Nee hoor. Ik heb twee weken vakantie. Volgende week ook al.
Oeh die manier van Brunello uitspreken. Of krijg alleen ik daar de rillingen van haha
Wij (aka; mijn kids) hebben morgen laatste dag hoor, en dan twee weken schoolvakantie.
Een paar stories verder zegt ze het wel gewoon op zn Nederlands
Haha omg verder in die stories hoor je die man nog meer Engels praten met een Italiaans accent. Goed ingeburgerde Hollander I guess maar ik krijg er erge Hilaria Baldwin vibes van
Oh echt, geen koningsspelen dan? Of een dag eerder? Bij ons op school is het bijna onmogelijk om vrij te krijgen voor je leerplichtige kind. Dat moet je officieel aanvragen met een goede gegronde reden…Vandaar dat ik het me afvroeg…
Zag in Rotterdam vandaag allemaal kindjes met oranje kroontjes en capes lopen. Koningsspelen denk ik!
Ja zij wel, alleen hij zegt het zo bijzonder
Zit ze nou ook gewoon random een meisje te filmen op een van die laatste stories?
Dat is haar dochter
Ohh haha dacht dat ze alleen zonen had
ik was in de krochten van youtube terecht gekomen op de bevallingsvideo van Kelly, maar wat een vre-se-lijk lied zit daaronder
‘Welkom op de wereld…Rosa…Welkom op de wereld…Rosa’ Echt geen reclame voor dat bedrijf
23 jaar ouder dan zij
Ergens las ik de tekst van de oude jingle, tenenkrommend haha
Vierde aflevering, wederom interessant. Een aflevering waarin Jo Piazza ook ons, de immer kritische consumenten vol met oordelen over mom influencers, aan wat kritische vragen blootstelt.
Samenvatting
Aflevering 4: an authentic woman
De aflevering begint in Byron Bay, een kustplaats in Australië waar veel influencer moms heengaan om mooie foto’s te maken en te mediteren. Een plaatselijke comedian maakt er gehakt van en zegt: dit is niet authentiek, dit is geen accuraat beeld van het leven van moeders in Byron Bay. De vraag van deze aflevering: hoe ziet een authentiek leven er dan wel uit, wat is een authentieke moeder dan wel? En ook: ‘where does real life authenticity end, and instagram authenticity begin?”
De belachelijk hoge en vage standaard waar wij mom influencers tegenaan houden
Één van de mom influencers in Byron Bay is Courtney Adamo (fun fact: zij is één van de oprichtsters van babyccino, een platform dat ze o.a. samen met de Nederlandse (soort van) mom influencer Esther v/d Paal heeft opgericht).
Courtney krijgt het zwaar te verduren in een artikel over mom influencers in Vanity Fair, dat met behoorlijk wat venijn het mom influencerschap onder de loep neemt. Het artikel veroorzaakt haatreacties en kritische vervolgartikelen, o.a. met dit soort suggestieve vragen erin: “There is no study or test in the world that can tell you what happens to your soul if you turn yourself into a brand”. Veel kritiek komt erop neer dat Courtney niet authentiek zou zijn.
Courtney is overrompeld door het artikel. Zij dacht namelijk dat de journalist een stuk ging schrijven over hoe moeders ondernemers zijn geworden op instagram. Hoe ze hiermee genoeg inkomen verdienen om kostwinnaar voor hun hele gezin te zijn. En hoe ze ondertussen ook nog een community van vrouwelijke collega’s opbouwen die elkaar helpen.
Het valt Courtney op dat het altijd vrouwen zijn die andere vrouwen veroordelen, over hoe ze leven, hoe ze eruit zien, wat ze doen, en vooral: of ze hierbij wel authentiek genoeg zijn. Jo Piazza is het met haar eens: “No one looks at George Clooney selling Nespresso coffee, and asks: ‘Is he authentic, does he mean it?’ We live in this fucked up world where women who put themselves in the public eye, have to be authentic, even though no one knows what that means. And when they fall short of a definition that no one defines… we rip them to shreds.”
