Ik ben ambtenaar…
Wtffff totaal niet verwacht dit!!
Edit: ik weet niet welke sector ik het wel zou verwachten eigenlijk, maar dit zag ik niet aankomen
Haha what! Ik ben ook ambtenaar maar heb nog nooit een dick pic gehad (thank god)
Ambtenaar is toch nogal een brede term, kan van alles zijn. Wel benieuwd nu naar wat voor ambtenaar jullie beiden zijn haha
Ja, idd. Ambtenaar is nogal een breed spectrum. Er zit nogal een verschil tussen ambtenaar bij de Raad voor de Kinderbescherming die te maken krijgt met boze ouders en een ambtenaar die paspoorten voor je aanvraagt etc. Kan me niet voorstellen dat die laatste dickpics ontvang, behalve misschien per ongeluk als je de verkeerde foto uploadt
Wat doet je organisatie ermee als ik vragen mag? Wordt er actief aangifte gedaan bijvoorbeeld? Ik weet niet of het hier ook van toepassing zou zijn, maar het beledigen van een ambtenaar in functie is (niet zonder reden) een verzwarende omstandigheid. Ik mag hopen dat je goede support hierbij krijgt vanuit je werkgever; vind het echt schokkend om te horen. En zou eigenlijk op z’n minst een ander werknummer verwachten.
Wraak/vergelding/intimidatie?
Ik denk dat je je het eerder kan voorstellen bij zo’n beroep (contact met burgers), dan wanneer je als ambtenaar alleen met collega’s mailt (zoals ik).
Ja, misschien had ik beter zedenpolitie neer kunnen zetten ofzo maar er zit wel een verschil of je als ambtenaar direct contact hebt met burgers en hoe gevoelig het werk is wat je doet
Mannen vallen vrouwen prima lastig zonder dit soort redenen. Het feit dat je nummer online staat met je foto of naam erbij is kennelijk al voldoende, ongeacht het werk dat je doet. Zelf ook ervaring mee en ik had op dat moment nooit met boze klanten, burgers, pooiers of whatever te maken.
Ik schrik er echt van hoe intens Michelle B verkleurd/verbrandt is . Het viel me in de vlog al op (en dat was op vakantiedag 1), maar als je nu weer haar stories ziet… snap gewoon niet dat je dit zo ver kan laten komen. Iedereen weet inmiddels toch hoe slecht dit voor je huid is?
Nee, ik verbaasde mij er ook over, maar mijn collega wist niet hoe slecht de zon was en dat het ook cosmetische gevolge kan hebben, zoals pigmentvlekken.
Ik ben benieuwd hoe zij er over 30 jaar uit ziet en idd, ik zie die kindjes ook vooral in de volle zon met weinig bedekkende kleding, niks op hun hoofd, etc. Misschien is het omdat ik zelf totaal niet goed tegen de zon kan en al verbrand na 5 minuten (en de directe zon dus ook zo veel mogelijk vermijd) maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dat een fijn idee vinden? Het is toch nu idd wel algemeen bekend wat de negatieve gevolgen van zo veel directe blootstelling aan de zon voor je huid kunnen zijn. Ze zei eerder een keer dat zij en haar familie gewoon snel bruin worden en dat zal ook wel, maar zo veel uren in de zon doorbrengen helpen daarbij dan ook wel mee
Ik voel mij altijd echt zo’n overdreven moeder dat mijn kinderen in de zomer UV pakjes en hoedjes/ petjes dragen terwijl andere kinderen gewoon in een leuk badpakken / bikini of alleen een zwemshort rondlopen. Zelf ook volledig in de zonnefactor en weinig in de zon. Tussen 12.00-16.00 uur in de schaduw.
Maar nu hebben wij ook echt allemaal een hele bleken huid, snel verbranden etc. Toch denk ik wel eens dat ik wellicht wat overdrijf.
Elk jaar krijgen bijna 83.000 mensen in Nederland huidkanker en het overgrote deel daarvan wordt veroorzaakt door jarenlange blootstelling aan veel zonlicht, dus nee, ik vind helemaal niet dat je overdrijft.
Ik ben ook heel bleek en vroegah droeg ik als baby/peuter/kleuter t-shirts van mijn vader omdat ze nog niet van die uv-pakjes hadden. Vond ik destijds heel stom. Met de kennis van nu ben ik ze daar echt dankbaar voor! Dan ben je maar een overdreven ouder hoor!
Mijn vader is jong gestorven aan huidkanker, ik probeer echt enorm voorzichtig te zijn voor mezelf en de kindjes (blond, blauwe ogen, lichte huid). Wat hij heeft doorstaan was vreselijk. En ja, begonnen met 1 stom plekje wat niet op tijd werd weggehaald.
Maar ik heb het opgegeven om anderen er attent op te maken. Mensen doen toch wat ze willen. Ze kennen mijn verhaal en staan vervolgens op te scheppen dat ze onder de zonnebank gaan of hebben liggen bakken in de zon.
Ik ben echt een ontzettende “zeikerd” als het om smeren aan komt.
Loop de hele dag achter Jan en alleman aan (familie, vrienden, kids, partner) dat ze zivh moeten INSMEREN.
“MaAR dAn WoRdT iK nIEt bRuiN!”
Dan laat ik een plaatje van huidkanker zien bij m’n vader “Nee dit is lekker mooi
.”
Nou ik ben op Curacao ook de eerste dag ontzettend verbrand! Wel netjes gesmeerd alles, beach tuniekje aan. Maar ik had het uv-index icm lang in het water dobberen als stille sluipmoordenaar niet zien aankomen. Dus zoiets kan je ook overkomen natuurlijk.
Maar ik ben het wel met jullie eens dat de kinderen ook niet bijster goed beschermd worden (op basis van wat wij zien natuurlijk)
Denk dat bijna iedereen het wel weet, maar zal wel beetje zelfde zijn als roken. Daarvan weet iedereen toch ook dat het niet goed is, maar is voor sommige toch lastig om dat te laten.