Die knuistjes
Ik zit echt vol verbazing de stories van Kelly C. te kijken waarin ze uitlegt dat ze hun kinderen proberen af te leren om hun middelvinger op te steken. Dit nav de eerste story waarop het gezin aan tafel zit en de 2e promt haar middelvinger naar de camera opsteekt. Ik zou dit wellicht ook doen als mijn ouders mijn leven zouden filmen en online zouden slingeren (), maar even zonder grappen: ik vind dit echt abnormaal gedrag voor een kindje van 6. Mijn dochter is 5 en als ik dit ook maar 1x zou zien, dan zou ik persoonlijk zo kwaad worden dat ze dat echt wel laat. Maar hier is het blijkbaar zo normaal dat ze dit echt moeten gaan afleren?
Dit vind ik serieus wel een beetje een pesterige post. Het kan je type niet zijn, maar hij is echt niet ‘iehhlll’.
Haha knuistjes is precies het goede woord.
@Axolotl zou wat zijn, heb je zo 8 achternamen.
In Spanje/Spaanstalige landen laat een vrouw die trouwt vaak de naam van haar moeder vallen en dan komt de naam van haar man achter die van haar vader. Ik weet niet of je de naam van je vader ook kan laten vallen.
Kinderen krijgen de naam van beide opa’s.
Dus nog veel meer nadruk op de naam van de man dan bij ons.
Ik zit hier nu al een half uur op te googelen en het is echt interessant maar ook een beetje abacadabra op de late avond
Edit: je vroeg niet hoe het in Spanje geregeld is bedenk ik nu het zal bij ons wel anders gaan. Meer keus verwacht ik. Dat hebben we nu eigenlijk al best veel.
Ik denk niet dat dit zo werkt wordt er alleen maar interessanter van.
Ff vraagje hoor. Ik lees al een tijd mee en met enige regelmaat moet ik hard om jullie bespottingen lachen. Maarehh ik vraag me oprecht even af of er “mommybloggers” zijn die jullie wel leuk vinden om te volgen of die het wel goed doen in jullie ogen? Wie dan? Ik lees hier namelijk bijna alleen negatieve reacties
Kritisch is niet hetzelfde als negatief (niet dat ik daarmee beweer dat er nooit negatieve posts zijn).
En om je vraag te beantwoorden: geen idee. Ik volg zelf geen mommybloggers.
Mijn kind kwam toen hij 2,5 was terug van de voorschool met dat hij wat geleerd had. Hij stak zn middelvinger op en zei “dit is de fuck vinger”. Had z’n 2,5 jarige expat groepsgenootje hem geleerd. Dat heeft ook heel wat tijd en aandacht nodig gehad.
In Spanje neemt voor zover ik weet niemand de achternaam van de partner aan als je trouwt. Dat is in ieder geval niet standaard.
Als je in Spanje een kind krijgt, dan krijgt het als eerste achternaam de eerste achternaam van de vader en als tweede de eerste achternaam van de moeder. De volgende generatie verdwijnt je eigen tweede achternaam dus (en dat is standaard die van de moeder, je kan het volgens mij wel aanpassen, maar daar moet je dan bepaalde stappen voor ondernemen).
Hij doet me hier denken aan die man van de Handmaids tale!
(Maar ik vind hem zeker niet iehll haha)
Ik vind Lifebyrosie leuk om te volgen!
Ik kijk zelf naar Monica Geuze, Marlieke Koks en Eemee Noëlle altijd tussendoor beetje als een radio op de achtergrond bij het koken of strijken ofzo. Van Elise Boers en Josh V kijk ik vaak een stukje tijdens saaie klusjes.
Ik zou ze niet missen als ze er niet waren maar het is best prima vermaak voor tussendoor
(Was bedoeld als reactie op gebruikersnaam)
Ik zou Monica en Josh denk ik geen mommyvloggers noemen? Eerder vloggers die toevallig een kind hebben.
Het is een kind. Die pikken nog wel eens dingen op wat ze om zich heen zien. Vind jouw shock verbazingwekkender.
Misschien vind ik ze daarom ook wel leuk om te kijken . Mijn jongste is > 2 en ik heb ook oudere kinderen. Dan ben je op een gegeven moment wel klaar met luier tips.
En ik kijk ook liever naar vrouwen met wat ambitie.
Het lijkt alleen maar meer te worden. Op instagram in ieder geval. Had dat ook niet zo van haar verwacht
Voor mij is het een soort guilty pleasure. Leuk om te kijken maar ook om me te irriteren.
Ik vind bijv. Elise Boers heel leuk. Dat is denk ik de enige bij wie ik altijd de vlog kijk. Ze vindt zelf regelmatig dat ze het heel zwaar heeft, terwijl ze een zeer geprivilegieerd leven leidt. Bijna alle vervelende klusjes uitbesteed, maar weinig lijkt te werken etc.
In aanvulling op de discussie van je kinderen op social media plaatsen en gebruiken voor campagnes e.d. Daar ben ik echt geen voorstander van. Ik heb er zelf bewust voor gekozen om geen foto’s van mijn zoontje op internet te plaatsen en dat blijft ook zo tot hij oud genoeg is om zelf te bepalen wat hij leuk vindt om wel/niet te delen. Naar mijn mening zouden meer mensen dat moeten doen.
De bloggers die ik het meest volg zoals bijv. Elise brengen hun kinderen ook niet vaak herkenbaar in beeld.
Ik vond Elise best leuk maar zo krijgt zooooo veel kledingmeuk die ze 1 zomer of 1 keer draagt, heb haar ontvolgd bij de zoveelste story daarover
Ik heb dit met wilvantien op insta. Sinds 1 april tien posts waarvan vijf spon waarvan de laatste drie kleding. En daar zit Arme dangels nog niet eens tussen.
Die Ter Stal spon ziet er ook zo cheap uit allemaal. Dat had ze nooit gedragen als ze er niet voor betaald zou worden