Niemand deelt alles met iedereen, niemand is 100% authentiek
Courtney geeft mbt authenticiteit aan dat ze uiteraard niet alle negatieve dingen uit haar leven online zet voor een publiek van duizenden personen. Dat doet immers niemand, ook in het offline leven niet. En alhoewel Courtney dus niet alles uit haar leven laat zien, is dat wat ze online zet, voor haar wel echt.
Authentiek, whatever it is: we zijn het geen van allen. We hebben allemaal dingen in ons leven die we niet vertellen als we met vrienden kletsen of onze moeder bellen. Instagram is een uitvergroting hiervan: hier is vooral perfectie te zien. En laten we niet vergeten, dit is ook precies waar merken influencers voor betalen. Merken willen zich vooral verbinden aan positiviteit en schoonheid, niet aan rommelige huizen en zeurende kinderen. "Brands want mom influencers who seem authentic. Who seem real. But not too real. Not scary real. Not ‘drink two bottles of wine, yell at your husband, pass out with your boots on’ real.”
Rauw en rommelig, dat is pas authentiek (?)
Het zet Jo Piazza aan het denken, hoe zou zij wíllen dat authenticiteit eruitziet? Nou, als een reflectie van haar eigen leven, niet zo perfect dus. Enter: Bethanie Garcia (account: thegarciadiaries). Zij is één van de eersten die ook de lelijke, moeilijke kanten van het moederschap toont. Door haar lijf te laten zien zoals het is, door te vertellen over haar miskraam, door de bevalling van haar jongste kind online te zetten.
Jo interviewt Bethany die vertelt over hoe ze van leven op een uitkering groeide naar haar hele gezin van 5 kinderen (ruim) onderhouden met het inkomen dat ze op IG verdient: door ‘rauw’ te zijn, eerlijk te zijn, het échte moederschap te laten zien. Ze realiseert zich namelijk op een gegeven moment namelijk dat al die echtheid de mensen niet afstoot, maar juist aantrekt. Schrijven over haar onzekerheid mbt haar lichaam? Extra volgers. Vertellen over haar miskraam? Extra volgers.
Conclusie: authenticiteit is bullshit
Dat ongedefinieerde concept van authenticiteit en de standaard waar wij vrouwen tegenaan houden is dus bullshit. Als het gaat om haar eigen carrière in het influencerschap, wil Jo vooral dat mensen iets voelen bij haar teksten, net zoals dat haar doel is in de journalistiek. Influencerschap ziet ze op dit punt als ‘just another way to tell a story’.
Hierbij moet ze vooral kiezen wat ze bij haar teksten laat zien. Want ondanks al de realness van Bethanie, ziet ze er op Instagram alsnog prachtig uit, zijn haar foto’s alsnog flink ge-edit. Een mooi plaatje dus, met ‘echte’ teksten eronder. Om een publiek op te bouwen voor je mooie teksten, moet je het spel dus wel een beetje meespelen. Je moet foto’s laten zien van hoe jij zou willen dat je leven eruitziet, terwijl je in de tekst eronder schrijft hoe het echt is. En dan… komen die volgers vanzelf: If you build it, they will come’.
Ik zag op insta dat Kelly alweer aanwezig is bij de Kelly Caresse fanclub voor een of andere random cursus. Ik vraag me af wat men bezielt om daar lid van te worden. Krijg een beeld van een groepje gezellige huismoekes met kortpittig kapsel.
Verder gaan haar vlogs ook gewoon door. Wel heftig hoor! Geen zwangerschapsverlof voor onze Kel. Het is toch maar hard werken zo’n influencerbestaan😜
Je bericht is verwijderd @anon55062966. Het is niet toegestaan om artikelen achter een pay wall hier te plaatsen. Graag de huisregels doornemen.
Als ik zie in welke frequentie en de manier waarop ze nu al weer op instagram post krijg ik echt het gevoel alsof Rosa alleen maar een onderdeel is van het verdienmodel
Het is bijna bewonderingswaardig te noemen hoe niet grappig die vent is. Zo pijnlijk gewoon als ie grappig probeert te doen
Kom ik ook ineens 4 dagen later aan met een gender reveal maar deze zag ik net toevallig. Die man loopt gewoon weg. En stond er vanaf het begin al bij alsof ie er geen zin in had.