Mommybloggerstopic #8

Ik voel mij altijd echt zo’n overdreven moeder dat mijn kinderen in de zomer UV pakjes en hoedjes/ petjes dragen terwijl andere kinderen gewoon in een leuk badpakken / bikini of alleen een zwemshort rondlopen. Zelf ook volledig in de zonnefactor en weinig in de zon. Tussen 12.00-16.00 uur in de schaduw.
Maar nu hebben wij ook echt allemaal een hele bleken huid, snel verbranden etc. Toch denk ik wel eens dat ik wellicht wat overdrijf.

18 likes

Elk jaar krijgen bijna 83.000 mensen in Nederland huidkanker en het overgrote deel daarvan wordt veroorzaakt door jarenlange blootstelling aan veel zonlicht, dus nee, ik vind helemaal niet dat je overdrijft.

43 likes

Ik ben ook heel bleek en vroegah droeg ik als baby/peuter/kleuter t-shirts van mijn vader omdat ze nog niet van die uv-pakjes hadden. Vond ik destijds heel stom. Met de kennis van nu ben ik ze daar echt dankbaar voor! Dan ben je maar een overdreven ouder hoor!

18 likes

Mijn vader is jong gestorven aan huidkanker, ik probeer echt enorm voorzichtig te zijn voor mezelf en de kindjes (blond, blauwe ogen, lichte huid). Wat hij heeft doorstaan was vreselijk. En ja, begonnen met 1 stom plekje wat niet op tijd werd weggehaald.
Maar ik heb het opgegeven om anderen er attent op te maken. Mensen doen toch wat ze willen. Ze kennen mijn verhaal en staan vervolgens op te scheppen dat ze onder de zonnebank gaan of hebben liggen bakken in de zon.

35 likes

Ik ben echt een ontzettende “zeikerd” als het om smeren aan komt.
Loop de hele dag achter Jan en alleman aan (familie, vrienden, kids, partner) dat ze zivh moeten INSMEREN.
“MaAR dAn WoRdT iK nIEt bRuiN!”
Dan laat ik een plaatje van huidkanker zien bij m’n vader :+1:t3: “Nee dit is lekker mooi :slightly_smiling_face:.”

19 likes

Nou ik ben op Curacao ook de eerste dag ontzettend verbrand! Wel netjes gesmeerd alles, beach tuniekje aan. Maar ik had het uv-index icm lang in het water dobberen als stille sluipmoordenaar niet zien aankomen. Dus zoiets kan je ook overkomen natuurlijk.

Maar ik ben het wel met jullie eens dat de kinderen ook niet bijster goed beschermd worden (op basis van wat wij zien natuurlijk)

8 likes

Denk dat bijna iedereen het wel weet, maar zal wel beetje zelfde zijn als roken. Daarvan weet iedereen toch ook dat het niet goed is, maar is voor sommige toch lastig om dat te laten.

1 like

Alleen maar goed juist!

5 likes

Ik vind dit ook bizar, maar die hele familie doet dat, dus ik vermoed dat het met de paplepel ingegoten is. Zelfs Olivia is nu al bruin?

Overigens viel me laatst wel op dat Michelle voor haar leeftijd al behoorlijk wat lijntjes ik haar gezicht heeft. Zal me niks verbazen als dat door de zon komt. Ze hebben in een vlog ook weleens laten doorschemeren dat ze niet vies zijn van de zonnebank.

10 likes

Gooit ze niet ook gewoon een oranje filter overal overheen?

10 likes

Ik vind die Michelle er ook echt ouwelijk uitzien vanwege die gebruinde huid, ze is blijkbaar nog maar 28 maar had dr ook 38/40 gegeven. Dus ja vooral lekker blijven zonnen :+1:

31 likes

Ik word heeeeelemaal ongemakkelijk van die stories van Tien waar ze Nelly nadoet :woozy_face:

8 likes

Snap ook die conclusies over je oud of jong voelen niet? Lekker boeiend. Is toch logisch dat laten we zeggen 28 tot 40 jarigen hem goed kennen en alles daarboven en daaronder minder of niet?

Nelly&Kelly’s Dilemma was de soundtrack van mijn brugklasjaar.
Booohoooo wat ben ik oud :sob::astonished:

10 likes

Omdat ze rimpels heeft als ze haar wenkbrauwen optrekt? Zie verder echt niet wat je bedoelt

6 likes

Ja maar ja wat wil je, als je Nelly kent!

5 likes

Voor wie niet genoeg kan krijgen van ontzettend interessante buikfoto’s van een zwangere vrouw ; Sarah Rebecca heeft weer een paar prachtige exemplaren :upside_down_face:

7 likes

Waarom volg je haar eigenlijk als je je zo aan haar ergert?

18 likes

Jaaaa lekker smsjes versturen in Excel :joy:

16 likes

Ja hallo dat doet bijna iedereen hier wel bij verschillende influencers.

9 likes

Ik denk dat dat wel meevalt hoor.

Volg jij influencers die je eigenlijk ontzettend irritant vind?

• Ja, en ik klaag ook over ze op dit forum
  • Ja, maar zonder er over te klagen
  • Nee, ik volg alleen leuke
  • Nee, ik volg sowieso geen influencers

0 stemmers

4 likes