensen uit de omgeving kunnen ook van die verwachtingen creëren waar je zelf nog niet eens bij had stilgestaan. Na een aantal jongens bijvoorbeeld ‘ik hoop dat je nu een dochter krijgt?’ Of gelijk die oma die teleurgesteld was bij een gender reveal

1 like

Ik snap echt niet dat je de flauwe antwoorden op deze vraag bijdehand noemt. Door de vraag te stellen benadruk je dat het geslacht blijkbaar interessant of relevant is (nog even los van dat het als hengelen kan overkomen.) Het is mensen hun goed recht om te benadrukken dat ze dat juist niet relevant te vinden.

8 likes

Oh nee… Als ik zulke schoonfamilie had, zou ik er echt op staan dat baby mijn achternaam krijgt.

13 likes

Hierop aanhakend, ik weet ook nooit goed wat ik moet antwoorden als iemand die een baby verwacht blij aankondigt wat het geslacht van de baby is :woozy_face:

6 likes

Kan dat ook met terugwerkende kracht?:crazy_face:

10 likes

mn oudste neef wordt bij elke familie bijeenkomst “de stamhouder” genoemd, hou op

7 likes

Mensenkinderen, alsof jullie prachtige meiden niet tellen in de rijkdom. Hoe lomp kunnen mensen zijn?!

5 likes

Ik kom er nu pas achter dat het stamhouder is en niet stam-ouder.

7 likes

Ik heb drie zussen en hoe vaak ik wel niet hoor “Oh wat jammer voor je vader, dat het weer geen jongen was”… Nee, mijn vader is heel blij met mij, dat ik een meisje ben maakt hem niks uit.

7 likes

Michelle Bollen die zegt dat haar zonen met elkaar proosten en zeggen: ‘proost op het leven’. en daarbij plaatst: denk dat ze dat vaker hebben gehoord.
Hahaha deze vrouw :sweat_smile:

12 likes

Ja

9 likes

Ieehhl wat een gladjakker vind ik hem.:weary::weary:

7 likes

Krijg hier vannacht nog nachtmerries van denk ik :sob:

7 likes

Eens. Maar daar stoor ik me minder aan ofzo :rofl:

3 likes

Oh God ze zijn weer met de hele FAM op vacay hoor. Derde vakantie in een kwartaal :airplane:

-Insert Elise voice- Doe eeeeeeeeeven normaal

8 likes

Kan deze foto toch niet als iehl benoemen ook al zou hij een gladjakker zijn

7 likes

Ik vraag me nu af, stel iemand met een dubbele achternaam trouwt met iemand die ook een dubbele achternaam heeft, en persoon A neemt de achternaam van persoon B aan, heb je er dan 4? En als je kinderen krijgt, en die gaan weer trouwen, hebben ze er dan steeds meer?

Wel goed dat het kan. Wij hebben gekozen voor de achternaam van mijn man omdat mijn achternaam altijd 30x fout geschreven wordt, maar zou het wel leuk vinden als die er nog bij kan eigenlijk.

4 likes