Mommybloggerstopic #8

Koop dan ook gelijk de Curry Madras uit deze serie. Dat is echt prima nood-voer. Je weet wel, voor zo’n dag dat alles in de soep loopt. Met wat gekookte rijst erbij heb je in no-time een best fatsoenlijke maaltijd. En ik vind die variant nog verrassend goed te eten.

(Oh my, nu klink ik zelf als een influencer :scream_cat: (

11 likes

Op zich mag je gewoon wandelen hoor, maar geen fitness. Actief zijn in je kraamperiode (wel wetend waar je grenzen liggen) is juist ook goed om complicaties zoals trombose te voorkomen. Dus balans. Persoonlijk zou ik ook niet zo snel naar de dierentuin gaan, want veel mensen en je afweer is in de kraamweken lager dan normaal. Zeker met de griep en Corona golf wat nog gaande is. Maar ja moet ze zelf weten. Zal er vast wel over nagedacht hebben.

8 likes

Toen het hier laatst over de Ter Stal spon ging, verbaasde ik me ook al dat ze er dansend stond. Ik had altijd het idee dat je na een keizersnede 3 weken niet kon lopen ofzo :joy::joy:

9 likes

Denk dat de redenering is dat het niet op reclame moet lijken en daarom niet te mooi en overdadig moet zijn maar meer zoals een prototype Hollandse snelle maaltijdbereider zou doen.

5 likes

Ja poeh. Ik moest daar zelf echt de eerste weken. niet aan denken. Lichamelijk had het wel gekund, maar ik vond het in het begin zo ingewikkeld om ergens naartoe te gaan met zo’n kleine baby. Was voor mijn gevoel de hele dag bezig met voeden en verschonen. Denk wel dat je steeds makkelijker word, hoe meer kinderen je hebt. En dat de kleinste zich dan gewoon moet aanpassen aan de routine van het gezin. Het is voor Kelly natuurlijk al haar vierde kindje.

3 likes

Misschien scheelt het als je zoveel ervaring met bevallen hebt.
In ieder geval: gewoon een gevalletje YMMV dit.

4 likes

Nou ze zorgt er ook niet zelf voor want dat doen nu opa en oma, dus zo zwaar heeft ze het niet.

Lekker feesten met koningsdag tochhhh. :partying_face:

5 likes

Ah daar gaan we weer

20 likes

Heb je hiervoor een account aangemaakt? Heeerlijk geregeld lijkt me, lekker van genieten.

4 likes

altijd die “jaloers” hier :joy:

11 likes

Hoezo zou je hier jaloers op moeten zijn?

10 likes

Ik snap er ook niks van :sweat_smile:

6 likes

Ja een nieuwe forummer zei iets over dat Elise zich aanstelt en vervolgens dat men jaloers is. Je weet wel, wat elke maand wel voorbij komt

2 likes

Ik liep 10 dagen na de keizersnede het ziekenhuis ook weer vrolijk en zonder problemen uit. De enige reden dat ik überhaupt 10 dagen in het ziekenhuis mocht blijven, is dat mijn dochter nog niet op gewicht was en ik bij haar mocht blijven. Maar op de dag na de ok liep ik al weer rond, weliswaar wat krom en stijf maar toch. Ik was er toen al beter aan dan vrouwen die de dagen er voor geopereerd waren. Het verschilt per vrouw en wellicht is een geplande keizersnede misschien makkelijker qua herstel als een keizersnede waar eerst al uren een strijd geleverd is met weeën waardoor je uitgeput aan de operatie begint. Na twee weken een rondje dierentuin zou ik wat overdreven vinden, maar na 3/4 weken had ik dat wel gekund. Het is dat ik nog niet mocht autorijden. :grin:

3 likes

Ken iemand die 1 dag na haar (natuurlijke) bevalling al met kinderwagen en manlief over de plaatselijke zomerbraderie liep te paraderen. Was superdruk en er klonk overal keiharde muziek, ik snap dat je trots bent maar echt … why!!!

4 likes

Ik vind dat dit van vrouw tot vrouw afhangt. Ik had veel last van mijn hechtingen van de knip in combinatie met iedere keer bevallen midden in de winter, waardoor ik de eerste weken na de bevalling ben binnen gebleven.

3 likes

Pfff leef en laat leven :yawning_face:

6 likes

Hoezo ‘paraderen’ en niet een minder geladen woord zoals ‘rondlopen’?
Ervaar je hier een emotie bij?

21 likes

Haha dit doet me denken aan de Daily Mail die bij zwangere vrouwen altijd schrijft: “showing off her bump”, of “flaunting the bump”. Wat moet je dan ermee doen, even achterop draaien als je naar buiten gaat?

35 likes

Ha inderdaad en bij Kate was het dan positief en bij Meghan altijd negatief.

8 likes