altijd die “jaloers” hier
Hoezo zou je hier jaloers op moeten zijn?
Ik snap er ook niks van
Ja een nieuwe forummer zei iets over dat Elise zich aanstelt en vervolgens dat men jaloers is. Je weet wel, wat elke maand wel voorbij komt
Ik liep 10 dagen na de keizersnede het ziekenhuis ook weer vrolijk en zonder problemen uit. De enige reden dat ik überhaupt 10 dagen in het ziekenhuis mocht blijven, is dat mijn dochter nog niet op gewicht was en ik bij haar mocht blijven. Maar op de dag na de ok liep ik al weer rond, weliswaar wat krom en stijf maar toch. Ik was er toen al beter aan dan vrouwen die de dagen er voor geopereerd waren. Het verschilt per vrouw en wellicht is een geplande keizersnede misschien makkelijker qua herstel als een keizersnede waar eerst al uren een strijd geleverd is met weeën waardoor je uitgeput aan de operatie begint. Na twee weken een rondje dierentuin zou ik wat overdreven vinden, maar na 3/4 weken had ik dat wel gekund. Het is dat ik nog niet mocht autorijden.
Ken iemand die 1 dag na haar (natuurlijke) bevalling al met kinderwagen en manlief over de plaatselijke zomerbraderie liep te paraderen. Was superdruk en er klonk overal keiharde muziek, ik snap dat je trots bent maar echt … why!!!
Ik vind dat dit van vrouw tot vrouw afhangt. Ik had veel last van mijn hechtingen van de knip in combinatie met iedere keer bevallen midden in de winter, waardoor ik de eerste weken na de bevalling ben binnen gebleven.
Pfff leef en laat leven
Hoezo ‘paraderen’ en niet een minder geladen woord zoals ‘rondlopen’?
Ervaar je hier een emotie bij?
Haha dit doet me denken aan de Daily Mail die bij zwangere vrouwen altijd schrijft: “showing off her bump”, of “flaunting the bump”. Wat moet je dan ermee doen, even achterop draaien als je naar buiten gaat?
Ha inderdaad en bij Kate was het dan positief en bij Meghan altijd negatief.
Het waren 2 zware dagen😄
Ik ben echt in de war. 2 dagen geleden leerde ik op dit forum nog dat je van een moeder met een 6 weken oude baby echt niet kan verwachten dat ze tijd en energie heeft om een paar beschuiten met muisjes te smeren en nu ineens weer allemaal verhalen van moeders die na een dag alweer buiten lopen
Shocker: Iedereen is verschillend
Psies dat dacht ik ook
Het zit je echt hoog hè die honger op je kraambezoek?
Neejoh ik heb het prima overleefd. Het ging me al snel niet meer om die beschuit maar om de betuttelende en generaliserende reacties waardoor ik bijna aan mijzelf begon te twijfelen dus ik vind dit wel weer verfrissend om te lezen.
Verder hou ik erover op, er is al meer dan genoeg over gezegd
Ik stond/zat dezelfde avond gewoon weer te koken. Iedereen is verschillend. Ik ken ook vrouwen die de eerste week niet goed konden zitten en nauwelijks uit bed kwamen. Allemaal prima, als je maar doet waar ze zich goed bij voelen
Uch sorry, ik heb het verkeerd gelezen. En ik reageerde op de verkeerde. Het was een lange nacht en vroege ochtend
Dit was nav discussie in het impopulaire meningen topic. Daar werden een heleboel aannames gedaan over een kraamvrouw (voor zover je dat nog zo noemt na 6 weken) die niet klopten. Mij gaf het in ieder geval het gevoel dat een kraamvrouw nog weken na haar bevalling in de kreukels ligt en dat ze naast het verzorgen van de baby nergens toe in staat is.
Dat kan natuurlijk maar het is niet de norm. Snel weer op de been zijn natuurlijk ook niet maar ik vind het verfrissend om nu eens de andere kant te lezen. Vond de reacties in dat andere topic zo overdreven.
Maargoed hou er eigenlijk helemaal niet van om een discussie uit het ene topic voort te zetten in het andere topic dus beetje spijt van mijn post nu.